Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@23:19:45 GMT

بیشتر مشکلات بشر ریشه در ضعف ایمان دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۳۵۸۹

بیشتر مشکلات بشر ریشه در ضعف ایمان دارد

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق گفت: متاسفانه نوع آسیب هایی که دنیای بشر متوجه می شود از ضعف ایمان است، هرجا با تضییع حقوق مردم و دیگر موارد رو به رو می شویم پی می بریم که بخشی از آن از بی ایمانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق در آیین رونمایی از اپلیکیشن گمگشته با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: دو صفت است که بالاتر از این ها ویژگی و صفتی در منزلت وجود ندارد نخست از این ویژگی ها اعتقاد به پروردگار است، همچنین از ویژگی های ماه رمضان نیز تقویت ایمان است که انسان ها باید از این فرصت استفاده کنند کما اینکه قرآن کریم نیز می فرماید دستاورد روزه داری، قوی شدن از نظر باور های اعتقادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه ارزش انسان ها به ایمان است، اظهار داشت: متاسفانه نوع آسیب هایی که دنیای بشر متوجه می شود از ضعف ایمان است، هرجا با تضییع حقوق مردم و دیگر موارد رو به رو می شویم پی می بریم که بخشی از آن از بی ایمانی است، هیچ وقت خانواده ای که دو طرف آن دارای ایمان باشند از یکدیگر جدا نمی شوند.   بنابه عقیده مسئول مدرسه علمیه منصوریه، دومین موردی که امام صادق(ع) می فرماید جزو عالی ترین صفت ها است رسیدن خیر انسان به جامعه است که بسیار ارزشمند است، ایمان به خدا یعنی تعهد در برابر پروردگار، و خدمت به مردم خدا باوری است.   وی خاطرنشان کرد: اگر انسان ها می توانند کاری انجام دهند که خیرشان به دیگر افراد هم نوع برسد نباید از آن دریغ کنند، از این رو اپلیکیشن گمگشته نیز از مصادیق کارهای خیر است.   حجت الاسلام و المسلمین حدائق با اشاره به اینکه اگر مالی را انسان پیدا می کند باید تا یک سال آن مال بماند و اطلاع رسانی شود که صاحب آن پیدا شود، اذعان داشت: اگر پس از یک سال صاحب آن پیدا نشد با اذن حاکم شرع می توانند آن مال را صدقه دهند اما تا یک سال این مال دارای ارزش، بایدحفظ شود، این دستور شرعی و اسلامی اموالی است که انسان پیدا می کند، با توجه به گسترش جامعه و پیشرفت تکنولوژی که انسان باید از آن برای رفع مشکلات استفاده کند می طلبد که یک کسانی ورود پیدا کنند که از این شرایط موجود بهره برداری کند.   مدیر عامل بنیاد مهدویت فضای موجود را مستلزم خدمت رسانی دانست و اضافه کرد: امیدواریم اپلیکیشن گمگشته حلقه وصلی برای گمشده ها و پیدا شده ها باشد انشالله این کار بتواند با توفیقات پیش رود و از اتلاف مال و زمان جلوگیری کند، همچنین بتواند مسائل دیون شرعی را رعایت کرد که به صاحبان برگردانده شود لذا اصل کار بسیار خوب و با ارزش است عزیزانی که این کار را انجام دادند قطعا خداوند را در نظر گرفته اند، امیدواریم بتوانند به مردم خدمت کنند البته این کار یک نوع خدمت دو طرفه به شمار می رود.   وی در پایان سخنان خود افزود: حلقه اتصال دو خدمت می کند خدمت به فردی که چیزی گم کرده و خدمت به شخصی که دین پیدا شده را از دوش آن برداشته است، خداوند می فرماید به مردم خدمت کنید این صرف مال نیست کسی که مال ندارد می تواند با قلم خود و آبروی خود به دیگران خدمت کنند.  

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های علمی با کارگزاران گفت:هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمیشود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وزیر علوم و تحقیقات در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های علمی با کارگزاران که در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است در پاسخ به سوال بسیج دانشجویی گفت:هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمیشود.

وی افزود: بسیج دانشجویی می‌گوید چرا حرف‌هایی که می‌زنید عمل نمی‌کنید .انتظار داریم ۱۰ مورد بیاورید و بگویید که چرا به این کار‌ها عمل نکردید .می گویید حضور کم در دانشگاه‌ها، بزنید حضور وزیر در دانشگاه تهران، علامه، خواجه نصیر، علم و صنعت.

وی ادامه داد: حضرت علی می‌فرمایند وجدان تنها محکمه‌ای است که نیاز به قاضی ندارد؛ باید یک حرفی بزنید که وجدان آدم، انسان را راحت بگذارد. بیش از ۶۰ سفر استانی داشتیم و با دانشجویان و اساتید دیدار داشتیم.حتی در تعطیلات عید در گروه‌های مجازی اساتید و دانشجویان حضور داشتم و به سوالات جواب دادم.



کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

سازمان برنامه بودجه باید ۱۵ درصد برای فعالیت‌های پژوهشی و ۵ درصد برای فعالیت فرهنگی اختصاص دهد

زلفی گل در ادامه گفت:بحث پژوهانه جامع را در برنامه توسعه هفتم آورده‌ایم،   سازمان برنامه بودجه باید ۱۵ درصد برای فعالیت‌های پژوهشی و ۵ درصد برای فعالیت فرهنگی اختصاص دهد

وی ادامه داد: کارانه در وزارت بهداشت وجود داشت در وزارت علوم نبود، این را مصوب کردیم .برای اولین برای استادانی که طی 5 سال گذشته استخدام  شدند پژوهانه ویژه اختصاص دادیم.

وی افزود: برای دانشمندان یک و دو درصد پژوهانه و اعتبار ویژه اختصاص دادیم .امسال یک ردیف ویژه در قانون بودجه برای پژوهانه آورده ایم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بورسیه صنعت را برای اولین بار رقم زدیم/ مجلات تحت نمایه بین‌المللی را ۱۰۰ درصد افزایش خواهیم داد

وزیر علوم و تحقیقات در ادامه گفت:با اتاق بازرگانی هماهنگ کردیم تا دانشجویان رتبه خاص بورسیه شوند و نگران آینده شغلی خود نباشند.یک کارگروهی شکل دادیم تا برای تمام مدیرمسئولان و سردبیران مجلات علمی کارگاه آمورشی بگذارند تا چه جوری مجلات ما تحت نمایه بین المللی دربیاید.

وی افزود: طی ۴۳ سال ۱۰۱ مجله وابسته به وزارت علوم تحت نمایه بین المللی بود، ولی در دوره ما تا الان ۶۷ مجله و بیش از ۱۰۰ درصد رشد خواهیم داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشد
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • ایمان در همه ابعاد زندگی انسان نقش مهمی دارد
  • ریزپلاستیک‌ها احتمالا به مغز انسان‌ها هم راه پیدا کرده‌اند