Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای سومین هفته پیاپی افزایش یافته است.

به گزارش برنا به نقل از  رویترز، شرکت‌های انرژی آمریکا برای سومین هفته پیاپی شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز را افزایش دادند، زیرا افزایش قیمت نفت در ماه‌های اخیر تولیدکنندگان نفت شیل را به آغاز فعالیت‌های حفاری ترغیب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۲۴ اردیبهشت‌ماه) خود آورده که مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در این هفته نسبت به هفته پیش از آن پنج دستگاه افزایش یافته و به ۴۵۳ دستگاه رسیده، این تعداد بالاترین رقم از ماه آوریل ۲۰۲۰ است.

بر اساس این گزارش، مجموع دکل‌های آمریکا نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱۴ دستگاه یعنی ۳۴ درصد افزایش یافته است، تعداد دکل‌های حفاری همچنین ۸۶ درصد نسبت به ماه اوت ۲۰۲۰ - کاهش بی‌سابقه دکل‌ها - افزایش داشته است.

مجموع دکل‌های نفتی آمریکا در هفته منتهی به ۱۴ مارس (جمعه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه) نسبت به هفته پیش از آن هشت دستگاه افزایش یافت و به ۳۵۲ دستگاه رسید، در حالی که شمار دکل‌های گازی ۳ دستگاه کاهش یافت و به ۱۰۰ دستگاه رسید.

قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا در هفته مورد اشاره حدود ۶۵ دلار برای هر بشکه بود.

با توجه به اینکه قیمت‌ها از اکتبر سال ۲۰۲۰ بیشتر روند افزایشی داشته‌اند، بعضی از شرکت‌های انرژی اعلام کردند پس از کاهش هزینه‌های حفاری و تکمیل در دو سال گذشته، قصد دارند هزینه‌های خود را در سال ۲۰۲۱ کمی افزایش دهند و به همین دلیل افزایش شمار دکل‌ها محدود بوده است.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده و مورد توجه فعالان بازار نفت است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی نفت و گاز قیمت نفت نفت دلار دلار قیمت نفت کاهش هزینه نفت نفت و گاز دکل های حفاری شمار دکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی را موفق ارزیابی کرد و گفت: دولت با این رویکرد موفق شد خریداران جدیدی را به فهرست مشتریان نفت ایران اضافه و قراردادهایی برای توسعه میدان‌های نفتی امضا کند.

به گزارش شانا به‌نقل از ایرنا، فریدون حسنوند درباره اهمیت سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان گفت: پیش از این تهران و اسلام‌آباد در توسعه خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان (آی‌پی) به توافق رسیده بودند و بخش ایرانی این خط لوله در خاک کشور تکمیل شده است؛ اکنون انجام تعهدهای طرف پاکستانی دراین‌باره از مسائل مهمی است که در سفر رئیس‌جمهوری به اسلام‌آباد درباره به نتیجه رساندن آن گفت‌وگو خواهد شد.

وی با اشاره به علاقه‌مندی بسیاری از مسئولان پاکستانی برای اتمام پروژه خط لوله صلح افزود: این پروژه برای هر دو کشور منفعت اقتصادی خواهد داشت؛ البته سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور، به‌ویژه در بنادر جنوبی ایران، فصلی تازه‌ را در همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی باز خواهد کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر گسترش ارتباطات عمیق با همسایگان تصریح کرد: طبق آمار و ارقام، دولت سیزدهم توجه بیشتری به گسترش روابط با همسایگان داشته، تا آنجا که تولید و فروش نفت از ۵۰۰ هزار بشکه در روز چند برابر شده و این موضوع نشان می‌دهد دولت در دیپلماسی انرژی با دیگر کشور در حوزه صنعت نفت و گاز موفق عمل کرده است.

حسنوند گفت: دولت سیزدهم موفق شد خریدارانی تازه را به فهرست مشتریان نفت ایران اضافه کند و قراردادهای امضاشده در زمینه توسعه میدان‌های نفتی برای کشور حائز اهمیت است.

وی در پایان گفت: در طرح ملی فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی به‌عنوان مهم‌ترین و راهبردی‌ترین طرح صنعت نفت، اقدام‌های مهمی در دولت سیزدهم انجام شد و این پیشرفت‌ها حکایت از این دارد که دولت در توسعه دیپلماسی نفت و گاز بسیار موفق عمل کرده است.

دیگر خبرها

  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم
  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • نظر دولت درباره تعطیلات آخر هفته؛ پنجشنبه یا شنبه‌ها؟
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • افزایش شمار اسیران کرانه باختری