Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@00:25:20 GMT

رمزگشایی از 25 فقره موبایل قاپی در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۳۵۵۴

رمزگشایی از 25 فقره موبایل قاپی در پایتخت

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری و انهدام باند 2 نفره سرقت به شیوه قاپ زنی و کشف 25 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش ایران انلاین  سرهنگ کارآگاه "بهزاد اختیاری" بیان داشت: پرونده ای با موضوع سرقت گوشی تلفن همراه با  شکایت یکی از شهروندان از طریق کلانتری 118 ستارخان به منظور رسیدگی تخصصی به پایگاه دوم پلیس آگاهی واصل گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: برابر محتویات پرونده، شاکی اعلام داشته ساعت 15 بیست هشتم فروردین ماه در خیابان جلال آل احمد 2 نفر با یکدستگاه موتورسیکلت، گوشی تلفن همراه وی را سرقت و متواری شده اند.
رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: پس از دریافت پرونده، تحقیقات لازم و بررسی میدانی انجام شد و همچنین سایر وقوعات مشابه نیز مورد بررسی و پروندهای وقوع با شیوه و شگرد مشابه تجمیع و تصاویر زمان وقوع سرقت ها جمع آوری شد. در نهایت با پیگیری های انجام شده و تلاش گارآگاهان دایره مبارزه با سرقت های خاص هویت سارقان بنام های جبار و ابراهیم شناسایی شدند.
این مقام انتظامی ابراز داشت: در ادامه با هماهنگی و اخذ دستور از مرجع قضائی هر دو متهم که با یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک در منطقه شهرزیبا و حین زاغ زنی بودند شناسایی، طی عملیاتی ضربتی دستگیر و در بررسی های پلیسی، اظهار داشتند با شناسایی سوژه ها(رهگذران و سرنشینان خودرو) از غفلت مال باختگان و عدم توجه آنها به محیط پیرامون خود سوء استفاده کرده و در موقعیت مناسب اقدام به سرقت میکردند.
سرهنگ اختیاری افزود: با دستگیری جبار و ابراهیم با صدور قرار تامین کیفری از سوی بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی مال باختگان در اختیار پایگاه قرار گرفتند و در تحقیقات تکمیلی  به 25 فقره سرقت به شیوه قاپ زنی اعتراف کردند.
رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی در پایان گفت: با اعتراف صریح متهمان تاکنون تعداد 15  تن از مال باختگان شناسایی، دعوت و در مواجه حضوری انجام شده ابراهیم و جبار را بعنوان سارقان گوشی های خود شناسایی کرده اند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پایگاه دوم پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری سارقی که تحت پوشش خدمتکار منزل اقدام به سرقت طلاجات زن سالمند اصفهانی کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسین ترکیان اظهار کرد: در پی وقوع سرقت طلاجات یک زن سالمند اصفهانی، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از حضور در محل وقوع سرقت و بررسی‌های انجام شده متوجه شدند سارق که از طریق درج آگهی در یکی از سایت‌های اینترنتی به عنوان خدمتکار در منزل مالباخته استخدام شده بود، در فرصت مناسب از غفلت صاحب‌خانه استفاده و اقدام به سرقت طلاجات وی می‌کند و از محل متواری می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در این راستا کارآگاهان با تلاش شبانه روزی مخفی‌گاه سارق را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

ترکیان تصریح کرد: سارق دستگیر شده در تحقیقات اولیه به بزه ارتکابی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

وی ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند که در صورتی که قصد دارند فردی را جهت انجام امورات منزل و مراقبت از افراد سالمند به‌کارگیری کنند، از طریق مبادی قابل اعتماد و رسمی در این خصوص استفاده و از استخدام افراد ناشناس خودداری کنند.

کد خبر 747017

دیگر خبرها

  • سارق منازل در کنگان دستگیر شد
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد دستگیر شد
  • دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد
  • دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات
  • سارق چهار میلیارد تومانی طلای منازل در کمند پلیس کرمان
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • ۲۱ مال‌خر توسط پلیس آگاهی خراسان شمالی بازداشت شد
  • انهدام باند سارقان منزل در زنجان