Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@23:42:26 GMT

شاخص کل بورس اوراق بهادار افزایش ۵ هزار و ۵۲۳ واحدی داشت

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۳۹۶۵

شاخص کل بورس اوراق بهادار افزایش ۵ هزار و ۵۲۳ واحدی داشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۵ هزار و ۵۲۳ واحدی معادل ۱.۸۹ درصد به یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۲۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 25 اردیبهشت) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 1266 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 182 هزار واحد آغاز شد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۵ هزار و ۵۲۳ واحدی معادل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۹ درصد به یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۲۴ واحد رسید.

 

بنابراین گزارش، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۴۳۵ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد به رقم ۳۰۹ هزار و ۱۳۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۹۶۶  واحدی معادل ۰.۷۱ درصد، عدد ۴۱۴ هزار و ۹۰۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۹۲۴ واحدی به رقم ۲۶۹ هزار و ۱۶۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۸۷۷ واحد افزایش  را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۸۶۷ واحد افزایش به رقم ۸۷۴ هزار و ۸۹۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۸۷۱ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی با 400 واحد، برکت با 197 واحد، شپنا با 190 واحد، شستا و وتجارت هر کدام با 106 واحد و حکشتی با 75 واحد افت بیشترین تاثمیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای بركت - گروه دارويي بركت، كلوند - كاشي‌ الوند، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، شپنا - پالايش نفت اصفهان، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، خودرو - ايران‌ خودرو و خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی کگل، کچاد، فملی، فارس، فولاد و شپنا با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وامید، اخابر و وتجارت، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۹۳۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۰۴ هزار و ۷۹۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۸ هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: (چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه) شاخص بورس تهران در معاملات چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه با رشد ۴ هزار و ۴۵۲ واحد به سطحی بیش از یک میلیون و ۱۸۳ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن با کاهش یک هزار و ۳۸۸ واحد به حدود عدد ۴۱۷ هزار و ۸۶۷ واحد رسید. شاخص قیمت هم وزن نیز با افت حدود ۹۰۰ واحد در سطح حدود ۲۷۱ هزار و ۱۸۷ واحدی آرام گرفت. همچنین، شاخص بازار اول با افزایش ۳ هزار و ۷۰۹ واحدی در کانال ۸۶۹ هزار و ۳۵ واحدی قرار گرفت و شاخص بازار دوم نیز با رشد حدود ۷ هزار و ۴۵۰ واحدی، عدد ۲ میلیون و ۳۸۵ هزار واحدی را نمایش داد.

 

گروه فرآورده های نفتی با حدود ۵ هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه را به خود اختصاص دادند و پس از آن گروه فلزات اساسی و گروه بانک ها به ترتیب رتبه دوم و سوم را در این خصوص به خود اختصاص دادند. چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در حدود ۴۵۶ هزار و ۶۹ نوبت معاملاتی، حدود ۴ میلیارد و ۷۵۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش حدود ۴۱ هزار و ۶۲۹۵۳ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه اوراق بهادار شاخص کل بورس یک میلیون شاخص بازار واحد رسید هزار واحد ۵ هزار هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بازار بورس پس از نوسانات هیجانی روزهای اخیر، دیروز یکپارچه سبزپوش شد و اغلب نمادها با صف خرید مواجه شدند. امروز اما این بازار با کاهش مواجه شد و شاخص کل با افت ۴۹۹۹ واحد در عدد دو میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۰۸ واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن نیز ۲۸۳۳ واحد کاهش پیدا کرد و به ۷۲۳ هزار و ۱۶۶ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز بورس بیش از ۲۱۶ هزار فقره بود که ارزش آن بالغ بر ۴۷۲۴ میلیارد تومان شد.

همانند روزهای گذشته فملی و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند اما شصتا تاثیر منفی ایجاد کرد. از نمادهای پرتراکنش نیز ذوب، وبملت و فملی بودند.

تغییر محدوده نوسان قیمت صندوق های طلا در روز جاری

روز سه‌شنبه بازار فرابورس هم همچون بورس افت کرد و شاخص آن با ۱۰۵ واحد کاهش به رقم ۲۴ هزار و ۶۰۳ واحد رسید.

امروز در فرابورس حدود ۹۰ هزار معامله به ارزش ۴۸۳۳ میلیارد تومان انجام شد.

آریا، مارون و شگویا از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص فرابورس بودند که هر سه قرمز شدند. همچنین کرمان، خاور و کرومیت از نمادهای پرتراکنش فرابورس بودند.

در شرایطی که طبق اعلام سازمان بورس قرار بود امروز آخرین روز محدودیت دامنه نوسان در حد مثبت و منفی یک درصد باشد، هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده و پیگیری ها حاکی از این است که سازمان بورس امروز در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کد خبر 844934 برچسب‌ها دامنه نوسان بورس بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • ساختمان تاریخی بورس اوراق بهادار دانمارک طعمه حریق شد
  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • افت ۴۹۹۹ واحدی شاخص بورس +نقشه