Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ویجت‌ها برای کاربران اندروید پدیده جدیدی نیستند. اندروید از نخستین نسخه‌ها تا به امروز از ویجت‌ها پشتیبانی کرده و به واسطه همین دریچه جالبی که به روی توسعه‌دهندگان و کاربران گشوده این فرصت را به همه آن‌ها داده تا حجم بیشتری از خلاقیت را به کار بگیرند.

در این میان، اما اپل و سیستم عامل محبوبش برای تلفن‌های هوشمند یعنی آی‌اواس هم پس از مدت‌ها پذیرفتند که ویجت‌ها می‌توانند جذابیت ویژه‌ای به کاربران ببخشند و به همین دلیل ویجت‌ها در نسخه جدید سیستم عامل آی‌اواس هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه می‌توانید با بهترین ویجت‌ها برای آیفون که باید آن‌ها را امتحان کنید، آشنا می‌شوید، اما پیش از آن شاید لازم باشد که بدانید اصلا بدانید ویجت چه معنایی می‌دهد.

ویجت چیست؟

ویجت‌ها در حقیقت برنامک‌هایی هستند که روی صفحه اصلی تلفن هوشمند شما قرار می‌گیرند و به شما کمک می‌کنند تا بیشترین استفاده ممکن از یک فضای اندک را داشته باشید. ویجت‌ها معمولا کارکرد‌های گوناگونی دارند؛ از بررسی وضعیت آب و هوا تا شمارش قدم‌های کاربران، اما همه آن‌ها این مزیت را دارند که می‌توانند همه آن‌چه کاربر نیاز دارد را در یک مربع بسیار کوچک به او ارائه کنند. با این حال باید بدانید که ویجت‌ها معمولا حافظه موقت یک تلفن هوشمند را هم بیشتر از قبل می‌کنند و با وجود همه کارکرد‌ها و جذابیت‌هایی که دارند در نهایت می‌توانند عملکرد تلفن هوشمند شما را تحت تاثیر قرار دهند.

حالا نوبت به آن رسیده تا با بهترین ویجت‌ها برای آیفون که باید آن‌ها را امتحان کنید، آشنا شوید. ویجت‌هایی که می‌توانند کاربرد تلفن هوشمندتان را برای همیشه دگرگون کنند.

ویجت Widgetsmith

این ویجت یکی از متفاوت‌ترین ویجت‌های سیستم عامل آی‌اواس است چراکه برخلاف بسیاری از رقبا که داده‌های اپلیکیشن‌های مشخصی را در یک چارچوب کوچک به کاربر ارائه می‌کنند در این ویجت فرصتی فراهم می‌شود تا کاربر بتواند صفحه خانگی آیفون خودش را شخصی‌سازی کند. ویجت Widgetsmith به‌عنوان یک اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد ده‌ها ویجت گوناگون را روی صفحه خانگی آیفون خود داشته باشید؛ از قدم‌شمار تا بررسی وضعیت آب و هوا. ضمن اینکه می‌توانید همه ویجت‌ها را شخصی‌سازی کنید و رنگ و ابعاد آن را هم مشخص کنید.

این ویجت با حجمی حدود ۱۹ مگابایت به صورت کاملا رایگان عرضه شده، اما قابلیت‌های بیشتری هم دارد که با پرداخت آنلاین در دسترس کاربر قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید

راه‌های ایجاد یادداشت فوری در آیفون و آیپد چیست؟

ویجت Spark

اگر استفاده زیادی از سرویس‌های ایمیلی دارید و از سوی دیگر بررسی هر ثانیه‌ای اپلیکیشن یا صفحه اینترنتی آدرس‌های ایمیلی خود را ندارید دیگر نیازی نیست که نگران باشید. ویجت Spark همه آن‌چه نیاز دارید را برای شما تدارک دیده است. با کمک این ویجت می‌توانید جدیدترین ایمیل‌هایی که دریافت کرده‌اید را بررسی کنید و حتی برای پاسخ‌دادن به ایمیل‌ها یا آرشیوکردن آن‌ها هم وارد عمل شوید. نکته جالب‌تر این‌که این ویجت به شما اجازه می‌دهد تا تقویم روزانه خودتان را هم داشته باشید؛ به عبارت دیگر با نصب ویجت Spark یک تیر را به دو نشان می‌زنید.

این ویجت با حجمی حدود ۴۴۰ مگابایت به صورت کاملا رایگان عرضه شده است.

ویجت Weather Radar Widget

کارکرد و مزیت اصلی ویجت‌ها آن است که آن‌چه اپلیکیشن‌ها در صفحه نمایش کامل ارائه می‌دهند را در یک مربع کوچک عرضه کنند و با در نظرگرفتن این نکته بسیار مهم ویجت Weather Radar Widget یکی از بهترین ویجت‌هایی است که برای آیفون عرضه شده است. این ویجت به کاربران کمک می‌کند تا رادار وضعیت آب و هوای منطقه‌ای که در آن قرار دارند را بررسی کنند. نمایش راداری به معنای آن است که فرد می‌تواند احتمال وقوع باد یا ریزش باران را براساس منطقه‌های گوناگون بررسی کند. باید بدانید که این ویجت هر ده دقیقه یک بار اطلاعات خودش را بروزرسانی می‌کند و استفاده از آن به کاربران کمک می‌کند تا نگاه متفاوتی به وضعیت آب و هوای منطقه‌ای که در آن قرار دارند، داشته باشند.

این ویجت با حجمی حدود ۱۱ مگابایت به صورت کاملا رایگان عرضه شده، اما قابلیت‌های بیشتری هم دارد که با پرداخت آنلاین در دسترس کاربر قرار می‌گیرند.

ویجت Headlines

اگر به یک خبرخوان بی‌نظیر و کوچک روی صفحه خانگی آیفون نیاز دارید باید همین حالا برای دانلود و نصب ویجت Headlines وارد عمل شوید. این ویجت یک خبرخوان جذاب است که انواع و اقسام اخبار را برای کاربران پوشش می‌دهد و به آن‌ها فرصت می‌دهد تا مقاله‌هایی که نیاز دارند را هم جستجو کنند. ضمن اینکه می‌توانید لیست سایت‌هایی که دوست دارید مقالات آن را بررسی کنید را هم به ویجت Headlines ارائه دهید تا خبرخوان عملکرد بهتری داشته باشد.

این ویجت با حجمی حدود ۲۸ مگابایت به صورت کاملا رایگان عرضه شده، اما قابلیت‌های بیشتری هم دارد که با پرداخت آنلاین در دسترس کاربر قرار می‌گیرند.

ویجت Castro

از شنوندگان دنیای بزرگ پادکست‌ها هستید؟ حالا نوبت آن است که ویجت Castro را امتحان کنید. این ویجت در نقش یک برنامک کوچک که روی صفحه خانگی آیفون شما می‌نشیند به کاربر اجازه می‌دهد تا راحت‌تر و سریع‌تر از همیشه به پادکست‌های مختلف دسترسی داشته باشید. به همان میزان که ابعاد این ویجت روی تلفن هوشمندتان را بزرگ‌تر کنید، این فرصت فراهم می‌شود که تنظیمات بیشتری در اختیار داشته باشید.

این ویجت با حجمی حدود ۶۵ مگابایت به صورت کاملا رایگان عرضه شده، اما قابلیت‌های بیشتری هم دارد که با پرداخت آنلاین در دسترس کاربر قرار می‌گیرند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اندروید ویجت های آیفون ویجت ها امتحان کنید تلفن هوشمند داشته باشید برای آیفون وضعیت آب روی صفحه همه آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردیابی یک مجرم از طریق یوتیوب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا،اگر فردی به شدت به حریم خصوصی اهمیت می دهد احتمالا باید موبایل و دستگاه های هوشمند دیگر را دور بیندازد و در کلبه ای جنگلی زندگی کند. زیرا در حال حاضر هیچ نوع حریم خصوصی واقعی وجود ندارد و شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل همه چیز را درباره کاربران می دانند.

البته اگر تصور شود این شرکت ها اطلاعات کاربران با کسی از جمله دولت (به استثنای مواردی خاص) به اشتراک نمی گذارند، کاربران احساس بهتری خواهند داشت. اما طبق گزارش هایی جدید مشخص شده دولت آمریکا می تواند به گوگل دستور دهد تمام اطلاعات یک کاربر را فقط به خاطر تماشای ویدئویی در یوتیوب درخواست کند.

گزارش های جدید حاکی ازآن است که اخیرا دولت آمریکا از گوگل خواسته اطلاعات خصوصی درباره برخی ازکاربرانش را فاش کند. شاید تصور شود منظور کاربرانی است که در جنایت یا مشکلی قانونی درگیر بوده اند. اما نمی توان از دلیل درخواست اطلاعات کاربران توسط دولت به طور حتم اطمینان حاصل کرد زیرا مقامات نمی دانستند افراد مورد هدف خود را نمی شناختند.

بلکه مقامات خواستار اطلاعات شخصی کاربرانی شده اند که برخی ویدئوهای خاص را بین تاریخ یک تا ۸ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی تماشا کرده اند. اطلاعات درخواستی دولت شامل نام، آدرس، شماره تلفن ، فعالیت های کاربر در گوگل و حتی IPآدرس آنها بوده است. دلیل چنین درخواستی نیز دستگیری فردی در فضای آنلاین با نام کاربری elonmuskwhm بوده است.

این فرد به دلیل پولشویی و اداره کردن یک کسب و کار غیرقانونی انتقال پول تحت تعقیب است. مقامات برای یافتن وی به ماموران مخفی دستور داده اند آموزش های نقشه برداری از طریق پهپادها و نرم افزارهای واقعیت افزوده را در یوتیوب ارسال کنند. ممکن است فکر کنید این اقدام برای دستگیری مجرمان فرایندی عادی است. اما، ویدئوهای مذکور به طور عمومی منتشر شده بودند و به عنوان مثال، بیش از ۳۰ هزار نفر آنها را تماشا کردند.

این بدان معنا است که احتمالا اطلاعات ده ها هزار کاربر از طریق ویدئوهایی فاش شده که هر کاربری به آنها دسترسی داشته است. این تاکتیک سوالات زیادی درباره توازن بین تحقیقات آنلاین و حریم خصوصی را به وجود آورده است. متاسفانه گوگل مجبور بوده این اطلاعات را فاش کند.

کد خبر 6061810

دیگر خبرها

  • کاربران آیفون مراقب حملات فیشینگ جدید باشند
  • بهترین بازی های آفلاین آیفون
  • سانسور کلمه «شهید» آزادی بیان میلیون‌ها کاربر را تحت تاثیر قرار داده است
  • گوگل چه چیز درباره ما می‌داند؟
  • فیلم| سوالات امتحان نهایی لو می‌رود؟
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۷ فروردین ۱۴۰۳/ بودجه مورد نیاز برای خرید بهترین میان‌رده بازار
  • ردیابی یک مجرم از طریق یوتیوب
  • (ویدیو) سوالات امتحان نهایی لو می‌رود؟
  • (ویدیو) لو رفتن سوالات امتحان نهایی؛ شایعه یا واقعیت؟
  • بازی با ماه و خورشید؛ شما هم امتحان کنید! (عکس)