Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@22:55:02 GMT

افتتاح ۲ ایستگاه مترو در اقدسیه و مرزداران تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۳۵۸۷

افتتاح ۲ ایستگاه مترو در اقدسیه و مرزداران تهران

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: ایستگاه مترو اقدسیه که آخرین ایستگاه باقی مانده در خط سه مترو تهران بود و همچنین ایستگاه مرزداران در خط ۶ رسما مورد بهره برداری قرار گرفت.

علی امام روز شنبه در این باره به ایرنا گفت: خط ۶ مترو تهران با ۳۸ کیلومتر طولانی ترین خط مترو تهران است که ۴ ایستگاه این خط در منطقه ۲ قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایستگاه مرزداران در غرب تهران در این خط امروز/شنبه در مراسمی به بهره برداری رسید گفت: ایستگاه شهرک آزمایش نیز در شرف بهره برداری است که در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه نیز ادامه داد: بصورت وئدیو کنفرانسی آخرین و بیست و پنجمین ایستگاه خط ۳ مترو تهران یعنی ایستگاه اقدسیه امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ایستگاه اقدسیه در بخش شمالی خط ۳ مترو تهران که عملیات عمرانی آن از سال ۱۳۹۱ آغاز شده بود که پس از سال‌ها انتظار افتتاح شد.

امام ادامه داد: این ایستگاه با هشت هزار مترمربع زیربنا، بین ۲ ایستگاه نوبنیاد و شهید محلاتی قرار گرفته و با هشت رشته پله‌برقی و ۵ دستگاه آسانسور با طول سکوی ایستگاه ۱۶۰ متر و عمق آن از سطح زمین ۲۳ متر افتتاح شد.

وی دلایل طولانی شدن تکمیل ایستگاه اقدسیه را عمدتاً در ۲ مورد مسائل حقوقی مرتبط با زمین این ایستگاه و نیز مشکل تامین به‌موقع منابع مالی برای بهره‌برداری هرچه سریعتر از آن اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، با توجه به هزینه روزافزون خرید و نصب تجهیزات و همین طور کارهای ساختمانی، ‌ روند تکمیل ایستگاه‌های مترو در شرایط اقتصادی کنونی بسیار دشوار شده است اما با این حال تمام دست‌اندرکاران امر تلاش خود را مبذول داشته‌اند تا با افتتاح ایستگاه‌های بیشتر در خطوط هفتگانه، ‌ دسترسی شهروندان اقصی نقاط پایتخت به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری تسهیل شود.

به گفته وی، به طور مثال میزان هزینه صورت گرفته برای افتتاح همین ۲ ایستگاه اقدسیه و مرزداران در مقیاس قیمت‌های روز در مجموع رقمی بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان بوده که در وضعیت فعلی در آمدهای شهرداری تهران، ‌ رقم قابل‌ توجهی به حساب می‌آید.

امام خاطرنشان کرد: با این اوصاف امیدواریم غیر از ایستگاه‌های ذکر شده، در ماه‌های باقیمانده از دوره کنونی مدیریت شهری، هر ماه به طور میانگین یک ایستگاه مترو به بهره‌برداری برسانیم تا علیرغم محدودیت‌های مالی موجود، ‌ توانسته باشیم باری از روی دوش مردم برداریم و تا حدودی از دغدغه‌های حمل و نقلی کاسته شود.

به گزارش ایرنا، مراسم افتتاحیه ۲ ایستگاه مترو مرزداران و اقدسیه با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری در ایستگاه مرزداران در غرب تهران در حال برگزاری است.

با افتتاح این ۲ ایستگاه شماره ایستگاه های فعال خطوط هفت گانه مترو تهران به ۱۳۹ ایستگاه رسید.

لینک کوتاه: asriran.com/003I1J

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ایستگاه اقدسیه ایستگاه مترو بهره برداری مترو تهران ۲ ایستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز یک خط ۳ تا مرداد بهره‌برداری شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: بهره‌برداری از فاز یک خط ۳ یکی از مهم‌ترین تاکیدات شوراست و با جبران عقب‌ماندگی‌ها، باید این پروژه تا مرداد به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، حسن موحدیان، امروز _بیست و هفتم فروردین_در آغاز یکصدودوازدهیمن جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرزمین‌های اشغالی، اظهار کرد: طی گذشت کمتر از دو هفته از حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که موجب شهادت هفت تن از مستشاران کشورمان، از جمله شهید زاهدی شده بود، شاهد تنبیه اسرائیل خبیث بودیم.

وی با بیان اینکه پس از ترور دانشمندان و چهره‌های شاخصی چون شهید فخری‌زاده توسط رژیم صهیونیستی، بنا به صبر و بردباری راهبردی جمهوری اسلامی، اقدامی صورت نگرفت، گفت: پس از تجاوز رژیم منحوس صهیونیستی به خاک ایران، دادن پاسخ کوبنده و محکم به این اقدام ضروری بود و سکوت و غفلت جایگاهی نداشت و شیرمردان سپاه پاسداران، به ویژه هوا فضای سپاه شلیک پهپاد و موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی را در دستورکار خود قرار دادند.

موحدیان افزود: اروپایی‌ها و غربی‌ها دو جنگ جهانی را راه انداخته‌اند و حال امروز در نقش معلم اخلاق حاضر می‌شوند و ایران را دعوت به خویشتنداری می‌کنند، در شرایطی شعار اخلاق‌مداری سرمی‌دهند که کودکان و زنان فلسطینی هرروز به خاک و خون کشیده می‌شوند و هیچ صدایی از آنها بلند نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بسیار خرسندیم که پاسخ کوبنده ایران اسلامی به صهیونیست‌ها با استقبال عمومی و پشتیبانی ملت سرافراز ایران اسلامی همراه شد و هم‌زمان با این حرکت افتخارآفرین، مردم کشورهای مختلف با تجمع در میادین اصلی، از این اقدام حمایت کردند و علیه رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: امیدواریم صهیونیست‌ها حماقت نکنند و در غیر این صورت، کارشان سخت‌تر و پایان عمرشان نزدیک‌تر می‌شود، بی‌شک، وعده پیروزی، وعده الهی و وعده صادق است و فتح و ظفر متعلق حزب‌الله است.

موحدیان در ادامه به حوزه مدیریت شهری مشهد پرداخت و افزود: طی یک ماه اخیر، در قالب استقبال از بهار، برگ زرین دیگری کارنامه خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به ثبت رسید، از برگزاری جشنواره‌های نوروزی مفرح تا برنامه‌های فاخر قرآنی و جشنواره‌های ورزشی که در این زمان انجام شد.

وی با بیان اینکه حوزه خدمات شهری شهرداری هم کار بزرگی کرد و نشاط و شادابی مضاعفی را به ارمغان آورد، گفت: بر همین اساس، جا دارد خداقوت ویژه‌ای به ارکان مختلف مدیریت شهری مشهد مقدس داشته باشم و امیدواریم که این خدمات، مقبول حضرت رضا (ع) قرار گیرد و تا پایان سال همچنان در جهت رضایت و نشاط مردمی گام برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهار کرد: فروردین از نظر عمرانی، ماه بسیار خوب و امیدبخشی برای شهرداری مشهد بود، پس از اینکه دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی در آخرین روزهای سال به بهره‌برداری رسید، در این ماه هم شاهد اتفاقات مهمی بودیم که از جمله آنها می‌توان به تست گرم فاز یک خط ۳، پایان عملیات تعریض پل دهرود اشاره داشت.

موحدیان با بیان اینکه تعریض پل دهرود در شرایطی در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفت که این پروژه در محدوده شهری واقع نبود، اما موجب رضایتمندی عمومی شد، گفت: تست گرم فاز یک خط ۳ هم از پروژه‌هایی بود که شورای شهر به جد پیگیر آن است و امیدواریم با همت شهردار، تأخیر پیش آمده در این پروژه جبران و تا مرداد شاهد بهره‌برداری این مسیر باشیم.

وی افزود: دیگر پروژه‌های تعریف شده در بودجه و پروژه‌های زودبازده هم امیدواریم هرچه زودتر محقق شود و رفاه و آرامش مردم را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 744738

دیگر خبرها

  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران
  • بهره‌برداری از مرحله یک خط ۳ مترو مشهد؛ شاید تا مرداد
  • ۸۰۹ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد افتتاح شد
  • رفع نشتی در ۵ مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز
  • فاز یک خط ۳ تا مرداد بهره‌برداری شود
  • فاز یک خط ۳ مترو مشهد تا مردادماه بهره‌برداری شود
  • بهره‌برداری از اسنو پارک پیست اسکی توچال
  • ◄ ۵ ایستگاه باقی مانده در خطوط ۶ و ۷ تکمیل می شود