Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علی خاتمی روز شنبه در دیدار مدیران و پرسنل جمعیت هلال احمر استان زنجان با ایشان به مناسبت هفته هلال احمر ضمن تبریک عید فطر و قبولی طاعات و عبادات افزود: ۹۹ سال این نهاد برای جامعه خدمت کرده و خدمات آن فرا استانی، فراکشوری و فراجناحی است.

وی به مقابله با حوادث اشاره کرد و ادامه داد: برخی برنامه ریزی ها برای پیشگیری از حوادث موثر و مهم بوده و اقداماتی در این خصوص انجام می‌شود اما برخی حوادث قابل پیش بینی و غیرقابل پیشگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: پیشگیری از خسارت‌های جانی و مالی در حوادث آمادگی بالایی را می‌طلبد.

خاتمی اظهارداشت: ارائه خدمات همگانی و عمومی خوب است که مهارت نیروها باید ارتقا یابد که این مهم نیازمند بازبینی جدید، میدانی و عملیاتی است.

وی یادآوری کرد: ابزارهایی که در ۳۰ سال قبل استفاده می‌شد در زمان حاضر پیشرفته‌تر و مدرن ترشده که امید دارم در کشور به نوع مهارت‌ها در ارتباط با حوادث دقت شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در کنار انتقال مسائل و مشکلات به مرکز باید در کنار آن راه حل و پیشنهادات نیز ارائه شود.

خاتمی تاکید کرد: مدیری قوی و توانمند است تا سهم تخصیصی ازمرکز به مجموعه را محقق کند و تنها به اعتبارات استانی اکتفا نکند و در شرایط سخت اقتصادی نیز باید تلاش‌های بیشتری شود.

وی، از خدمات و فعالیت‌های شبانه روزی همه هلال احمری‌ها در سطح استان قدردانی کرد.

سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر از هلال احمر خدمات دریافت کرده‌اند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در ادامه این دیدار ضمن تبریک عید فطر و هفته هلال احمر گفت: در سال آینده هلال احمر ایران ۱۰۰ ساله می‌شود و شعار این هفته "یک قرن خدمات داوطلبانه"، و شعار روز جهانی صلیب سرخ نیز "خدمات داوطلبانه مثال زدنی، شکت ناپذیر و توقف ناشدنی" نامگذاری شد.

سید قاسم موسوی اظهار داشت: پرسنل جمعیت هلال احمر استان زنجان در سال گذشته خدمات قابل توجهی را به هموطنان حادثه دیده و بیشترین خدمات در حوزه بیماری کووید ۱۹ بود.

وی تاکید کرد: بیشترین فعالیت‌ها و خدمات در حوزه بیماری کرونا و عوارض ناشی از آن برای خانواده‌ها بود که قبل از شیوع کرونا در استان زنجان آموزش نحوه مواجه با این ویروس را به شهروندان استان آغاز کردیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: خانواده‌هایی که متاثر از بیماری کرونا بودند در حوزه حمایتی- معیشتی با استفاده از ظرفیت خیرین، نیکوکاران و داوطلبان و منابع داخلی و درآمدی هلال احمر توزیع سبدهای غذایی و بهداشتی، کپسول اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن ساز و برخی داروهای خاص در قالب ستاد کرونا برای بیماران ارائه شده است.

موسوی ادامه داد: برای واکیسناسیون نیروهای عملیاتی و امدادی و پرسنل هلال احمر علیه بیماری کرونا در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم با آسودگی خاطر بیشتر خدمات رسانی را محقق کنیم.

وی به آموزش‌های هلال احمر اشاره کرد و اظهارداشت: در شرایط کرونایی آموزش‌های هلال احمر تعطیل نشد و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: خیرین و داوطلبان هلال احمر بخش بزرگی از بدنه این مجموعه را تشکیل می‌دهند که بدون حضور آنها بخش قابل توجهی از خدمات ارائه می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر از هلال احمر در بخش‌های امداد و نجات، حمایتی، معیشتی، دارویی، درمانگاه، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، آموزش خدمات دریافت کرده‌اند.

کد خبر 5212177

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علی خاتمی ویروس کرونا عید سعید فطر نماز عید سعید فطر انتخابات 1400 کرمانشاه بوشهر آمار کرونا عکس استانها واکسن کرونا فطریه ماه رمضان ۱۴۰۰ اردبیل گرگان ماه مبارك رمضان جمعیت هلال احمر استان زنجان زنجان گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ کرمی زنجانی گفت: با موافقت کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی امکان عرضه دارو‌های خاص و شیمی‌درمانی، در داروخانه هلال احمر زنجان نیز فراهم شده است.

وی افزود: بر این اساس و با توجه به بارگذاری موضوع در سامانه سازمان بیمه مطبوع، بیمه شدگان دارای بیماری‌های خاص و صعب العلاج می‌توانند برای تهیه داروی مورد نیاز خود علاوه بر داروخانه‌های مجاز (داروخانه پنجم شهریور بیمارستان ولی عصر (عج)، داروخانه شهید رجائی در شهرستان زنجان، داروخانه شاهانی در شهرستان ابهر و داروخانه محرمی در شهرستان خدابنده) به داروخانه هلال احمر نیز مراجعه کنند.


مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: هم اکنون بیماران مبتلا به ۵۰ نوع بیماری خاص و صعب العلاج به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این مهم در راستای خدمت رسانی بهینه به گروه‌های هدف است.

کرمی زنجانی گفت: این بیماران در صورتی که فاقد هرگونه بیمه پایه درمانی باشند می‌توانند از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس csp.ihio gov.ir یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ادارات بیمه شهرستان‌ها برای بیمه رایگان ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: این افراد در صورتی که تاکنون در سامانه بیماران خاص وزارت بهداشت یا سامانه‌های بیمه سلامت نشان دار نشده باشند، باید با ارائه مدارک لازم برای این مهم اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: لیست ۵۰ نوع بیماری مذکور به آدرس zn.ihio.gov.ir جهت بهره‌مندی بیمه شدگان مشمول، بارگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد
  • جست‌وجوی نجاتگران هلال‌احمر زنجان برای یافتن مرد ۶۰ ساله
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • امدادرسانی به ۲۴۵ حادثه در گلستان/حوادث جاده‌ای در صدر
  • هلال احمر ایران رئیس کارگروه سلامت بریکس می‌شود
  • آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان برای ترمیم خسارت‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اردوی هلال احمر کشور در زنجان آغاز شد