Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش لبنان از اتخاذ اقدامات امنیتی جدی در مرز با اراضی اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، ارتش لبنان تمام مسیرهای منتهی به سهل مرجعیون در مرز با اراضی اشغالی را بست.

همچنین ایست‌هایی را برای ممانعت از ورود خودروهای فلسطینی به مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی ایجاد کرد.

ارتش لبنان اعلام کرد که این اقدامات بعد از آن اتخاذ شد که گروه‌های فلسطینی از فلسطینی‌های حاضر در تمام خاک لبنان از اردوگاه‌های نهر البارد، البداوی، الرشیدیه و عین الحلوه خواستند تا برای شرکت در اعتراضات به جنوب بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع لبنانی ده‌ها تن از ساکنان اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی نهر البارد و البداوی در شمال لبنان صبح امروز (شنبه) با اتوبوس‌هایی برای شرکت در تظاهرات همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه به مرزهای لبنان و اراضی اشغالی رفتند.

پیشتر گروه‌های فلسطینی از طریق شبکه‌های ارتباط اجتماعی برای تظاهرات در منطقه مرزی به ویژه کفرکلا و مارون الراس فراخوان داده بودند.

ارتش لبنان بعد از تنش‌هایی که جمعه رخ داد و تلاش ده‌ها لبنانی برای عبور از دیوار مرزی که به کشته شدن یک تن و زخمی شدن یک تن دیگر منجر شد، تدابیر امنیتی جدی را اتخاذ کرد.

در این راستا سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از دولت لبنان خواست مانع تکرار این اقدامات شود.

وی در توییتی نوشت: "نیروهای ما روز گذشته با اقدامات آشوبگرانه در مرز با لبنان مقابله کردند. آشوبگران لبنانی توانستند از دیوار مرزی عبور کنند. ما اجازه نقض حاکمیتمان را نمی‌دهیم. از دولت لبنان می‌خواهیم به مسئولیت خود عمل کرده و مانع تکرار این اقدامات شود."

در این راستا زینه عکر، وزیر دفاع لبنان جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان لبنانی در مرزهای لبنان و علیه فلسطینی‌ها در غزه و قدس اشغالی را محکوم کرد.

وی گفت: باید جلوی این تجاوزات وحشیانه علیه تظاهرکنندگان و غیرنظامیان گرفته شود. ما این تجاوزات و نقض مکرر حریم و مرزهایمان و نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت از سوی اسرائیل را محکوم می‌کنیم. ما از جامعه بین المللی و سازمان ملل می‌خواهیم برای توقف فوری این تجاوزات وارد عمل شوند.

وزیر دفاع لبنان از رژیم صهیونیستی خواست تنش‌ها و خشونت‌ها را متوقف کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان فلسطين رژيم صهيونيستي اراضی اشغالی ارتش لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تدابیر امنیتی جشن نوروز در مزارشریف

فرمانده پلیس ولایت بلخ می‌گوید که تدابیر ویژه امنیتی را برای آسودگی خاطر مردم و گردشگران در ایام سال نو و فصل بهار اندیشیده اند.

ملاعبدالرازق راشد فرمانده پلیس ولایت بلخ در رابطه با تدابیر امنیتی شهر مزارشریف "ویژه سال نو و فرارسیدن بهار" گفت: امنیت سرتاسری در کشور به خصوص ولایت بلخ تامین است و ساکنان شهر مزارشریف هیچ نگرانی نداشته باشند چون نیروهای پولیس به صورت شبانه روزی بیدار و مصروف تامین نظم و امنیت هستند. 

وی افزود: «خطاب به گردشگران داخلی و خارجی عرض می‌کنم که با خیال آسوده به تفریح و سیاحت خود در هر گوشه و کنار ولایت بلخ بپردازند و هیچ نوع تهدید جانی و مالی مواجه آنها نخواهد بود». 

گفتنی است که سال نو و میله گل سرخ در بهار در شهر مزارشریف با شور و اشتیاق خاص تجلیل و استقبال می‌شود و «نوروز بلخ بامی» شهرت جهانی و جایگاه خاص دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حمله همزمان حزب‌الله لبنان به ۲ مرکز نظامی صهیونیستی
  • افزایش تدابیر امنیتی جشن نوروز در مزارشریف
  • تدابیر امنیتی ویژه سال نو در مزارشریف
  • سفیر ایران در مسکو با همتایان سعودی و لبنانی خود رایزنی کرد
  • حملات نیرو‌های ارتش افغانستان به پایگاه‌های نظامی پاکستان
  • حمله موشکی به شهر ایلات در اراضی اشغالی
  • ایثارگران بهترین الگو برای نسل جوان هستند
  • هشدار اولمرت به سران صهیونیست درباره عواقب دردناک جنگ با حزب‌الله/ تهدیدات علیه لبنان را تمام کنید
  • واکنش تمسخرآمیز رسانه‌های صهیونیستی به تهدیدات علیه لبنان/ این اسرائیل است که به «عصر حجر» برگشت
  • حمله موشکی به پایگاه رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی