Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@13:19:17 GMT

شفافیت در عمل تضمین کننده تداوم حرکت انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۳۹۸۶

شفافیت در عمل تضمین کننده تداوم حرکت انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم شفافیت در عملکرد نمایندگان مردم در شوراها اظهار داشت: فعالیت شورای شهر مبتنی بر قانون اساسی است و اداره طرح‌ها در زمینه‌های مختلف بهداشت، حمل و نقل، سلامت، ترافیک، پروژه‌های عمرانی و … در شهرها بر عهده این نهاد است.

وی با بیان اینکه ضروری است افراد متخصص و کسانی که به مسائل شهری اشرافیت دارند در انتخابات شورای شهر مشارکت کنند، تصریح کرد: باید گزینه‌های در اختیار مردم برای انتخاب قرار گیرد که صلاحیت اداره شهر را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چه عملکرد شوراها شفاف‌تر باشد اعتماد مردم به مسئولان افزایش می‌یابد

عضو مجمع نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه هر چه عملکرد شوراها شفاف‌تر باشد اعتماد مردم به مسئولان افزایش می‌یابد، ادامه داد: شفافیت به معنای صداقت در گفتار و کردار، اخلاص در عمل بدون هیچ گونه توقعی و بستر سازی برای رشد و ارتقای جامعه است.

شفافیت مرز بین جریانات سیاست‌زده و سیاست به معنای دیانت را مشخص می‌کند

وی اضافه کرد: شفافیت مرز بین انسان‌های خطاکار و جریانات سیاست زده با سیاست به معنای دیانت و مرز بین حق و باطل را مشخص می‌کند.

حجت الاسلام سالک کاشانی با اشاره به اینکه شفافیت نیاز هر خانواده و جامعه‌ای است، ابراز داشت: شفافیت در اصل تضمین کننده تداوم حرکت انقلاب اسلامی است و از رو ضروری این است که همه مسئولان در همه رده‌ها به این مهم توجه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم حضور حداکثری شهروندان استان اصفهان در انتخابات پیش رو ادامه داد: مردم اصفهان بصیرت بالایی دارند و همواره پای انقلاب ایستاده‌اند و با اهدای خون ۲۳ هزار شهید این امر را به اثبات رسانده‌اند.

نتیجه حضور حداکثری در انتخابات تقویت بنیه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی پاسخی به خون شهدا است، اضافه کرد: نتیجه حضور حداکثری تقویت بنیه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و مردم آنقدر فهیم هستند که حضور آنها تضمین کننده این حرکت در سطح جهان است.

وی با بیان اینکه مسلمانان حضور در انتخابات را عبادت می‌دانند، اضافه کرد: حضور در صحنه تقویت اسلام و انقلاب خواهد بود.

حجت‌الاسلام سالک کاشانی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه شورای شهر انتخاب فردی حزب اللهی، دانا و عاقل به عنوان شهردار است، افزود: دیگر رسالت‌های شورای شهر در کمیته‌های تخصصی زیر مجموعه شورا تعریف شده است اما در این بین اعضای شورای شهر باید نسبت به توسعه شهر، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و حل بحران آب توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر 5212509

منبع: مهر

کلیدواژه: چالش شایستگی احمد سالک مجلس شورای اسلامی انتخابات شورای شهر و روستا انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا عید سعید فطر نماز عید سعید فطر انتخابات 1400 بوشهر کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها واکسن کرونا فطریه ماه رمضان ۱۴۰۰ اردبیل گرگان ماه مبارك رمضان حضور حداکثری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت ما مانع زدایی از حضور مردم در صحنه مشارکت باشد

ایسنا/گلستان جانشین اسبق سپاه نینوا گلستان با تاکید بر اینکه امروز زمان خستگی نیست بلکه روز امید و حرکت است، عنوان کرد: حرکت به سمت قله آرمان‌های انقلاب و داشتن ایرانی سربلند میسر نمی‌شود مگر با تغییر نگاه و مانع زدایی از حضور مردم در صحنه ‌های مشارکت‌.

حسین کریمی اول درگفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه چند سالی است که شعار سال در زمینه اقتصادی از سمت رهبری بیان می‌شود، اظهار کرد: بر اساس شرایطی که ما داریم دشمن طوری برنامه‌ریزی کرده است که از طریق رونق اقتصادی مردم را ناراضی کرده و در مقابل انقلاب قرار دهد، لذا در چند سال گذشته محور شعارها مسائل اقتصادی است.

وی ضمن بیان اینکه در بحث جهش تولید ما کشوری هستیم که باید دقت داشته باشیم بتوانیم مصارفی که داخل کشور وجود دارد را خودمان تولید کرده و به آن رونق دهیم، گفت: به طور مثال کشور ما کشور چهار فصل است و در همه جای آن در فواصل متفاوت شرایط کشاورزی و تولید فراهم است و این در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها از کشاورزی گرفته تا صنعتی و فناوری صدق می‌کند. 

جانشین اسبق سپاه نینوا گلستان با اشاره به اینکه باید طوری پیش برویم که مصارف و مسائل خودمان را با اتکا به خود حل کنیم، عنوان کرد: ما باید بتوانیم به کشورهای غرب آسیا و آسیانه میانه صادرات داشته و از حالت تک محصولی که صادرات فقط نفت است خارج شده و صادرات محصولات دیگری را به طور گسترده در دستور کار قرار دهیم.

کریمی اول محقق شدن جهش تولید را در صورتی امکان پذیر دانست که بسترهای مقتضی فراهم شده و سپس بازاریابی درست اتفاق بیفتد و گفت: در صورتی جهش تولید محقق می‌شود که سیاست‌های دولت به سمت حمایت تولیدکنندگان بوده و بازارهای دیپلماسی اقتصادی نیز فعال شود به طوری که کالای تولید شده به راحتی به کشورهای هدف صادر شود.

وی با اشاره به اینکه در هر مجموعه‌ای وقتی مردم به صحنه آمدند گره کار باز شده است، خاطرنشان کرد: اقتصاد هم از این قاعده مستثنی نیست مانند مشارکت مردم در جنگ هشت ساله که حضورشان سبب کسب پیروزی و موفقیتی بزرگ شد یا در زمان کرونا  که حضور و همراهی مردم در صحنه بسیار چشمگیر و کارآمد بود.

جانشین اسبق سپاه نینوا گلستان با تاکید بر اینکه از ظرفیت مردم باید استفاده کرد، افزود: در بین مردم کسانی هستند که دارای انگیزه برای شروع کار و کارآفرینی هستند، بنابراین باید با اصلاح قانون و روان‌سازی بسیاری از روال‌های اداری و فراهم کردن راهکارها و قانونی کردن مشارکت مردم در جهت حل کردن مشکلات و جهش تولید گام برداریم.

کریمی‌اول با توضیح اینکه مردمی کردن اقتصاد به این معنا نیست که کار را به هر کسی واگذار کنیم، گفت: نباید به اسم مردم،  افرادی خاص کار را در دست بگیرند که نه تنها گره‌ای باز نمی‌کنند بلکه گلوی مردم را هم می‌گیرند، افرادی که در اقتصاد و سیاست رخنه کرده و همراه دشمن هستند، مهم این است که مردمی که واقعا دغدغه کشور، اقتصاد و وطن را دارند سر کار بیایند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردمی به معنای مشارکت سیل عظیمی از مردم است که دلشان برای ایران و تمدن ایرانی و اسلامی می‌تپد، خاطرنشان کرد: رهبری با نگاه روشنی که به آینده ایران اسلامی دارند، این شعار را انتخاب کردند و امروز روز خستگی نیست بلکه روز امید و حرکت است و این پویا بودن در بین جوانان ما، اساتید و دانشجویان ما بسیار است، فقط باید توجه داشت حرکت به سمت قله آرمان‌های انقلاب و داشتن ایرانی سربلند و سرفراز میسر نمی‌شود مگر با تغییر نگاه و مانع‌زدایی از هر آنچه که جلوی حضور مردم در صحنه مشارکت را گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • دادستان کل: با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • مساجد و حسینیه‌ها پایگاه اصلی شروع راهپیمایی امسال روز قدس در یزد
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان
  • شعار سال جهت حرکت کلی نظام و کشور را مشخص خواهد کرد
  • اولویت ما مانع زدایی از حضور مردم در صحنه مشارکت باشد
  • تولیت آستان قدس رضوی: حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد از دغدغه‌های دلسوزان کشور است