Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: بسیج سازندگی از برکات اثر بخش انقلاب اسلامی است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در دیدار فرمانده و مسئولان سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان به مناسبت هفته بسیج سازندگی اظهار داشت: اصل بسیج از برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و در ادامه هم بسیج سازندگی به غنای آن افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش برجسته بسیج سازندگی درزمینهٔ محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان، افزود: یکی از اقدامات شایسته‌ای که بسیج سازندگی در سال‌های اخیر عملیاتی کرده، وارد کردن و مشارکت دادن مردم و اهالی هر منطقه در اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه و طرح‌های جهادی است، زیرا سابق بر این اگرچه نهادهای مختلفی در زمینه کمک و محرومیت‌زدایی ورود می‌کردند اما در اقدامات خود از ظرفیت جهادی اهالی و مردم همان منطقه استفاده چندانی نمی‌کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی: میدان خدمت‌رسانی در کنار میدان مقاومت فعال است/فعالیت در میدان به بصیرت نیاز دارد 522 پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی در استان خراسان جنوبی اجرا شده است استاندار گلستان: همه دستگاه‌ها برای مانع‌زدایی از تولید بسیج شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که در اجرای طرح‌های جهادی در روستاها و مناطق، خود مردم آن منطقه نیز به صحنه بیایند و در کنار گروه‌های جهادی فعالیت کنند تا از این طریق افزون بر اجرای طرح و پیش رفتن کار، فرهنگ کار و تلاش و کمک به نیازمندان نیز در بین مردم ترویج یابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این‌گونه نباشد که گروه‌های جهادی در یک روستا فعالیت کنند اما از اهالی آن روستا کسی مشارکت نکند.

وی اظهار کرد: زمانی که مردم هر منطقه خود شریک کار جهادی شوند، انجام کار خیر برای آن‌ها فرهنگ می‌شود؛ از این‌ رو پای کار آوردن مردم بسیار مهم است تا کارهای عمومی مربوط به روستا را خودشان هم انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اگر از ظرفیت خود اهالی و وسایل و امکانات و تجهیزات موجود در روستا استفاده شود ارزش و برکت کار جهادی چند برابر شده و از سوی دیگر فرهنگ کار جهادی نیز در جامعه ترویج می‌یابد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به حضور و عضویت اقشار مختلف در مجموعه سپاه و نگاه مثبت مردم به این مجموعه، افزود: امروز فرهنگ بسیجی بودن به‌عنوان یک ارزش در جامعه جا افتاده و نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه مردم به بسیج و بسیجی اعتماد دارند و بسیجی بودن یک ارزش است، افزود: باید از این وجهه‌ای که برای بسیج و سپاه در جامعه ایجاد شده، استفاده کرد و این ظرفیت و آبرو و توانمندی را در راستای رفع نیازهای مردم و ارتقای بعد فرهنگی و معنوی جامعه مصروف داشت.

انتهای پیام/311/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج سازندگی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۱۳۵ گروه جهادی برای خدمت رسانی در تعطیلات نوروز

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ هوشنگ فولادی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت بیش از ۱۵۰۰ گروه جهادی در استان، گفت: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، ۱۳۵ گروه جهادی آماده خدمت رسانی در عرصه‌های مختلف استان چهارمحال و بختیاری هستند.

وی افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، مقرر شد ۳۴ گروه جهادی در عرصه‌های پزشکی_درمانی، محرومیت زدایی و آموزشی، عمرانی، فرهنگ و معنویت افزایی، اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی، دامپزشکی، خدماتی و توزیع بسته‌های معیشتی، عازم مناطق مختلف بویژه کمتر برخوردار استان چهارمحال و بختیاری شوند.

سرهنگ فولادی با اشاره به تداوم جهاد آبرسانی در ۴ منطقه استان، افزود: طی قراردادی که با قرارگاه جهادی امام حسن (علیه السلام) بسته شد همچنان آبرسانی به نقاط مختلف روستایی فاقد آب شرب ادامه دارد، که از بین ۲۸۳ روستا، آبرسانی به ۷۵ روستا تکمیل شده و مابقی پیشرفت ۷۰ درصدی دارند.

وی، ادامه داد: گروه‌های جهادی در قالب‌های مختلف، پایگاه‌های بسیج محلات، دانش آموزی، دانشجویی، جامعه پزشکی، مهندسین کشاورزی و صنعت و حقوقدانان و اقشار مختلف بسیج در طول سال مشغول فعالیت و خدمت رسانی بی منت و خالصانه به مردم هستند.

فولادی گفت: اولویت فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار، صعب العبور و سپس حاشیه شهرها می‌باشد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام خاطرنشان کرد: اعزام گروه جهادی به مناطق محروم، تعمیر و تکمیل مسکن محرومان و مددجویی، تهیه و تأمین جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب سالم و پایدار در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام، احداث جاده و کانال‌های انتقال آب به اراضی کشاورزی، ساخت و تعمیرات غسالخانه، مساجد، خانه‌های عالم، نوسازی مدارس و …، راه اندازی کارگاه‌های اشتغالزایی زودبازده و حمایت از کارآفرینان اقتصاد مقاومتی، گوشه‌ای از اقدامات بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی است.

فولادی تصریح کرد: ارائه تسهیلات اشتغالزایی به ۱۰۰۰ نفر تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و تعمیر و مرمت ۳۰۰ واحد مسکن محرومین و ساخت ۲۲۰ مسکن نیازمندان به همراه اهدای ۶۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های عزتمند استان گوشه‌ای از خدمات بسیج سازندگی می‌باشد.

وی همچنین از راه اندازی صدها صندوق قرض الحسنه خبرداد که منجر به تشکیل تعاونی‌های متعدد گردیده است.

فولادی گفت: ۲۳ کارگاه‌های اشتغالزایی نیز راه اندازی شده که در هر کارگاه متوسط تا ۱۲ نفر مشغول به فعالیت هستند که بیشتر از سرپرستان خانوار می‌باشند.

کد خبر 6056565

دیگر خبرها

  • آماده‌باش بسیج سازندگی برای وقوع احتمالی سیل در برخی استان‌ها
  • درخشش گروه های جهادی خراسان جنوبی در خدمت‌رسانی به مردم
  • همزمان با نوروز امسال، محلات خراسان جنوبی میزبان ۳۲۲ گروه جهادی
  • فعالیت بیش از ۲۸۰۰ جهادگر ماه رمضان و نوروز در خراسان جنوبی
  • فعالیت ۳۲۲ گروه جهادی طی ایام نوروز در خراسان جنوبی
  • آمادگی 135 گروه جهادی برای خدمت رسانی در تعطیلات نوروز
  • آمادگی ۱۳۵ گروه جهادی برای خدمت رسانی در تعطیلات نوروز
  • ارسال محموله کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • آمادگی ۱۳۵ گروه جهادی برای خدمت‌رسانی در تعطیلات نوروز
  • خدمت‌رسانی ۳۴ گروه جهادی در ایام نوروز در چهارمحال و بختیاری