Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مسکن و ساختمان گفت: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰، یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی که ۴۰۰ هزار واحد آن روستایی و ۸۰۰ هزار واحد آن شهری هستند تسهیلات ساخت مسکن را دریافت می‌کنند و بانک‌ها بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی مکلف به پرداخت هستند.

به گزارش برنا،‌ محمود محمودزاده به ارایه جزئیات ابلاغیه جدید مدیرکل بانک مرکزی در خصوص سهمیه بانک‌ها برای تسهیلات ساخت مسکن در سال‌جاری، پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰، یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد اعم از واحدهای مسکونی شهری و روستایی، مقرر است تا از تسهیلات ساخت مسکن استفاده کنند که از این تعداد ۴۰۰ هزار واحد برای واحدهای مسکونی روستایی و ۸۰۰ هزار واحد برای واحدهای مسکونی شهری در نظر گرفته شده است.

وی هدف از افزایش تسهیلات ساخت و ابلاغ آن به بانک‌ها را رونق و افزایش ساخت و ساز و تولید مسکن برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا واحدهای نیمه‌تمام یا واحدهایی که تازه شروع شده‌اند سهم تامین مالی بهتری را برای تکمیل داشته باشند.

محمودزاده توضیح داد: همه مالکان خصوصی‌، خودمالکان و سازندگان بخش خصوصی بر اساس ضوابطی که وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده است به بانک‌ها مراجعه کرده و تقاضای استفاده از تسهیلات ساخت را داشته باشند. بر اساس شاخص بندی که انجام شده این تسهیلات در اختیار واجدان شرایط که عموما سازندگان واحدهای متوسط و ارزان‌قیمت هستند، قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن افزایش یافته به واحدهای گران‌قیمت تعلق نمی‌گیرد و این بخشی از ضوابط وزارت راه و شهرسازی است. واحدهای متوسط و اززان قیمت مشمول قانون دریافت تسهیلات ساخت هستند. همچنین حدود ۴۰۰ هزار از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای واحدهای مسکونی روستایی و ۸۰۰ هزار واحد برای مسکن شهری در نظر گرفته شده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با این کار بخش عمده‌ای از واحدهای نیمه تمام سطح کشور تکمیل و رونق ساخت و ساز در سال جاری بیشتر شود.

محمودزاده در خصوص سقف تسهیلات ساخت اعلام کرد:  این موضوع هم اکنون در شورای پول و اعتبار در دست بررسی است که بر اساس سیستم بانکی باید این چهارچوب تعیین شود. بانک مرکزی تاکنون جدول سهیمه بانک‌ها را اعلام کرده است اما در خصوص مبلغ ظرف یک تا دو هفته آتی اعلام خواهد شد.

وی اعلام کرد: بر اساس قانون همه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مشمول اجرای این طرح هستند و ابلاغ سهمیه‌هایی که باید به تسهیلات ساخت مسکن اختصاص دهند را دریافت کرده‌اند.

محمودزاده یادآور شد: سهیمه بانک‌ها در ارایه تسهیلات ساخت مسکن متفاوت است و سهمیه بانک مسکن با توجه به تخصصی بودن آن بانک در حوزه مسکن از سایر بانک‌ها بیشتر است.

گفتنی است، بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰ مجموعا بانک‌ها باید ۳۶۰ هزار میلیاردتومان برای واحدهای مسکونی شهری و روستایی که در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد است پرداخت کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بانک مرکزی بودجه قانون مسکن وزارت راه و شهرسازی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد برای واحدهای مسکونی تسهیلات ساخت مسکن راه و شهرسازی بر اساس قانون بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردارسلامی: در سپاه ۱۰۰ هزار نفر فاقد مسکن هستند

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرلشکر پاسدار "حسین سلامی" فرمانده کل سپاه روز شنبه در جلسه شورای عالی مسکن که با حضور رییس جمهور برگزار شد گفت: اکثر کارکنان جوان سپاه فاقد مسکن هستند و اینها امروز در مناطق مرزی از شمال غرب کشور، جنوب غرب، جنوب شرق، شمال شرق، در حال حراست از امنیت ملی کشور در مرزها هستند. بخش زیادی از آنها داخل سایت های موشکی و پدافند هوایی سپاه آماده برای هر اقدامی هستند.

وی افزود: نیمی از کارکنان جوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در هجرت زندگی می کنند یعنی دور از خانواده هستند. بنابراین مسکن برای این کارکنان علاوه بر این که آرامش خاطر را فراهم می کند و همچنین به صیانت خانواده ها کمک می کند باعث می شود بار فشار معیشتی از دوش آنها برداشته شود. ما اینجا به مسکن فقط به عنوان یک بستری برای معیشت مطمئن نگاه نمی کنیم بلکه وسیله ای است برای این که آنها بتوانند با اطمینان خاطر ماموریت های سخت خود را انجام دهند.

سردار سلامی ادامه داد: در مجموع در سپاه صد هزار نفر فاقد مسکن هستند که برنامه ریزی شده در مرحله اول برای ۴۸ هزار نفر از این کارکنان مسکن را تامین کنیم. از این ۴۸ هزار نفر ۹ هزار و صد واحد به افراد طی دو سال گذشته تحویل شده است. البته این برنامه ریزی مربوط به ۵ سال گذشته است.

فرمانده کل سپاه گفت: ۲۰ هزار و ۱۵۲ واحد در حال ساخت است که درصدهای پیشرفت متفاوتی دارد. ساخت انفرادی ۷ هزار است که آنها وام گرفته اند که خودشان یا بسازند یا بخرند. ۱۱ هزار نفر را هم در حال اخذ مجوز هستیم. با این حال برای ۵۲ هزار نفر کسری داریم که امیدواریم با اقداماتی که صورت بگیرد برای آنها هم واحد مسکن پیش بینی کنیم. البته پیشنهاداتی داریم که اگر عملی شود خیلی کمک می کند. اول تامین زمین برای فاقدین مسکن است که یکی از مشکلات اساسی است، اگر کمکی برای تامین زمین و تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن سازمانی کمک شود که دراینجا ۵۰ هزار واحد را در در دستور کار قرار داده ایم برای این که سال به سال کارکنان جدیدی به ما اضافه می شوند و آنها همچنان جزو کسانی هستند که نیازمند مسکن هستند.

سردار سلامی با بیان این که سود تسهیلات بانکی زیاد است گفت: با توجه به وضعیت پایین حقوق ها فشار مضاعفی را روی دوش کارکنان ما گذاشته است لذا درخواست کاهش سود تسهیلات بانکی را داریم و پیشنهاد ما این است که برای تامین تسهیلات بانکی حداقل به میزان ۵۰ درصد قیمت تمام شده یک واحد مسکونی تسهیلات داده شود و امیدواریم در بخش زیرساخت طرحها از قبیل آب و برق وگاز و ساخت مساجد و مدارس هم کمک هایی صورت بگیرد که بتوانیم از عهده این نیاز واقعی و ضروری کارکنان بر بیاییم

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اولویت بانک‌های خوزستان پرداخت تسهیلات ساخت مسکن
  • تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
  • تامین مالی واحد‌های مسکونی نیرو‌های مسلح به‌سرعت انجام می‌شود
  • مدیرعامل بانک سپه در جلسه شورای عالی مسکن: تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
  • تامین مالی واحد‌های مسکونی نیرو‌های مسلح به سرعت انجام می‌شود
  • اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح‌های نهضت ملی مسکن زنجان
  • تحویل بیش از ۵ هزار واحد مسکن روستایی در اردبیل
  • در سپاه ۱۰۰ هزار نفر فاقد مسکن هستند
  • سردارسلامی: در سپاه ۱۰۰ هزار نفر فاقد مسکن هستند
  • ۵۹۱۹ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل احداث و تحویل داده شده است