Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-19@05:41:58 GMT

نجات پیرمرد ۶۷ ساله با راهنمایی تلفنی اورژانس ۱۱۵ اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۳۱۴۲

نجات پیرمرد ۶۷ ساله با راهنمایی تلفنی اورژانس ۱۱۵ اصفهان

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان از نجات پیرمرد ۶۷ ساله از خفگی با راهنمایی تلفنی پرستار اورژانس ۱۱۵ اصفهان خبر داد.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نجات پیرمرد اصفهانی از خفگی، اظهار کرد: روز گذشته مرد ۶۷ ساله‌ای که دچار انسداد راه هوایی و خفگی شده بود با راهنمایی پرستار تریاژ تلفنی اورژانس ۱۱۵ و کمک خانواده بیمار نجات یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساعت ۱۳:۱۷ روز گذشته به دنبال تماس امدادخواهی از اورژانس ۱۱۵ اصفهان مبنی بر خفگی پیرمرد ۶۷ ساله، کارشناس اتاق فرمان اورژانس بلافاصله با گرفتن آدرس و اعزام نزدیک‌ترین آمبولانس ضمن آرام‌سازی خانواده بیمار به آنها روش باز کردن راه هوایی و رفع انسداد را آموزش داد که با عمل به راهنمایی کارشناس اورژانس، انسداد راه هوایی پیرمرد ۶۷ ساله برطرف شد و بیمار نجات یافت.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با رسیدن پرسنل عملیاتی در محل، تماس تلفنی پایان یافت و با ادامه اقدامات مراقبتی توسط پرسنل فوریت‌های پزشکی، بیمار به بیمارستان کاشانی اصفهان انتقال یافت.

وی با ابراز قدردانی از کارشناسان تریاژ تلفنی اورژانس ۱۱۵، افزود: از مردم درخواست داریم هنگام تماس با ۱۱۵ ضمن حفظ آرامش، توصیه‌های کارشناسان اتاق فرمان را با دقت اجرا کنند و با این کار به نجات جان بیمار خود کمک کنند.

کد خبر 493613

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اورژانس ۱۱۵ اصفهان ماموریت اورژانس اورژانس 115 اورژانس اصفهان غفور راستین رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان اورژانس خفگی اورژانس پیش بیمارستانی امداد ونجات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پیرمرد ۶۷ ساله اورژانس ۱۱۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج توده ۴ کیلویی از شکم بیمار ۵۸ ساله در شوش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  دکتر احسان هدایتی گفت: خانمی ۵۸ ساله اهل شوش با علائم درد در ناحیه شکم و لگن و تورم کل شکم به بیمارستان نظام مافی مراجعه کرده که پس از بررسی‌های اولیه تشخیص وجود توده تخمدان برای این بیمار داده شد.

وی افزود:  طی عمل جراحی بر روی بیمار، توده ۴ کیلویی با اندازه ۲۴ سانتی متر از داخل تخمدان چپ به صورت کامل بدون آسیب به احشای شکم، روده و عروق بزرگ داخل شکم، خارج شد.

رئیس بیمارستان نظام مافی شوش ادامه داد:  دکتر شیرعلی، متخصص جراحی و دکتر تقی زاده، متخصص بیهوشی، اعضای تیم پزشکی در این عمل جراحی چند ساعته بودند که با تلاش و دقت کافی و همراهی تیم اتاق عمل بیمارستان توانستند با موفقیت این اقدام حیاتی را برای نجات جان بیمار انجام دهند.

دکتر هدایتی بیان کرد:  در بیمارستان نظام مافی شوش به صورت میانگین روزانه ۲۰ عمل جراحی در تخصص‌های مختلف، زنان، ارتوپدی، مغز و اعصاب، جراحی عمومی و سایر تخصص‌ها انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • نجات جان ۲ جوان در بیمارستان رازی سراوان
  • نجات جان ۲ جوان با جراحی شگفت‌آور در بیمارستان سراوان
  • نجات پسر بچه ۷ ساله با تلاش اورژانس ورسک
  • لحظات نفس‌گیر احیای کودک ۷ ساله + ویدئو | این کودک فاقد علائم حیاتی بود
  • اورژانس شاهرود بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی داشت
  • یک کشته و یک مصدوم بر اثر برخورد دو دستگاه موتور سیکلت
  • خروج توده ۴ کیلویی از شکم بیمار ۵۸ ساله در شوش
  • ببینید | ماجرای نجات نوزادی که تلفنی به دنیا آمد از زبان کارشناس اورژانس رو آنتن برنامه زنده
  • ابراز خوشحالی کارشناس اورژانس بابل از پیام رهبر انقلاب/ احساس کردم دست خدا روی زمین بودم
  • گاز گرفتگی در ابهر سه نفر را راهی بیمارستان کرد