Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار گوهری سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به تاثیرات تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری بر وضعیت گردشگری استان، گفت : مناطق آزاد با هدف تحقق توسعه برون گرا مبتنی بر سیاست‌های داخلی شکل می‌گیرند و علاوه براینکه موجب صدور کالا از طریق جذب سرمایه گذار خارجی می‌شوند، باعث رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، کسب درآمد ارزی و افزایش درآمد حاصل از توریسم خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : همه این عوامل در نهایت منجربه رفاه اقتصادی و مادی مردم و توسعه شهرستان قصرشیرین و در گام بعدی استان می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی استان افزود: مطابق شدن استاندارد‌های مناطق آزاد با استاندارد‌های جهانی علاوه بر فراهم آوردن شرایط مناسب برای کسب درآمد‌های ارزی مطلوب سبب ارتقای توانمندی‌های داخلی و ایجاد زمینه مناسب جهت جلب گردشگران خارجی که یکی از اهداف مهم صنعت توریسم است نیز خواهد شد.

او افزود: ظرفیت‌های موجود در مناطق آزاد می‌تواند در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تعامل خود را با خارج از کشور هرچه سریعتر برقرار کند، برای همین این توان اقتصادی برای کشور وجود دارد که از ظرفیت‌های بخش خصوصی به نحو مطلوبی برای توسعه یک منطقه محروم استفاده کرده و زیرساخت یک منطقه آزاد را فراهم کند.

گوهری با بیان اینکه مناطق آزاد نخستین و مطمئن‌ترین پل ارتباطی کشور با تجارت آزاد جهان هستند، گفت: می‌توانیم از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استان استفاده کنیم.

او به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های غنی کرمانشاه در بخش‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اشاره اشاره کرد و گفت: داشتن ۵۰ منطقه نمونه گردشگری، ۱۴ روستای هدف گردشگری، بیش از ۴۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده که نیمی از آن‌ها ثبت ملی شده اند، یک اثر تاریخی جهانی و طبیعت چهارفصل تنها بخشی از ظرفیت‌های گردشگری استان هستند.

سرپرست میراث فرهنگی استان ادامه داد: در بحث زیرساختی هم تاسیسات گردشگری مناسبی همچون بیش از پنج هزار تخت اقامتی، واحد‌های پذیرایی بین راهی و ... را داریم که تعداد قابل توجهی از آن‌ها در شهرستان قصرشیرین قرار گرفته اند.

او افزود: وجود این ظرفیت‌ها می‌تواند منطقه آزاد قصرشیرین را از تمام مناطق آزاد کشور متمایز کند، بنابراین اگر یک برنامه ریزی صحیح داشته باشیم، گردشگران خارجی در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه گردشگری سلامت به استان وارد می‌شوند.

گوهری ادامه داد: برای اینکه بتوانیم منطقه آزاد قصرشیرین را به یک منطقه بین المللی شناخته شده در حوزه گردشگری تاریخی و طبیعی تبدیل کنیم، باید راهبرد‌هایی را در دستور کار قرار دهیم که از جمله آن‌ها می‌توان به مرمت و احیاء آثار تاریخی، تامین زیرساخت‌های مورد نیاز و استفاده از ظرفیت‌ها و مشوق‌های قانونی جهت جذب سرمایه گذار و تسهیل در ورود گردشگران خارجی اشاره کرد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مناظر زیبا منطقه آزاد قصرشیرین گردشگری استان میراث فرهنگی مناطق آزاد منطقه آزاد ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه شریف در توسعه صنعت داروسازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک، با حضور حدادپور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، مدیرعامل این شرکت دارویی دارو، هرمزی‌نژاد مدیر امور پژوهشی دانشگاه و برخی از استادان دانشکده شیمی دانشگاه شریف، در محل ساختمان معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حدادپور ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: ما در دانشگاه شریف به دنبال ایجاد خودباوری در دانشجویان هستیم و خوشحالیم که این تفاهم‌نامه مرتبط با یکی از دانشکده‌های علوم پایه دانشگاه است و نویدبخش ارتباط موثرتر این دانشکده‌ها با صنعت خواهد بود.

مدیر عامل شرکت دارویی نیز ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه، گفت: شرکت مابه دنبال استفاده از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌های کشور است. این تعاملات زمینه‌ساز کمک به داخلی‌سازی مواد اولیه و در مجموع صرفه‌جویی هر چه بیشتر ارزی در کشور خواهد شد.

در ادامه هرمزی‌نژاد اظهار کرد: با توجه به اینکه آقایی از مدیران با سابقه درخشان از مجموعه شرکت‌های ناحیه نوآوری شریف است، دانشگاه صنعتی شریف از این همکاری استقبال می‌کند چراکه این تعامل باعث پیشرفت هر دو مجموعه می‌شود.

از جمله موضوعاتی که در این تفاهم‌نامه قید شده است می‌توان به تاسیس صندوق مشترک به منظور مشارکت در حمایت مالی از طرح‌های فناورانه در حوزه‌های مورد نظر طرفین، توانمندسازی و تامین منابع انسانی با برگزاری دوره‌های آموزشی و رویدادها، سمینارها و نشست‌های تخصصی، مشارکت داخلی و بین‌المللی براساس مقررات و ضوابط دانشگاه، تخصیص ظرفیت برای کارآموزی دانشجویان دانشگاه در شرکت و زیرمجموعه‌های تابعه آن، ارائه مشاوره‌های علمی پژوهشی و مدیریتی به مدیران شرکت، انجام فعالیت‌های پژوهشی در راستای حل مسائل و رفع نیازهای شرکت و ... اشاره کرد.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه در ۱۱ ماده به‌مدت یک‌سال بین طرفین منعقد شد.

در پایان برنامه، مسؤولان این شرکت دارو از دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف بازدید کردند و با آخرین امکانات و دستاوردهای این دانشکده از نزدیک آشنا شدند.

کد خبر 6057413

دیگر خبرها

  • رونق اقتصادی این شهرستان نیازمند تقویت صنعت گردشگری است
  • ظرفیت‌های زیرساختی حمل و نقل در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي
  • رونق بیشتر صنعت پرورش بلدرچین شهرستان میبد 
  • استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه شریف در توسعه صنعت داروسازی کشور
  • فعالیت ۲۵۰ خانه مسافر مجاز در استان یزد
  • قابلیت‌ها و مزیت‌های استان گلستان برای توسعه گردشگری
  • تربت حیدریه، دیار سرا و کاروانسرا
  • شهرستان کلات به استقبال گردشگران و میهمانان نوروزی می‌رود
  • توسعه گردشگری با تاکید بر نقش آموزش نیروی انسانی
  • ظرفیت اسکان نوروزی تیران ۲۰ درصد افزایش یافته است