Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@08:28:26 GMT

هر بخش اقتصادی چقدر وام گرفت؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۳۹۱۵

هر بخش اقتصادی چقدر وام گرفت؟

بررسی تسهیلات پرداختی از سوی یک بانک به بخش‌های مختلف اقتصادی همچون کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و صادرات بیانگر این است که بخش خدمات بیشترین تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی از کل تسهیلات پرداختی بانک طی سال گذشته ۷۳۶۹ میلیارد تومان و سهم بخش صنعت و معدن نیز معادل ۴۰ هزار و ۷۶۸ میلیارد  تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق اطلاعات کسب شده از بانک ملی، بخش مسکن و ساختمان از کل تسهیلات پرداختی بانک طی سال گذشته به میزان ۲۰۴۵ میلیارد تومان دریافت کرده است.

سهم بخش بازرگانی و خدمات نیز از کل تسهیلات پرداختی بانک طی سال گذشته به ترتیب ۲۳ هزار و ۵۸۵ میلیارد و ۸۶ هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان بوده است.

همچنین، بخش صادرات معادل ۳۰۰ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان بوده است.

علاوه براین، کل میزان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه پرداخت شده توسط بانک ملی ایران در سال گذشته معادل ۱۱ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان در قالب ۲۱۷ هزار و ۲۱۵ فقره بوده است.

این در حالی است که طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۱۱ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۹ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۱۶۰۶ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۹۶.۲ درصد افزایش داشته است.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تسهیلات پرداختی بانک میلیارد تومان تومان بوده سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، میثم معافی درجلسه بررسی اعتبارات تسهیلات اشتغال از منابع جز۳ تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲  با اشاره به اهمیت منابع جز ۳ بند ب تبصره ۱۸ در رفع مشکلات تامین مالی کسب و کار‌های خرد و متوسط افزود: در سال گذشته سهم امداد در جز۳ بند (ب) تبصره ۱۸، سیصد و چهل میلیارد تومان بوده که ۲۹۶ میلیارد تومان به کمیته امداد استان مازندران تخصیص یافته است که تاکنون ۲۳۲ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل تسهیلات اشتغال به ۱۹۵۲ مددجو و نیازمند پرداخت شده است.

معافی با بیان اینکه مازندران در جذب اعتبارات جز۳ در کشور رتبه‌های برتر را کسب کرده است ازهمکاری بانک‌های مهر ایران، سپه، کشاورزی، ملی واقتصاد نوین در اعطا تسهیلات اشغال به مددجویان و نیازمندان تشکر و قدردانی کرد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: تسهیلات پرداختی در اجرای طرح‌های اشتغال در بخش‌های دامپروری، کشاورزی، خدماتی، صنفی، صنعتی، صنایع دستی و... بوده است.

خاطر نشان می‌شود دراین جلسه بانک‌های عامل جهت تسریع در فرایند پرداخت تسهیلات و جذب کل اعتبارات تخصیصی قول مساعد دادند.

یادآور می شود، جلسه بررسی اعتبارات تسهیلات اشتغال از منابع جز۳ و ۴بند (ب) تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران سید اسماعیل هاشمی، نمایندگان استانداری، اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی، مدیریت برنامه ریزی و بانک‌های عامل برگزار شد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣