Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@09:27:59 GMT

علی اکبر صالحی از ثبت‌نام در انتخابات منصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۳۳۱۱

علی اکبر صالحی از ثبت‌نام در انتخابات منصرف شد

رئیس سازمان انرژی اتمی در پیامی اعلام کرد: با توجه به ثبت نام تعداد قابل توجهی از شخصیت‌های عالم وبا تجارب ارزنده در خدمت رسانی شایسته به ایران عزیز، به این نتیجه رسیدم که حضور در این عرصه شایسته نیست

به گزارش مشرق، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز (شنبه) با صدور پیامی درباره حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کرد: با توجه به ثبت نام تعداد قابل توجهی از شخصیت‌های عالم، وارسته و برخوردار از تجارب ارزنده در خدمت رسانی شایسته به ایران عزیز و نظام اسلامی به این نتیجه رسیدم که حضور در این عرصه برای بنده، مقبول و ممدوح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این پیام به شرح زیر است:

ملت شریف و عزیز ایران

یکی از نعمات الهی که در طول چند دهه گذشته شامل حال این بنده خاطی پروردگار شده است، اقبال و حسن ظن بسیاری از اصحاب علم و معرفت و دوستان و سروران ارجمند نسبت به اینجانب بوده است. بسیاری از استادان و پژوهشگران در مؤسسات علمی و آموزشی کشور و جمعی از بزرگواران در مجامع و محافل دینی و فرهنگی و نیز در سازمان‌ها و نهادهای تصمیم‌ساز در مقاطع و فصول منتهی به انتخابات با این کمترین تماس حاصل کرده و بر بنده منت نهادند و با بیان احتجاجات و استدلال‌های گونه‌گون، حضور اینجانب را در میدان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری واجب عینی تلقی کردند و این مطالبه را مطرح کردند که بر اینجانب فرض است تا وظیفه خود را به اکمل وجه به انجام رسانم.

در آستانه ثبت نام نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ نیز دعوت و درخواست دوستان و بزرگواران تکرار شد و اینجانب نیز به منظور ادای احترام به پیشگاه همه عزیزان به جد در این باب اندیشیدم و اکنون با توجه به ثبت نام تعداد قابل توجهی از شخصیت‌های عالم، وارسته و برخوردار از تجارب ارزنده در خدمت رسانی شایسته به ایران عزیز و نظام اسلامی به این نتیجه رسیدم که حضور در این عرصه برای بنده، مقبول و ممدوح نیست.

اینجانب همواره این حدیث شریف نبوی (ص) را پیش چشم داشته ام که می فرماید «اگر خود را به تمامی برای انجام امری شایسته نمی‌دانی پس بدان میدان وارد مشو».

در حال حاضر، این خدمتگزار کوچک نظام جمهوری اسلامی به دور از هرگونه عافیت طلبی و گرفتار آمدن در بند کیش شخصیت و بدون آنکه کار خود را با کار پاکان قیاس بگیرم این کلام قطب عارفان و پیشوای پارسایان، حضرت امیر مؤمنان (علیه آلاف التحیه و الثناء) را با خود زمزمه می‌کنم که فرمود: «من اگر وزیر شما باشم بهتر است تا امیر شما باشم.»

از این‌ رو ضمن سپاس و قدردانی فراوان از الطاف و مراحم همه دوستان گرانقدر و سروران ارجمند از درگاه یگانه هستی بخش مسئلت می‌کنم تا آتش عشق به ایران اسلامی را بیش از پیش در دل ما فروزان سازد و مام میهن را از فرزندان خویش راضی و خشنود گرداند.

ما را سری ست با تو که گر خلق روزگار         دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم
سعـــدی تو کیستی که در این حلقه کمنــد       چندان فتاده‌انـــد که ما صیـــد لاغــــریم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین انتخابات 1400 علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی انتخابات انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری 1400 ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان در پیام نوروزی: ایران متعلق به همه ایرانیان است

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه با بیان اینکه ارائه خدمات آسان کنسولی و حمایت کامل از شهروندان ایرانی را با جدیت ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه ایران حسین امیرعبداللهیان در آستانه سال جدید شمسی در پیامی خطاب به ایرانیان خارج از کشور فرارسیدن نوروز را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: تلاش ما در دولت آقای رئیسی، اعتلای فزاینده عزت و اقتدار ایران عزیز و سرفرازی روزافزون همه ایرانیان است.

وزیر خارجه در این پیام عنوان کرده است: از ابتدای دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران، عزم ما بر آن است که حداکثر تسهیلات را برای تردد ایرانیان عزیز به وطن و سرزمین مادری فراهم کنیم. بی تردید موضوع ارائه خدمات آسان کنسولی و حمایت کامل از شهروندان ایرانی را با جدیت ادامه خواهیم داد.

امیرعبداللهیان افزوده است: علیرغم میل و تلاش بدخواهان، امروز ایران عزیز در مسیر پیشرفت همه‌جانبه و توسعه پایدار با شتاب حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرده است: ایران متعلق به همه ایرانیان است و پیشرفت روزافزون و آینده درخشان آن با همت بلند و انسجام ملی همه ایرانیان رقم خواهد خورد.

دیگر خبرها

  • مرد تمام نشدنی فوتبال ایران ۷۳ ساله شد
  • تصمیم نهایی بارسلونا: مذاکرات متوقف شد
  • پیام نوروزی امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج‌نشین
  • پیام نوروزی امیرعبداللهیان : ایران متعلق به همه ایرانیان است
  • امیرعبداللهیان در پیام نوروزی: ایران متعلق به همه ایرانیان است
  • امیرعبداللهیان: ایران متعلق به همه ایرانیان است
  • ایران متعلق به همه ایرانیان است
  • مردم قهرمان اصلی میدان سیاست در کشور هستند
  • هشدار سطح قرمز و نارجی برای هوای ایران
  • دیار دلاورمردان ایران‌زمین میزبانی شایسته برای مهمانان نوروزی