Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-03-19@10:54:14 GMT

فعالیت پالایشگاه نفت کارائیب آمریکا متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۳۱۳۱

فعالیت پالایشگاه نفت کارائیب آمریکا متوقف شد

ایالات متحده فعالیت پالایشگاه نفت کارائیب را برای حداقل دو ماه متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، برنامه‌ریزان ایالات متحده آمریکا روز جمعه (۲۴ اردیبهشت‌ماه) از مجموعه پالایشگاهی «لیمتری بِی» واقع در جزایر ویرجین این کشور خواستند فعالیت خود را برای حداقل ۶۰ روز متوقف کند، این اقدام تعمیرات اساسی چند میلیارد دلاری این نیروگاه عظیم را به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پالایشگاه کارائیب از زمانی که سهامداران آن احیای فعالیت این تأسیسات ۶۰۷ هکتاری را آغاز کردند - از سال ۲۰۱۲ تعطیل شده بود - دچار مشکلات اقتصادی و عملیاتی شد.

پس از آنکه خانه‌های اطراف این تأسیسات برای بار دوم در سال جاری میلادی در معرض غبار نفتی ناشی از فعالیت این پالایشگاه قرار گرفتند، فعالیت این پالایشگاه به‌مدت دو هفته و به‌صورت داوطلبانه متوقف شد.

سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا اعلام کرد یکی از فعالیت‌های این پالایشگاه سبب تولید بیش از حد مجاز دی‌اکسید گوگرد شده است.

این سازمان با اعلام اینکه این تأسیسات با فعالیت‌ خود چند خطر قریب‌الوقوع برای سلامت عمومی ایجاد کرده است، دستور تعطیلی آن را صادر کرد و افزود ممکن است اقدام‌های بیشتری هم در این زمینه انجام دهد.

سوء عملکرد یکی از واحدهای فرآوری این تأسیسات سبب شد این شرکت مجبور شود روز پنجشنبه (۲۳ اردیبهشت‌ماه) تعدادی از کارکنان خود را برای بازرسی به خانه‌های محلی بفرستد، به ساکنان این منطقه توصیه شده است از مخازن آب باران استفاده نکنند.

این شرکت روز جمعه از مشکلات ایجادشده برای ساکنان منطقه عذرخواهی و اعلام کرد مناطق آسیب‌دیده را پاکسازی می‌کند و با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری کامل خواهد کرد.

سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا اظهار کرد قانون هوای پاک به این سازمان اجازه می‌دهد در صورتی که پالایشگاهی سلامت عمومی، رفاه یا محیط زیست منطقه‌ای را به خطر اندازد، فعالیت آن را متوقف کند.

منبع: شانا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا پالایشگاه توقف فعالیت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاجعه زیست محیطی بیخ گوش شهر

   


به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، این اقدام بدور از چشم متولیان‌نظارتی و بدور از روستا‌ها و با استفاده از جاده یک معدن درحال انجام است.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان میگوید: محیط‌زیست پس از بازدید و بررسی موضوع، ۳ مرتبه اخطاریه صادر کرده و پس از اینکه صنعت توجهی نکرده، پرونده آذرماه امسال به دادستان شهرستان کرمان معرفی شده است، اما چرا مجدد این موضوع تکرار شده است بی اطلاعیم.

این درحالیست که پرونده این کارخانه به دادستان کرمان ارجاع شده است.

حالا اهالی چند روستای مجاور این منطقه پس از اطلاع از موضوع طرح شکایت کرده و موضوع را در دستور کار شورا‌ها قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۵ داروخانه شبانه‌روزی و روزانه در اطراف حرم مطهر رضوی
  • خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها به محیط زیست/ پسماند؛ معضل یا فرصت برای کسب ثروت؟
  • عفو بین‌الملل: آمریکا ارسال سلاح برای کشتار در غزه را متوقف کند
  • توقف فعالیت‌ کمیته سوئد در افغانستان
  • با شروع تعطیلات؛ آیا یوز‌ها باز هم قربانی می‌شوند؟
  • فاجعه زیست محیطی بیخ گوش شهر
  • توقف فعالیت‌های «کمیته سوئد برای افغانستان»
  • همای سعادت چگونه به ایران رسید؟
  • انتشار فراخوان پروژه حفاظت مشارکتی میش مرغ
  • از ابتکارات و اندیشه‌ها استقبال خواهیم کرد