Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@07:24:33 GMT

آخرین ایستگاه از خط ۳ متروی تهران افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۳۳۰۶

آخرین ایستگاه از خط ۳ متروی تهران افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی امام مدیرعامل متروی تهران در آئین افتتاح و بهره برداری از ایستگاههای اقدسیه و مرزداران با اشاره به اینکه ایستگاه مرزداران در فاز ۲ خط ۶ متروی تهران قرار گرفته است و فاز اول در فروردین ۹۸ حدفاصل میدان شهدا تا امام حسین افتتاح شد و در فاز دوم ۴ ایستگاه را در اسفندماه افتتاح کرده‌ایم و با افتتاح ایستگاه شهرک آزمایش این فاز به پایان می‌رسد، گفت: فاز سوم در برنامه ویژه عملیاتی امسال است و مربوط به بخش میانی است بسیار مهم است و حدفاصل میدان امام حسین و دانشگاه تربیت مدرس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایستگاه هفت تیر و ولیعصر که ایستگاههای تقاطعی است حائز اهمیت است در این بخش قرار دارد.

امام گفت: ۱۲ گزینه برای توسعه شمال خط ۳ بعد از ایستگاه نوبنیاد تا تجریش دیده شد و در نهایت مسیر نیاوران، میدان نیاوران، میدان قدس تا تجریش ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: توسعه شمالی خط ۳ از تیرماه استارت زده می‌شود.

امام اظهار امیدواری کرد در ماه آینده دو ایستگاه شهرک آزمایش و باقرخان هم افتتاح شود.

کد خبر 5212444 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: علی امام متروی تهران خط 3 مترو خط 6 مترو وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران امتحانات نهایی شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا عید سعید فطر سازمان محیط زیست کمیته امداد امام خمینی پرونده قضایی قوه قضاییه علی اصغر مونسان فطریه سازمان دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ایستگاه های جدید مترو در غرب تهران

تین نیوز

محسن هرمزی در آیین بهره برداری از سه ایستگاه جدید مترو به همراه ایستگاه تبادلی تربیت مدرس و ۲ ورودی در خط ۶ متروی تهران با بیان اینکه از اسفند سال گذشته با همت دوستان در قرارگاه خاتم اتمام این ایستگاه ها را در دستور کار قرار دادیم، گفت: امروز ایستگاه هایی افتتاح می شود که بار ترافیکی را در غرب کاهش می دهد و ایستگاه «شهدای کن و آیت الله کاشانی» در آینده افتتاح خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، هرمزی با اشاره معماری ایستگاه بهار شیراز گفت: ورودی های ایستگاه تبادلی تربیت مدرس که معماری بسیار وزینی دارد را افتتاح می کنیم.

هرمزی با تأکید بر اینکه در سال آینده بهار حمل و نقل را شاهد هستیم، گفت: در مترو طراحی خطوط ۸ تا ۱۱ انجام شده بود؛ عملیات حفاری خط ۱۰ مترو شروع شد، خط ۸ مترو را کلنگ زنی کردیم و برای خط ۹ نیز با قرارگاه خاتم قرارداد داریم و خط ۱۱ مترو هم در سال آینده عملیات آن آغاز خواهد شد و اتفاق مهمی از نظر توسعه خطوط داریم.

وی ادامه داد: همچنین توسعه غربی و شرقی خط ۴ مترو را شروع کردیم و در حوزه واگن نیز اتفاقات خوبی در سالی که گذشت رقم خورد چراکه ۱۱۶۹ واگن در متروی تهران وجود دارد؛ اما حالا ۷۹۰ واگن جدید در حال ورود است و قرار داد ۳۱۳ واگن ملی در حال پیگیری است و بیش از ۲۵ سال مترو رقم می خورد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه علاوه بر واگن، شهرداری تهران قرارداد خرید ۲۷ هزار تاکسی، ۲۵۰۰ اتوبوس برقی و ۱۰ موتور برقی و ۱۰ هزار ون را منعقد کرده است، اظهار کرد: این در حالی است که در دوره قبلی تنها ۱۳۰ دستگاه وارد تهران شد و ما در این مدت بیش از دو برابر این تعداد را وارد کردیم.

وی ضمن تشکر از دولت، وزارت کشور و وزارت صمت گفت: قرارداد سنگینی با وزارت نیرو در مورد ساخت ۹۰۰۰ دستگاه جایگاه شارژ منعقد شده و امید است سال آینده اتفاقات بهتری برای مردم رقم بخورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سردرگمی در متروی تهران
  • لزوم بهره برداری ۹ ایستگاه خط ۶ متروی تهران در سال آینده
  • خدمات دهی ۳ ایستگاه خط شش متروی پایتخت از فردا
  • تکمیل ایستگاه‌های نیمه شمالی خط ۶ متروی تهران
  • ۴ ایستگاه متروی تهران افتتاح شد
  • آیین بهره‌برداری از سه ایستگاه جدید متروی تهران
  • پذیرش مسافر از امروز در ایستگاه متروی «بهار شیراز»/ تجهیز کارگاه ساخت زیرگذر میدان سپاه
  • افتتاح ایستگاه های جدید مترو در غرب تهران
  • تأکید چمران بر توسعه خطوط متروی تهران
  • تسریع در روند ساخت ۴ خط جدید متروی تهران | احداث ۹ هزار جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی