Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛اسفندیار برخه روز شنبه در این باره اظهار داشت: باید تدابیر لازم برای مواجهه با کم آبی و افت فشار آب اندیشیده شود.

وی افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی و وقوع خشکسالی در سال جاری منابع تامین آب شرب نیز تحت تاثیر قرار گرفته و تنش آبی در برخی از شهرها و روستاهای استان بوجود آمده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: موضوع جداسازی آب آشامیدنی از آب فضای سبز و باغ ها به صورت جدی در دستور کار شرکت آبفا استان قرار دارد و این موضوع با قوت پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برخه با تاکید بر جدیت شرکت آب و فاضلاب استان در جمع آوری انشعابات غیرمجاز در شهرها و روستاهای استان، ابراز داشت: هیچ گونه اهمالی در این زمینه از سوی کارکنان آبفا پذیرفته نیست و باید با تخلفات آبی با قاطعیت برخورد شود.

وی بیان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی با موضوع  مصرف بهینه آب در قالب توزیع بروشور، ارسال پیامک، نمایش و ساخت کلیپ های آموزشی از دیگر برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب استان در تابستان جاری خواهد بود.

وی از مشترکین خواست تا با مدیریت صحیح مصرف آب آشامیدنی خدمتگزاران خود را در شرکت آب و فاضلاب یاری کنند زیرا که بهترین روش کاهش اثرات تنش آبی، مصرف بهینه آب شرب توسط مشترکین است.

پنج شهر و ۱۲۵ روستا و منطقه عشایری این استان درگیر مشکل تنش آبی است.

این پنج شهر کهگیلویه و بویراحمد شامل یاسوج، مادوان، باشت، لیکک و دیشموک است.

میزان بارندگی سالانه در کهگیلویه و بویراحمد ۶۶۱ میلیمتر معادل سه برابر میانگین کشوری است. 

میزان بارندگی سال زراعی جاری در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است. 

حجم آب تجدیدپذیر کهگیلویه و بویراحمد هشت میلیارد و ۵۱۳ هزار مترمکعب معادل ۸.۵ درصد کل آب ایران است.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد آب و فاضلاب یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد آب و فاضلاب یاسوج کهگیلویه و بویراحمد آب و فاضلاب یاسوج اخبار کنکور کهگیلویه و بویراحمد شرکت آب و فاضلاب تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: در سال ۱۴۰۲ با کمترین تنش برق صنایع تأمین شد و صنایع استان همکاری خوبی برای مدیریت مصرف برق در زمان اوج مصرف تابستان داشتند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد رضا صلابت، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران اظهار داشت: در سال 1402 مجموعا 16 هزار و 866 میلیون کیلووات ساعت مصرف برق استان تهران (به‌جز کلانشهر تهران) بوده که 37درصد آن معادل حدود 6000 میلیون کیلووات ساعت مصرف صنایع استان بوده است.

وی افزود: صنایع باید طبق مصوبه مربوطه در زمان اوج بار به شبکه برق کمک کنند که در این زمینه برنامه‌هایی برای تابستان 1402 تدوین شد که صنایع استان هفته‌ای یک‌روز از ساعت 11 صبح تا 11 شب به شبکه برق کمک کنند.

صلابت با بیان اینکه "در سال 1402 هم رشد در زمینه تأمین برق صنایع و هم رشد تولید داشتیم"، گفت: در سال 1402 با کمترین تنش برق صنایع تأمین شد و صنایع استان همکاری خوبی برای مدیریت مصرف برق در زمان اوج مصرف تابستان داشتند.

وی ادامه داد: در تابستان حدود 30 درصد بار شبکه مربوط به بار سرمایشی است که شرکت توانیر با طرح‌های تشویقی و پاداش‌های مختلف در صدد است تا در مصارف برق خانگی تا حد امکان صرفه‌جویی شود و برق به بخش‌های مولد بیشتر تخصیص یابد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران تصریح کرد: در ضوابط مدیریت بار مطرح شده که صنایع یک‌روز در مدیریت مصرف برق همکاری داشته باشند و اگر صنایعی دومین روز را هم همکاری کنند، پاداش دریافت خواهند کرد.

وی افزود: تمایم صنایع استان در سامانه مدیریت بار ثبت می‌شوند و میزان مشارکت آنها درج خواهد شد، صنایعی که در اوج بار همکاری داشته باشند، در زمان مدیریت مصرف، کمترین میزان مدیریت مصرف برای آنها اعمال می‌شود ولی برای صنایعی که همکاری نکنند، در زمان مدیریت بار، بیشتر مورد توجه هستند.

صلابت با اشاره به تأکید قانون برای تأمین بخشی از نیاز برق صنایع با انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: پاداش‌های خوبی برای صنایعی که اقدام به نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر کنند در نظر گرفته شده و برق مازاد آنها نیز با نرخ‌های بسیار خوبی خریداری خواهد شد و حتی صنایع این امکان را خواهند داشت که برق مازاد خود را به صنایع دیگر بفروشند.

وی ادامه داد: سلسله جلسات هماهنگی با صنایع استان برای مدیریت بهینه بار شبکه در پیک تابستان 1403 برگزار خواهد شد و تلاش می‌کنیم در تابستان گرم امسال، با همکاری صنایع به‌بهترین وجه تأمین برق صنایع در زمان اوج بار صورت گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست