Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@18:11:29 GMT

حال ۲ محیطبان مصدوم قمیشلو خوب است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۳۳۷۴

حال ۲ محیطبان مصدوم قمیشلو خوب است

مرتضی جمشیدیان در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت محیط‌بانان مصدوم پارک ملی قمیشلو، اظهار داشت: حال عمومی این دو محیط بان خوب است و اکنون مشکل خاصی ندارند.

وی با اشاره به اینکه هر دو محیط‌بان مصدوم ساعتی پس از حادثه درگیری تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند، اضافه کرد: یکی از این دو محیطبان از ناحیه کتف دچار شکستگی و آسیب شده بود که همان شب حادثه به بیمارستان منتقل و پس از رسیدگی مرخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به جزئیات حادثه سه‌شنبه شب گذشته، ابراز داشت: سه- چهار موتورسیکلت در پارک ملی قمیشلو در تعقیب آهوها برای شکار بودند که محیط بانان متوجه حضور آنها شدند. دو نفر از این شکارچیان که سوار بر موتورسیکلت تریل و به سلاح گرم و پروژکتور نیز مجهز بودند در جریان تعقیب و گریز به سمت خودرو پیکاپ محیط‌بانان تیراندازی کردند.

جمشیدیان با بیان اینکه خوشبختانه گلوله به محیط‌بانان اصابت نکرده بود اما استفاده از نور پروژکتور و ناهمواری منطقه سبب واژگونی خودرو مأموران یگان حفاظت و آسیب دیدن آنها شد، گفت: متخلفان هنوز شناسایی نشدند اما تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه دارد؛ البته در این جریان افرادی مشکوک هستند که پس از تکمیل تحقیقات و دستگیری متخلفان در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

نیمه شب دوشنبه ۲۰ اردیبهشت خودرودی گشت پاسگاه محیط بانی خرسک در پارک ملی قمیشلو با مشاهده یک دستگاه موتورسیکلت تریل با ۲ سرنشین به تعقیب آنان پرداخت که در جریان آن دو شکارچی اقدام به تیراندازی کردند و با ایجاد مزاحمت با نور پروژکتور و به سبب ناهموار بودن منطقه خودرو محیطبانان محیط زیست استان اصفهان واژگون و دو سرنشین آن مصدوم شدند.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با مساحت ۱۱۳ هزار هکتار در ۴۵ کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان واقع شده و دارای سه زیستگاه مهم تپه استپی و دشتی، تپه ماهوری و زیستگاه کوهستانی و برف گیر است.
این منطقه مهم زیستی علاوه بر برخورداری از بیش از ۳۷۱ گونه گیاهی، زیستگاه گونه‌های مختلف حیات وحش از جمله آهو، قوچ، پازن، میش، کل بز، گرگ، کبک، تیهوو کفتار است.
استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، ۲ پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

کد خبر 5212415

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط بان درگیری مسلحانه اداره کل حفاظت از محیط زیست اصفهان قمیشلو ویروس کرونا عید سعید فطر نماز عید سعید فطر انتخابات 1400 کرمانشاه بوشهر آمار کرونا عکس استانها واکسن کرونا فطریه ماه رمضان ۱۴۰۰ اردبیل گرگان ماه مبارك رمضان محیط بانان پارک ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود میرشکار بیان کرد: شرایط در منطقه برای زادوولد این گونه حیوانی مناسب است که باعث شده این اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در استان خوزستان در پارک ملی کرخه متولد شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: برنامه حفاظت از گوزن‌ها با تدابیر و شدت بیشتری در فصل زایش به طور شبانه روزی در زیستگاه‌های طبیعی این گونه در حال انجام است.

وی اظهار کرد: بعد از بیماری «میاز» که در سال ۱۳۹۳ باعث تلف شدن تعداد زیادی از گوزن‌های پارک ملی کرخه شد، برنامه‌های خاص حفاظتی و کنترل بیماری در این پارک انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: هدف این اداره کل علاوه بر تکثیر در محیط‌های کنترلی، تکثیر به صورت آزاد در محیط‌های طبیعی بوده و به همین منظور در سایت تکثیر از پنج رأس در سال ۱۳۹۸ به ۱۲ در سال ۱۴۰۲ رأس رسیده است.

به گزارش مهر، گوزن زرد ایرانی که با نام علمی «Dama mesopotamica» شناخته می‌شود، زیرگونه‌ای از گوزن زرد اروپایی است که در حال حاضر از گونه‌های در معرض خطر است و در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از جمعیت و منابع طبیعی قرار دارد.

زیستگاه اصلی این گونه حیوانی در جنگل‌های دز و کرخه استان خوزستان است و در طول سال‌های اخیر مناطقی هم در استان‌های مختلف برای تکثیر این گونه در نظر گرفته شد. جزیره اشک ارومیه، دشت ناز ساری از جمله این مناطق هستند.

کد خبر 6086693

دیگر خبرها

  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • تحویل خودرو و تجهیزات عملیاتی به محیط‌بانان
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت