Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست ستاد استانی‌ مدیریت‌ مقابله با کرونا،  نقض محدودیت های هوشمند کرونایی از سوی شهرداری ها و دستگاه های اجرایی استان در شرایط فعلی شیوع کرونا در سایه ورود به مرحله تبلیغات انتخاباتی تخلف آشکار است.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات باید با مشارکت حداکثری برگزار شود گفت: در کنار برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری آحاد اقشار جامعه، سلامت مردم‌ همواره در اولویت قرار دارد و این مقوله باید تضمین شود، نیاز است تا دستگاه های اجرایی و شهرداری ها نیز به این‌مهم‌توجه جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و شهرداری ها موظف هستند تا مانند سایر اقشار جامعه و مردم بلکه بیشتر از آنها، نسب به رعایت شیوه نامه های بهداشتی اهتمام داشته باشند و از هرگونه تجمع خارج از ضوابط اعلامی خودداری کنند.
آشناگر با بیان اینکه به تازگی یکی از شهرداری های استان سمنان وارد مرحله تبلیغاتی انتخابات شوراهای اسلامی شهر شده و به این واسطه و با عنوان افتتاح طرح ها، زمینه تجمع و حضور مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا را موجب شد، از این‌ مساله ‌انتقاد و تاکید کرد: در مورد اخیر، نقض مقررات اعمالی منع رفت و آمد شبانه و عدم برگزاری تجمع که هر دو از موارد محدودیت های هوشمند کرونایی و مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا است، صورت ‌گرفته ‌که تخلف آشکار محسوب می شود و نیاز است تا ضمن ارائه توضیحات و گزارش مبسوط توسط فرماندار شهرستان در این‌ خصوص، با ورود دستگاه بازرسی استان، با شهردار برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.
استاندار سمنان با اشاره به وضعیت شکننده فعلی استان در خصوص شیوع ویروس کرونا، بر حفظ سلامت مردم تاکید کرد و گفت: شهرداران و دستگاه های اجرایی استان، افتتاح طرح ها را به ایام بعد از انتخابات موکول و یا به صورت وبیناری برگزار کنند و از دعوت و تجمع ‌مردم برای حضور در این مراسم ها، به شدت خودداری شود.

سیر کرونا در استان سمنان نزولی است

استاندار سمنان گفت: روند سرایت ویروس کرونا و ابتلا به این ‌بیماری در استان نزولی است اما باید از این وضعیت شکننده‌ مراقب شود.

وی گفت: بر اساس آمارهای اعلامی، سیر ابتلا به بیماری و سرایت ویروس کرونا در کل کشور نزولی است و در استان سمنان نیز روند ابتلای به کرونا و سرعت سرایت به شدت نزولی است.
وی با بیان اینکه سرعت مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ نیز در استان کاهش پیدا کرده است، افزود: وضعیت فعلی شکننده است، همه باید مراقب باشند چرا که در صورت غفلت مدیران و اقشار مختلف و مردم، ممکن است دوباره در روند صعودی قرار بگیریم.
استاندار سمنان با بیان اینکه استان در حوزه رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در کشور، در رده های بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، اظهار داشت: از مردم استان سمنان درخواست داریم تا همچون گذشته، نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اهتمام ویژه ای داشته باشند تا در آینده شاهد ثبات در وضعیت استان در مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامتی آحاد اقشار مردم باشیم.

محدودیت ها کماکان باید رعایت شود

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه محدودیت ها باید طبق رنگ‌بندی شهرستان های استان در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا رعایت شود ادامه داد: کماکان محدودیت های هوشمند کرونایی بر اساس رنگ‌بندی های قبلی در حوزه اصناف،‌ مشاغل، دورکاری و سایر موارد، اعمال می شود.
آشناگر از اعمال قانون و اجرای محدودیت های منع رفت و آمد شبانه و کنترل ورودی و خروجی ها توسط نیروی انتظامی استان در ایام تعطیلات گذشته و قبل از آن، تقدیر و بر انعکاس گزارش ها در این‌حوزه تاکید کرد.
وی با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون کرونا در استان و کشور خوب است، اظهار داشت: وضعیت و روند تزریق واکسن به‌گروه های سنی بر اساس سند ملی واکسیناسون کرونا در استان سمنان، بالاتر از میانگین کشوری است و با تحویل سهمیه واکسن های بیشتر، سرعت روند آن افزایش خواهد یافت.
استاندار سمنان با بیان اینکه برخی از دستگاه های اجرایی همچون فرمانداری ها که ‌متولی برگزاری انتخابات هستند، به ناچار مجبور به استفاده از توان نیروی انسانی بیشتری هستند که امری اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی استان، موظف به اجرای محدودیت ها و ابلاغیه های سازمان امور استخدامی در خصوص مدیریت مقابله با کرونا هستند و نباید هیچگونه تخلف و کوتاهی در این زمینه صورت‌گیرد.

طبق جدیدترین اطلاعات سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در استان سمنان شهرستان سرخه از وضعیت زرد کرونایی به نارنجی تغییر کرد. تنها تغییر در تازه ترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده در استان سمنان شهرستان سرخه است که از وضعیت زرد به نارنجی تغییر کرد و اکنون تعداد شهرستان‌های نارنجی استان سمنان به ۶ عدد رسید.

در حال حاضر شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود گرمسار و مهدیشهر نیز در وضعیت نارنجی و شهرستان های میامی و آرادان در وضعیت زرد قرار دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۲۰۰ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۶ هزار و ۶۳۳ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۷۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۸۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۷۳۹ هزار و ۸۷۵ نفر رسید.

برچسب‌ها کرونا انتخابات ۱۴۰۰ ویروس کرونا سمنان علی رضا آشناگر  فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا علائم کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا انتخابات ۱۴۰۰ ویروس کرونا کرونا انتخابات ۱۴۰۰ ویروس کرونا سمنان فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا علائم کرونا بهداشت و سلامت اخبار کنکور استاندار سمنان دستگاه های اجرایی استان سمنان ویروس کرونا شهرداری ها محدودیت ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذی‌حسابان املاک مازاد را به کارگروه مولدسازی دولت معرفی کنند

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از ذی‌حسابان این استان خواست که اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی را به کارگروه مولدسازی دارایی‌های دولت معرفی کنند.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان امروز (۲۷ اسفند ماه) در نشست با مدیرکل، معاونان و ذی‌حسابان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان، اظهار کرد: ذی‌حسابان می‌توانند در شناسایی اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی استان با هدف معرفی در کارگروه مولدسازی دارایی‌های دولت برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان مساعدت مطلوبی داشته باشند.

وی گفت: با همراهی واحدهای تولیدی، صاحبان صنایع، صنوف و کسبه و مدیران، فرارمالیاتی در استان نداریم. بدون تردید ذی‌حسابان در جلوگیری از فرار مالیاتی و افزایش درآمدهای استان نقش موثری ایفا می‌کنند.

او با بیان اینکه ذی‌حسابان در خط مقدم جذب اعتبار هستند، ادامه داد: ذی‌حسابان در حوزه‌های مختلف اعتباری از جمله جذب اعتبارات، مصوبات سفر رئیس جمهوری و سایر موارد، تلاش‌های ارزنده‌ای در طول سال می‌کنند. سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات توسط دستگاه‌های اجرایی استان جذب شد.

هاشمی بیان کرد: با هدف هماهنگی بیشتر و پیشبرد بهتر امور باید برگزاری نشست‌های فصلی مدیران با ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی استان در دستور کار باشد.

استاندار سمنان اظهار کرد: توسعه عدالت محوری به دور از نگاه جزیره‌ای و بخشی در حوزه اعتبارات، یکی از سیاست‌هایی است که ذی‌حسابان باید به آن توجه جدی داشته باشند.

هاشمی افزود: جذب سرمایه‌گذاری خارجی، یکی از راهکارها توسعه و رشد استان است و با توجه به ظرفیت‌های استان باید تلاش شود با انجام اقدامات عملی در سال ۱۴۰۳ بیش از پیش شاهد تحول در این زمینه باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پروژه شهر دانش دانشگاه تهران / محدودیت خرید و فروش زمین‌های اطراف دانشگاه برداشته شد
  • ادعای تخلف انتخاباتی مدیرکل استاندارد کردستان چه شد؟
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • حج ۱۴۰۳ همراه زائر نخواهد داشت/ محدودیت‌های اعزام برای بیماران
  • این ۵ نماینده مجلس آینده چند میلیون تومان در انتخابات هزینه تبلیغات کردند؟ +جزئیات
  • فروش و نقل و انتقال آثار ملی توسط بخش خصوصی محدودیت ندارد
  • ذی‌حسابان املاک مازاد را به کارگروه مولدسازی دولت معرفی کنند
  • وضعیت ذخیره کالاهای اساسی در خراسان شمالی قابل قبول است
  • برنامه ویژه برای مدیریت بازار مسکن در قم
  • توزیع ۱۰ تن خرما و بیش از ۵۰ تن مرغ در استان سمنان