Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل نوروزی کارشناس مسکن با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در حوزه مسکن صورت می‌گرفت و به آن بی توجهی شده، آن بود که به تولیدکنندگان مسکن مجوزهای کسب و کار داده نشد و موانع متعددی برای تولیدکنندگان این بخش ایجاد شد، گفت: بسیاری از مجوزها در حوزه مسکن حدود یک سال طول کشیده تا ارائه شود که همین امر خود باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای بازار مسکن و ساخت و ساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بسیاری از کشورهای دنیا با مکانیزم پیش خرید و پیش فروش مسکن توانسته‌اند، مشکل مسکن را در کشور حل کنند و آنها با ایجاد یک فضای امن حقوقی هم نقدینگی در این بخش را کنترل کرده‌اند و هم توانسته‌اند نیازهای خانوارهای این حوزه را پوشش دهند.

این کارشناس مسکن بیان کرد: باید دولت برای بهبود وضعیت بازار مسکن با بهره‌های تورمی برخورد کند؛ چراکه هم اکنون کشور در مکانیزم‌های پیش خرید مشکل دارد و همین خود باعث ایجاد مشکل در حوزه بازار مسکن می‌شود.

او با بیان اینکه سهم مسکن در تسهیلات بانکی مسکن بسیار پایین است وبین خریداران مسکن بسیار بانکی قدرت خرید بسیار کاهش یافته است گفت: تنها با افرایش عرضه می توان این بازار را به سمت رونق هداست کرد و از سوی دیگر ما متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم از مکانیزم وام های ساخت به نحو احسن استفاده کنیم.

نوروزی یادآور شد: وام های مسکن در این حوزه های ساخت کاهش یافته به طوری که در یک بازه زمانی به یک ر مسکن به یک درصد رسیده است اما باید با برنامه ریزی دقیق بتوان وام ساخت مسکن را به متقاضیان واقعی مسکن پرداخت کنند و از سوی دیگر با حمایت جدی تر از تولید مسکن بتوانند این بخش را تقویت کنند.

کارشناس مسکن با بیان اینکه باید قانون پیش فروش سختمان اصلاح شود و قراردادها در این بخش تیپ حقوقی و قانونی پیدا کند چراکه هم اکنون مسئله اصلی در این بخش اسنادی است که به صورت قولنامه ای ارائه می شود.

نورزی با اشاره به افزایش ۱۶ برابری قیمت زمین و ۱۰ برابر شدن قیمت مسکن گفت: یکی دیگر از اصلی ترین مسائل در حوزه مسکن زمین است تا زمانی که این مشکل حل نشود مشکل مسکن حل نخواهد شد.

او با بیان اینکه بسیاری از اراضی مسکن در اختیار دستگاه های دولتی است و یکی از بزرگترین ملاکان زمین دستگاه های دولتی هستند که حاضر نیستند زمین های خود را عرضه کنند افزود:بسیاری از اراضی توسط دستگاه های دولتی احتکار شده و در صورتی که این اراضی واگذار شود شاهد شکسته شدن قیمت زمین خواهیم بود.

او توضیح داد: برخی از اراضی هم در اختیار دستگاه های دولتی است که باید با اصلاح مکانیزم مالیات بر ارزش افزوده بتوانیم این اراضی را بهبود ببخشیم.

کارشناس مسکن بیان کرد: کاندیدهای ریاست جمهوری باید در برنامه های مسکنی خود افزایش عرضه مسکن برای مردم را در اولویت اصلی خود قرار دهند و از سوی دیگر مردم باید به مکانیزم عرضه زمین توسط دولتی توجه کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مسکن ساخت وساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران

مدیرکل بنیاد مسکن تهران با تشریح جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاها، گفت: هزینه ساخت هر متر مسکن روستایی در سال قبل ۹ میلیون تومان بود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ عطاالله زمانی با یادآوری این‌که بر اساس توافقنامه با وزارت راه و شهرسازی تا پایان دولت سیزدهم باید 10 هزار قطعه زمین در استان تهران برای نهضت ملی مسکن واگذار شود، اظهار کرد: با توجه به این‌که ارزش زمین در تهران به‌شدت بالاست یک قطعه زمین به چند خانوار واگذار خواهد شد.

وی با بیان این‌که متولی ساخت نهضت ملی مسکن در شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر جمعیت بنیاد مسکن است، افزود: تاکنون برای نهضت ملی مسکن استان تهران (شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت) 193 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 7400 متقاضی (3.8 درصد) تایید شده‌اند. در این راستا ساخت 2806 واحد در دماوند، نسیم‌شهر، اسلامشهر و ... آغاز شده که با احتساب پروژه‌های نیمه تمام در مجموع ساخت 5728 واحد در دستور قرار کار قرار دارد.

زمانی همچنین با اشاره قیمت تمام شده ساخت مسکن روستایی استان تهران گفت: سال گذشته متوسط قیمت این واحدها 9 میلیون تومان بود که امسال درصد تورم به آن اضافه می‌شود که عمدتاً متراژ این واحدها 80 متر است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیازمند انسجام دستگاه‌های مربوطه تولید است
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در تهران
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • احتمال افزایش ۷ تا ۸ برابری تعرفه های آزمایشگاهی/ بیمه ها به تعهدات شان عمل نمی کنند