Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:24:25 GMT

ادامه کشتار غیرنظامیان افغانستان با وجود آتش بس

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۳۹۲۳

ادامه کشتار غیرنظامیان افغانستان با وجود آتش بس

به گزارش روز شنبه ایرنا، مقامات محلی استان قندهار اعلام کردند که در اثر انفجار بمب در مسیر خودرو غیر نظامیان در روز پنجشنبه اولین روز از تعطیلات عیدسعیدفطر در شهرستان پنجوایی ۷ غیر نظامی کشته و ۳ تن دیگر زخمی شدند.

از استان قندوز در شمال افغانستان نیز گزارش شده است که طی انفجاری حاصل از بمب کنار جاده ای در این استان ۲ غیرنظامی کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهرستان «شکره دره» در شمال کابل پایتخت افغانستان نیز دیروز در مراسم نماز جمعه انفجاری رخ داد که در آن ۱۲ نمازگزار کشته و حدود ۲۰ تن دیگر هم زخمی شدند.

همچنین مقام های محلی در استان پروان افغانستان اعلام کردند که یک زن و شوهر در شهرستان «سیدخیل» این استان در حمله افراد مسلح ناشناس کشته شدند.

تاکنون مسئولیت این حملات را شخص و یا گروهی برعهده نگرفته اند اما گروه طالبان سه روز عیدسعیدفطر را آتش بس اعلام کرده و از افراد این گروه در سراسر افغانستان خواستند که از حمله در این مدت خودداری کنند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در توئیتی دست داشتن در انفجار مسجد شکردره کابل را رد کرد و گفت که افراد آنها در این حمله دست ندارند.

باوجود آتش بس بین نیروهای ارتش افغانستان و طالبان، غیر نظامیان که قربانیان اصلی ۴۰ سال جنگ افغانستان هستند، همچنان قربانی می شوند.

مردم افغانستان انتظار داشتند که آتش‌بس سه روز منجر به کاهش خشونت‌ها شود، اما اکنون به نظر می رسد که تروریست ها و گروه های جنگ طلب تشنه خون ریزی هستند و اگر به نظامیان دسترسی ندارند از مردم غیرنظامی قربانی می‌گیرند.

«روح الله احمدزی» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که طالبان و گروه‌های وابسته به این گروه آتش‌بس سه روزه را در بعضی مناطق کشور نقض کرده‌اند.

وی افزود: این تخطی‌ها در مناطقی صورت گرفته‌است که تحت فرمان طالبان بوده و در عمل از دستور رهبری  خوداطاعات نمی ‌کنند و این بی نظمی آنها را نشان می دهد.

هرچند این وزارت طالبان را به نقض آتش بس خود شان متهم می‌سازد، اما ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی طالبان این ادعای حکومت را بی اساس می‌داند.

آتش بس سه روزه عید نیمه شب آینده به پایان می رسد و گروه طالبان درخواست کشورهای خارجی برای تمدید آتش بس را رد کرده است.

برچسب‌ها جنگ افغانستان کشته

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ افغانستان کشته جنگ افغانستان کشته اخبار کنکور آتش بس سه روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال بارش برف و باران نسبتا شدید همراه با رعدوبرق و سیلاب آنی در ۳۰ ولایت کشور هشدار داده است. 
این ریاست احتمال بارش برف و باران را فردا در ولایت‌های بدخشان، تخار، قندوز، بلخ، جوزجان، فاریاب، بادغیس، هرات، غور، سرپل، سمنگان، بغلان، پنجشیر، نورستان، کنر، لغمان، کاپیسا، پروان، میدان‌وردک، بامیان، دایکندی، ارزگان، زابل، غزنی، پکتیا، خوست، پکتیکا، لوگر، کابل و ننگرهار پیش‌بینی کرده است. 
براساس پیش‌بینی این ریاست، میزان بارش برف در نقاط مختلف این ولایت‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متر و میزان بارش باران بین ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر خواهد بود. 

پیش از این نیز اداره‌ رسیدگی به حوادث طبیعی طالبان اعلام کرده بود که در اسفند ماه ۶۰ نفر براثر بارندگی و سردی هوا جان باختند و بیش از هزار و ۶۰۰ خانه نیز تخریب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • بازگشت جهانی داعش
  • کشتار غیرنظامیان در غزه بی‌سابقه است
  • پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان
  • داعش سرکوب شده است
  • داعش به صحنه قدرت بازگشت