Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاق جهانگیری پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جهموری از برنامه خودش برای مبارزه با فساد سخن گفت در حالی که او برخلاف این سخنان باعث تعطیلی ۷۰۰ روزه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسحاق جهانگیری دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای سیزدهیمن دوره ریاست جمهوری نام نویسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پس از ثبت نام با قرائت بیانیه‌ای از اهم برنامه‌های خود گفت و باز هم مبارزه با فساد اقتصادی تاکید کرد و یکی از مسائل مزمن کشور را افزایش فساد عنوان کرد.   جهانگیری با اشاره به برنامه‌اش اعلام کرد: جوان‌سازی دولت و اصلاحات نهادیِ کاهنده فساد و انواع تبعیض و افزاینده کارآمدی را پیش خواهم برد.   این سخنان و بیانیه اسحاق جهانگیری در حالی است که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که مسئولیت برگزاری جلسات آن بر عهده بو بود که  در اوج نیاز کشور برای مبارزه با رانت و سودجویی های منجر به مفساد اقتصادی، ۷۰۰ روز است که عملا تعطیل شده و جلسه ای ندارد. (اینجا را بخوانید)   انتهای پیام/  

منبع: دانا

کلیدواژه: مبارزه با فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور همسایه ایران تولیدکننده عمده «شیشه» شد

دکتر امیرعباس لطفی که برای همراهی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر به‌منظور شرکت در اجلاس سالانه CND به وین سفر کرده است، در دیدار با ویکتور سانز معاون مدیرکل وزارت بهداشت رفاه و ورزش هلند گفت: در این دیدار به اقدامات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های کاهش تقاضا و توانمندسازی زنان و دختران آسیب‌دیده از اعتیاد و دارای سوءمصرف مواد که در بالاترین استاندارد جهانی و به تائید سازمان ملل متحد رسیده است، پرداختیم.

وی تصریح کرد: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در کاهش تقاضای مصرف از دستاوردهای جهانی چیزی کم ندارد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: چالش‌ها و معضلات ناشی از موادمخدر در سطح بین‌المللی است و محدود به یک کشور نیست بلکه منطقه و فرا منطقه را هم مورد آسیب قرار می‌دهد.

طرف هلندی نیز در این ملاقات اعلام کرد که با بخشی از اقدامات کشورمان در حوزه کاهش آسیب، درمان و بازتوانی معتادان آشنا است و در بخشی از پروژه‌هایی که با مشارکت سازمان ملل متحد در حال انجام است، مشارکت کرده است.

در این دیدار پیتر پاتمن سفیر و نماینده دائم هلند در وین و حمید خواجه نژاد مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز حضور داشتند.

لطفی همچنین در دیدار با مشاور عالی وزارت بهداشت نروژ، ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران در کنار افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده موادمخدر دنیا و تبیین برنامه های کشورمان در حوزه‌های کاهش تقاضا و مقابله با عرضه گفت: از کاهش کشت در افغانستان استقبال می‌کنیم اما نتایجی در این رابطه مشاهده نشده و قاچاق از منشاء افغانستان کاهش محسوسی نداشته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نگرانی عمده‌ای در خصوص وضعیت افغانستان به  عنوان تولید کننده عمده مت‌آمفتامین دارد و سازمان ملل نیز نگرانی ها را در رابطه با افزایش تولید، مصرف و قاچاق مواد روان گردان در آن کشور اعلام داشته است؛ لذا تبدیل افغانستان به تولید کننده عمده شیشه را باید جدی گرفت و علل آن را بررسی کرد که متاسفانه از این موضوع غفلت شده است.

طرف نروژی نیز در این ملاقات گفت: در بسیاری از این مباحث با شما هم نظر هستم و غیر قابل باور می‌دانم که تولید موادمخدر در افغانستان به صفر رسیده باشد. اگر هم باشد، با توجه به شرایطی که آن کشور دارد، تضمیمنی برای ادامه آن برای فردا، چند ماه یا سال آینده وجود ندارد و مجدد به سمت تولید مواد باز خواهد گشت.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ وی افزود: نروژ به عنوان کشوری اروپایی باید به دنبال همکاری فنی و تخصصی در حوزه مبارزه با موادمخدر با ایران باشد و با توجه به اینکه ایران توانایی ها و دستاوردهای بالایی در این حوزه دارد، باید به دور از ملاحظات سیاسی با این کشور همکاری کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادعای معاون احمدی نژاد درباره سهم اصلاح طلبان از مجلس دوازدهم
  • کشور همسایه ایران تولیدکننده عمده «شیشه» شد
  • دو سال و نیم برای عملی شدن وعده مبارزه با فساد کافی است، اما هنوز انواع مفاسد وجود دارد
  • پاسخ واعظی به ادعای سخنگوی شورای نگهبان /روحانی نماینده ای در جلسه این شورا نداشته است /او انتظاری فراتر از قانون ندارد
  • قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش داشته است؟ | افغانستان تولیدکننده عمده شیشه
  • وزیر ورزش و جوانان: سامانه سوت‌زنی در مبارزه با فساد است
  • رونمایی از سامانه سوت‌زنی در ورزش با حضور وزیر
  • استارت رییس جوان والیبال با تناقض‌گویی؛ جملات عجیب تقوی، جوگیری یا سیاه‌بازی؟/ فرار مسبب وضع موجود از کارنامه فاجعه‌بار
  • مبارزه بر سر چند هکتار برف
  • اراده مبارزه با فساد در جمهوری اسلامی همیشه وجود داشته است | باید به مبارزه سازمان‌یافته با فساد برسیم