Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقانی فیروزآبادی صبح شنبه در ستاد کرونای خراسان‌جنوبی با اشاره به سیر نزولی موارد بستری و سرپایی ابتلاء به کرونا در خراسان‌جنوبی طی هفته گذشته اظهار کرد: البته میزان فوتی‌ها کاهش چندانی نداشته است چرا که بعد از کاهش بیماران بستری چند هفته‌ای طول می‌کشد تا فوتی‌های ناشی از کرونا نیز نزولی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: خوشبختانه در خراسان‌جنوبی در پیک چهارم حتی در اوج ابتلاء نیز در یک هفته ۱۸۷ بیمار بستری داشتیم که این میزان در اوج پیک سوم در یک هفته به بیش از ۴۵۰ نفر می‌رسید.

وضعیت رعایت پروتکل‌ها

دهقانی فیروزآبادی ادامه‌داد: در اصناف طی هفته گذشته استفاده از ماسک ۹۲ درصد، فاصله‌گذاری اجتماعی ۸۸ درصد، تهویه مناسب ۹۰ درصد بوده است که این آمار در ادارات در زمینه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی ۹۷ درصد و در مورد تهویه ۹۴ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه عید سعید فطر در اکثر شهرستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در فضای باز انجام شد، گفت: اما متأسفانه با این حال در مواردی هم شاهد نادیده گرفتن پروتکل‌ها بوده‌ایم که امیدواریم در این موارد همچنان دقت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: ما برای تزریق واکسیناسیون به سه مرکز تجمیعی به ویژه در شهر بیرجند نیاز داریم که در این زمینه سه نقطه سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی، سالن مدیریت بحران در خیابان شعبانیه و سالن ورزشی شهید شهپر را در نظر داریم.

دهقانی فیروزآبادی بیان‌کرد: سالن‌های مراکز تجمعی باید مجهز به تأسیسات اداری و مهمتر از همه اینترنت باشد چرا که مشخصات فرد باید در سامانه ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه برای واکسیناسیون خودرویی نیز بر روی پارک صیاد می‌توان برنامه‌ریزی کرد، اظهار کرد: البته در مکانی که برای واکسیناسیون خودرویی در نظر گرفته می‌شود باید محلی را برای توقف ۲۰ دقیقه‌ای بعد از واکسیناسیون در نظر گرفته شود.

خراسان جنوبی ششمین استان دارای جمعیت سالمند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۷۵ درصد کادر درمان خراسان‌جنوبی واکسن زده‌اند و کسانی که واکسینه نشده‌اند، خودشان نخواسته‌اند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی ششمین استان دارای جمعیت بالای سالمند است، اظهار کرد: متأسفانه سهمیه ما به اندازه جمعیت سالمند نیست و از این نظر نسبت به بقیه استان‌ها کمی واکسیناسیون افراد مسن با کندی پیش می‌رود.

وی یادآور شد: از طرف دیگر برخی از سالمندان از زدن واکسن خودداری کرده و برخی نیز می‌گویند منتظر واکسن ایرانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه هیچ شهر در وضعیت قرمزی در خراسان‌جنوبی وجود ندارد، گفت: بیرجند، قاین، فردوس و طبس و سرایان در وضعیت نارنجی و بقیه شهرها در وضعیت زرد است.

کد خبر 5212377

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند واکسن کرونا ویروس کرونا عید سعید فطر نماز عید سعید فطر انتخابات 1400 کرمانشاه بوشهر آمار کرونا عکس استانها واکسن کرونا فطریه ماه رمضان ۱۴۰۰ اردبیل گرگان ماه مبارك رمضان رئیس دانشگاه علوم پزشکی دهقانی فیروزآبادی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز و راه اندازی دو باب خوابگاه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با توجه به سیاست‌های دانشگاه علوم‌پزشکی سبزوار و تصمیمات اتخاذ شده در خصوص تغییر کاربری برخی ساختمان‌های دانشجویی، دو باب خوابگاه استیجاری تخلیه و دانشجویان به مجتمع‌های خوابگاه‌های ملکی دانشگاه، منتقل شدند.

 لطفی افزود: برآورد هزینه تجهیز و راه اندازی دو باب خوابگاه دانشجویی، ۲۰ میلیارد تومان است که این اقدام، سبب صرفه جویی ماهیانه حدود ۱۷۵ میلیون تومان به نفع دانشگاه شده است.

وی ادامه داد: همچنین در اجرای قانون جوانی جمعیت و با توجه به تاکیدات رهبری، با کمک‌های مالی وزارت بهداشت، ساخت خوابگاه‌های متاهلی با ظرفیت اسکان  ۱۹ زوج در دستور کار قرار گرفته است. 

لطفی گفت: این طرح هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی، در مراحل پایانی است و پس از تجهیز در اختیار دانشجویان متاهل دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، قرار خواهد گرفت.

سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: همچنین برای افزایش رضایتمندی دانشجویان اقداماتی، چون راه‌اندازی و تجهیز سالن ایروبیک، راه‌اندازی یک باب سالن مطالعه، خریداری ایتنرنت پرسرعت، زیبا سازی مجموعه‌های دانشجویی و راه اندازی گلخانه  انجام گرفته است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ۲۳۰۰ دانشجو دارد که در پنج دانشکده زیر مجموعه این دانشگاه در سبزوار و جوین، مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است
  • وضعیت شیوع سرطان در ایران
  • تشریح وضعیت شیوع سرطان در ایران
  • وضعیت شیوع سرطان در ایران/ ۶۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است
  • راه اندازی ایستگاه‌های سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی گناباد
  • شاخص اهدای عضو در غرب خراسان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • توصیه‌های ایمنی دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص هشدار سطح قرمز هواشناسی
  • نام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پوستر جهانی
  • حدود ۱۲ هزار پزشک و پرستار در خراسان رضوی آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران
  • تجهیز و راه اندازی دو باب خوابگاه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار