Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:28:27 GMT

شنبه پرهیاهو و شلوغ در فاطمی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۴۰۸۲

شنبه پرهیاهو و شلوغ در فاطمی

چند هفته بیشتر تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده و نام‌های مختلفی به عنوان نامزدهای احتمالی در فضای سیاسی کشور مطرح است. برخی چهره‌های سیاسی به صراحت از قصد خود برای حضور در انتخابات سخن گفته‌اند. افزون بر این، نام‌های بسیاری در جریانات گوناگون به عنوان نامزد احتمالی مطرح شده که البته خود هنوز از قصدشان برای ورود به میدان رقابت‌ها سخنی نگفته‌اند، با این حال تحلیل‌ و تفسیرهای زیادی حول محور نامزدی آنان در فضای رسانه ای کشور مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تاثیر ترکیب، تعدد و چینش نامزدهای انتخاباتی در مسایلی چون راهبردها و تاکتیک‌های انتخاباتی جریان‌های سیاسی، کیفیت برگزاری انتخابات، میزان مشارکت و... و. رصد موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای نامزدهای احتمالی انتخابات، مورد توجه ناظران است. برخی از مهمترین رویدادها در این زمینه را در ادامه متن می خوانیم:‌

از نامزدهای اصولگرا چه خبر؟

مستقل به صحنه انتخابات ۱۴۰۰ آمده‌ام

 حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه در بیانیه ای اعلام کرد که مستقل به صحنه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمده است. وی در آخرین روز از ثبت نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه ای تاکید کرد: در آستانه قرن جدید نیازمند «تحول» همه‌جانبه و نظام‌مند برای نیل به «ایران قوی» هستیم. تغییرات جزیی و پنهان کردن مسایل اصلی مردم در تعارفات سیاسی و زدوبندهای جناحی، دردی را دوا نمی‌کند. مردم از انتخابات به دنبال این نیستند که فرد یا گروهی از صندلی قدرت بلند شود و قبیله دیگری با نشستن به جای آنها، امکانات کشور را بین خود تقسیم کنند. نتیجه انتخابات باید «تحول» واقعی یعنی بازگرداندن امید و نشاط به زندگی مردم باشد. اینجانب فرزند ملت بزرگ ایران و سرباز کوچک انقلاب اسلامی، با استعانت از خداوند قادر متعال و  توسل به امام عصر(عج) و ارواح طیبه شهیدان برای ایجاد تحول در مدیریت اجرایی کشور، و مبارزه بی‌امان با فقر و فساد، تحقیر و تبعیض، با احترام به همه نامزدها و گروه های سیاسی، به صورت مستقل به صحنه آمده ام و تنها در برابر ذات اقدس الهی و پیشگاه ملت ایران، خود را متعهد و مسؤول می دانم. 

رئیسی در این بیانیه اضافه کرد: به همه گروه‌ها، محرومان و دردکشیدگان، دانشگاهیان، حوزویان، نخبگان، جوانان عزیز و آحاد جامعه که مطالبه حضور اینجانب را داشتند و همه آنانی که خواستار تغییر وضع موجود هستند، برای همسنگری و کمک به خلق مشارکت حداکثری تاکید می کنم و یقین دارم که به فضل خداوند آینده‌ای بسیار روشن و چشم‌اندازی بسیار زیبا و دلنشین در انتظار ملت صبور و شکور و شایسته ایران اسلامی است. خدایا تو شاهدی که هیچگاه دنبال مقام و قدرت طلبی نبوده ام و در این مرحله نیز برخلاف میل و مصلحت شخصی و تنها به منظور انجام وظیفه در جهت اجابت توده مردم وجوامع نخبگان و رعایت مصالح اجتماعی و رفع رنج مردم و ایجاد امید پا به عرصه گذارده ام و در این مسیر از تو و اولیاءت استمداد می طلبم تا خدمتگذاری شایسته برای این مردم قدرشناس و رنج کشیده باشم. 

مساله امروز ایران با اقدامات نمایشی قابل حل نیست

علی لاریجانی رییس پیشین مجلس شورای اسلامی و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید تصور کرد با چند اقدام نمایشی پوپولیستی مسایپ۰ل امروز ایران قابل حل است و یا کلید جادویی وجود دارد و یا با سوپرمن بازی می‌توان به راه حل رسید.سوال مهم در کشور این است که مساله امروز ایران چیست؟ قبل از این که پاسخ این سوال را بدهم باید بگویم بدلیل پیچیدگی موضوع و چند بعدی بودن آن ساده لوحی است که فکر شود با چند اقدام نمایشی پوپولیستی مساله قابل حل است و یا کلید جادویی وجود دارد و یا با سوپرمن بازی می‌توان به راه حل رسید. سعدی شیرازی می‌گوید سه چیز پایدار نماند مال بی تجارت، علم بی بحث و ملک بی‌سیاست.

به تغییر نگرش و رفتار نسبت به مردم نیاز داریم

شاهین محمد صادقی عضو هیات رییسه مجلس نهم پس از نام نویسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن اشاره مسئولیت های مختلف خود، اظهار داشت: افتخار دارم در دفاع از آب و خاک به عنوان سرباز کوچک برای وطنم و مردم و اسلام به میدان آمدم و به عنوان یک ایرانی به آب خاک و تاریخ این خطه کهن و پهناور می بالم و افتخار می کنم. ما به تغییر نگرش و رفتار نسبت به مردم نیاز داریم؛ باید باور کنیم که مردم ولی نعمت ما هستند و فلسفه وجودی مسیولان خدمت به مردم است. خدایی نکند که ما فکر کنیم ارباب مردم هستیم. امروز چند میلیون جوان بیکار ما به عنوان سرمایه اصلی کشور ناامید شده و نام دولت من، دولت توکل و تغییر است.

وی در ادامه بیان داشت: اولویت نخست ما کنترل کرونا است و من با اطمینان به شما عرض می کنم تا پایان سال هم به میزان کافی واکسن تولید و وارد می کنیم و ۷۰ درصد ملت را واکسینه می کنیم. تلاشم این بوده که زندگی ام را وقف وطن، انقلاب و مردم کنم. امروز به عنوان داوطلب ریاست جمهوری در دوره سیزدهم با اطمینان به شما می گویم همچنان که وقتی پای دشمن به این آب و خاک باز شد به عنوان یک فرد ۱۶ ساله به میدان رفتم  امروز هم برای آرمان ها و سربلندی مردم به میدان آمدم و امیدوارم خداوند به من توفیق دهد. جامعه ما مثل بیماری است که دردهایی دارد و این جامعه با همه پیشرفت هایی که انقلاب داشته است با دستاوردهای علمی در رتبه ۱۵ قرار دارد که معجزه است اما علی رغم این نمی توانیم از عملکرد دولت های جمهوری اسلامی دفاع کنیم امروز پیکره جامعه ناراحت و ناراضی از عملکردها هستند.

بخش عمده مسایل اجرایی در دولت متمرکز شده است

سردار علیرضا افشار فرمانده اسبق بسیج مستضعفین پس از نام‌نویسی در انتخابات گفت: انتخابات سرنوشت ساز است و دولت مسئولیت بسیار سنگینی دارد و بخش عمده مسائل اجرایی در دولت متمرکز شده است. باید همت کنیم دولت توانمند جهادی و انقلابی را سرکار بیاوریم.بنده با توجه به تجارب گذشته در جهاد سازندگی و محرومیت زدایی، دفاع مقدس و سپس در بسیج به میدان آمدم. شعار با مردم برای مردم شعار من است. در حوزه اقتصادی طرحی برای اشتغال داریم. چون هرچه جلوتر برویم با کوچک سازی دولت، اتوماسیون شدن صنعتی و فضای مجازی افراد بیکار به جامعه اضافه می شوند بنابراین برنامه هایی برای اشتغال خرد داریم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: برای تعاونی‌ها و مشاغل خرد و خانگی برنامه‌های بسیاری داریم بهترین راه اشتغال جذب آنها در مشاغل خرد و خانگی است. بخشی از آسیب‌های اجتماعی به اقتصاد مربوط است ولی بیشتر آنها فرهنگی است.  باید تلاش کنیم اینترنت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد تا بتوانند بهتر به مشاغل خود رسیدگی کنند.

نیامدم با کسی رقابت کنم و به نفع کسی کنار بروم

فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس و رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: دولتی که مبلغ آن هستم نخبگانی نام دارد و شعار ما بازگشت به مردم با صداقت است.  کشور ما در دهه اخیر در شرایطی است که مناسبات جدید جهانی با توجه به گسترش فضای مجازی در حال شکل‌گیری است و مرزهای جغرافیایی دچار تغییر شده است بنابراین لزوم ایجاد محاسبات  و قطب بندی جدید شکل گرفته است و مقررات هم در آینده تغییر خواهد کرد.

وی افزود: در این زمان ما به یک قدرت منطقه ای و نوظهور تبدیل شده ایم که به دلیل بنیان‌های ایدئولوژیکی و دفاعی است که داریم، اما از نظر اقتصادی و مسایل فرهنگی از نظر داشتن قوانین مدونی در حوزه قضایی و قانونگذاری در حدی نیستیم که بتوانیم تمدن سازی نوین اسلامی را رقم بزنیم. در شرایط جدید باید دولت جدید حتما با تکیه بر توان داخلی نگاه به ظرفیت های داخلی و دیپلماسی فعال گفت و گو در جهت حل مشکلات در حوزه سیاسی و اتکا به خداوند متعادل و پیگیری نظریه مقاومت و توام با نظریه میدان با نظریه گفت و گو باشیم. من نیامدم با کسی رقابت کنم و به نفع کسی کنار بروم. ما همراه سایر داوطلبان هستیم که تایید شورای نگهبان را اخذ کرده باشند. اگر شورای نگهبان تایید کند با توجه به سوابق مدیریتی و اجرایی و علمی این جانب و جزء افرادی باشم که در جلساتی به مردم معرفی شوم فرصت دارم که حرف های خود را بزنم و نفع و ضرر اینجا معنی ندارد که به نفع یا ضرر کسی کنار بروم.

رای اصلاح اقتصاد ٢١٣ ابر پروژه دارای اولویت تعریف کرده‌ایم

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری برنامه خود را در نامه ای خطاب به ملت بزرگ ایران تشریح کرد.  او بیان داشت: مطالعات صورت گرفته و تجربه ها گذشته نشان می دهد نخستین عامل شکست دولت ها عدم وجود برنامه های مسئله محور برای اداره کشور است. دولت ها تاکنون بدون درک واقعی ازمسائل مردم و صرفاً با اتکاء به شعارهای انتخاباتی، کلی گویی و استفاده از ابزار رسانه برای القاء موضوعات غیراولویت دار به عنوان مسائل محوری، بر مسند حکومت بر مردم نشسته و بعد هم، آنچه وعده داده اند به فراموشی سپرده اند و یا از توانشان بر نیامده است. عامل دیگر شکست دولتها، تفکر دولتهای رفاقتی است؛ آفت تقدم رفاقت بر لیاقت  که باعث نخبه گریزی از اداره امور کشور و نتایج مرگ بار برای همه حوزه ها می شود امروز همه گیر شده است.

وی گفت: ما با شناخت دلایل ناکارآمدی مدل حکمرانی کشور، به نظریه جدیدی  برای در اداره امور کشور و  ساخت ایرانی مقتدر و سربلند رسیدیم و معتقدیم حل  اساسی مسائل کشور به صورت پایدار و حرکت در مسیر رشد مردم، نیازمند تحولی عظیم در مدل حکمرانی است. در این راه باهیچ کس و هیچ نهادی تعارف نداریم و با پشتوانه مردمی به جراحی این  مدل خسته و دست و پا گیر خواهیم پرداخت.

با توجه به این مسئله، موضوعات کشور را  به ٤٠ بخش تقسیم کرده ایم و در اولویت اول، ۱۰ برنامه  با تمرکز بر مسائل اقتصادی طراحی شده است. این برنامه ها مبتنی بر نظریه ها و الگوهای مفهومی،کامل و دقیق طراحی شده که در نتیجه امکان ایجاد زبان و فهم مشترک و اجماع را فراهم کرده است. با تحلیل شبکه متغیرهای اقتصادی( با بیش از ٣٠٠ مولفه) ریشه ها و پیامدهای مسائل اقتصادی، شناسایی شده و سازوکارهای بخشهای: کشاوزی و غذا، ساختمان(مسکن)، مالی(بانک، بیمه، بورس، ارز)، کسب وکارها، قیمت، مالیات،سرمایه انسانی و سازمانی دولت، منابع مالی و دارایی دولت، با توجه به همه مؤلفه های داخلی و خارجی سنجیده و باز طراحی شده اند و به منظور سرعت بخشیدن، تدوین قوانین و مقررات لازم برای اجرایی شدن سازکارهای پیشنهادی نیز آغاز شده است.

به دنبال شفاف سازی هستم

محمدرضا صباغیان نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم اظهار داشت: هدفی که بنده از حضور در عرصه انتخابات و ثبت نام دارم این است که تغییر رویکرد در مدیریت اجرایی کشور شکل بگیرد. به هرحال اکثریت دولت ها امروز در ایستگاهی متوقف شده اند که بقیه دولت ها متوقف شده بودند و بی عدالتی در جای خودش باقی مانده است، در حالی که هدف اصلی انقلاب اجرای عدالت بود کماکان جالی خودش باقی مانده است. برنامه های متنوعی داریم که خاک می خورند، مدیران فراوانی داریم و داشتیم پس مشکل کجاست چرا این مسئله بدون حل باقی مانده است. ضروری است که همه برنامه ها در بستر و قوانین و مقررات صورت بگیرد، متاسفانه اکنون به قانونین احترام گذاشته نمی شود یا اینکه ریل گذاری قوانین و مقررات ناقص اجرا می شود یا اجرای نمی شود.

وی افزود: بنابراین اقتصاد، فرهنگ، صنعت، واردات و صادرات ما لنگ می زند و دچار مشکل است ما از نظر منابع کم نداریم نظام مستقل و خوبی داریم اما در این زمینه با مشکل مواجه می شویم. مردم ما امروز مسئول قانونمدار می خواهد، کشور کسی را می خواهد که با بی قانونی مبارزه کند. برنامه دیگر من شفاف سازی است و مردم تشنه شفافیت بویژه در بُعد مالی هستند. بنده حقوق دریافتی خودم را به مردم اعلام کرده ام و هزینه انتخاباتی را اعلام کرده ام و سعی کرده ام از کسی کمک نگیرم. برای مبارزه با فساد درنگ نخواهم کرد.

اصلاح‌طلبان مهندسی انتخابات را بلدند

عزت‌الله ضرغامی رییس اسبق سازمان صداوسیما داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت وگو با یکی از رسانه ها اظهار داشت:‌ من به صورت مستقل و برای تقویت جبهه انقلاب وارد می‌شوم. راه و شیوه خودم را دارم و در هیچکدام از مجموعه‌های کلیشه‌ای که حالا هر کدام به یک عنوان سال‌هاست در جبهه انقلاب زحمت می‌کشند حضور ندارم. البته متأسفانه این مجموعه‌ها توفیقاتشان خیلی کم است. لذا من احساس کردم یک مسیر دیگری باید برای تقویت جبهه انقلاب طی شود.

وی گفت:‌ رقیبم را اصلاح‌طلبان می دانم و معتقدم اصولگراها اشتباه می کنند که دستپاچه شدند و دارند سر هم را می تراشند و فکر می‌کنند برنده قطعی این رقابتند. اصلاح‌طلبان همیشه جدی بودند و هستند یعنی مهندسی انتخابات را بلدند. کما اینکه در همه دوره های قبل نشان دادند؛ بنابراین اگر رقیبی داشته باشم اصلاح طلبان هستند.

اصولگرایان از نظامیان برای کاندیداتوری دعوت نکرده اند

محمد ناظمی اردکانی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم می گوید: به نظرم باید همه ظرفیت های کشور به میدان بیایند و رقابت کنند و آن جریانی که می‌تواند مطالبات مردم را به صورت تجمیع شده اعلام کند، نظر مردم را به خودش جلب کند و برای اداره کشور ایده، نظر و راهکار و راهبرد دارد، قطعا پیروز می‌شود، بعد از پیروزی هم از همه ظرفیت ها باید استفاده کرد نه اینکه وقتی یک جریان سیاسی پیروز شد، دیگر جریان سیاسی شکست خورده تبدیل به اپوزیسیون و متعرض شود چون این تعرض باعث کاهندگی جریان انقلاب و کاهندگی پیشرفت انقلاب و نظام می‌شود که به نظرم این یک ضعف است.

وزیر دولت نهم، گفت: مردم به کسوت افراد نگاه نکردند و چندان برایشان مطرح نبوده است البته برای برخی ممکن است موضوعیت داشته باشد به ویژه برخی از چهره های سیاسی خصوصا آنهایی که بیشتر در احزاب فعال هستند، ممکن است نظری روی چهره نظامی یا غیرنظامی داشته باشند ولیکن چون چهره‌های نظامی نمی‌توانند در احزاب حضور داشته باشند یا نمی توانند حزب ایجاد کنند چون این محدودیت برایشان وجود دارد افرادی که حزب ایجاد کردند یا فعالیت حزبی و سیاسی دارند اینها نمی‌توانند یک رقیب این چنینی در کنار خودشان ببینند و حساسیت نشان دهند.

در دولتم مانند احمدی نژاد عمل می کنم

رستم قاسمی، وزیر اسبق نفت و نامزد انتخابات ریاست جمهوری احتمال ائتلاف با احمدی نژاد را رد کرد. قاسمی در نشستی خبری و در پاسخ به اینکه با توجه به حضور تعداد زیادی از اعضای دولت احمدی نژاد در وزارت کشور در روزی که خود احمدی نژاد ثبت نام کرد، آیا هماهنگی خاصی در این رابطه صورت گرفته گفت: هماهنگی خاصی صورت نگرفته ولی نشانگر توانمندی درست دولت آقای احمدی نژاد است. به سیستان بلوچستان رسیدگی می کنم و به کسانی که خارج از کشور هستند جایگاه می دهم. در دولت کپ و مانند احمدی نژاد عمل می کنم.

از نامزدهای اصلاح‌طلب چه خبر؟

بدون مشارکت و تعامل با مردم امکان برون رفت از مشکلات وجود ندارد

مسعود پزشکیان داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا نتوانسته با تنش به جایی برسد، گفت: بدون مشارکت و تعامل با مردم امکان برون‌رفت از مشکلات وجود ندارد. او  در حاشیه ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: آمده ایم و با انبوه مشکلاتی که در کشور وجود دارد خودمان را درگیر کنیم.

وی راه حل برون رفت از مشکلات را اتکا به علم دانش و طبیعتاً نیروها و انسان هایی دانست که با این باور می‌توانند وارد صحنه شوند و مشارکتی همه جانبه در کشور به وجود بیاورند. تمام امکاناتی که در کشور و حتی خارج از کشور داریم برای معضلات موجود راه حل ارائه دهند تا مشکلات را از بین ببرند  بدون دانش، علم و آگاهی هر تصمیمی در این مملکت بگیریم منجر به چیزی خواهد شد که الان با آن مواجهیم. باید بدانیم در این مسیر بدون مشارکت و تعامل با مردم امکان برون‌رفت از مشکلات وجود ندارد باید باور کنیم که کشور را همه کسانی که ایرانی هستند می‌توانند اداره کنند و این ایران است که با قومیت‌های مختلف رنگ ها، زبان ها و گویش های مختلف هستند که کشور را درست کرده‌اند بدون اینها و با اتکا به یک جناح و یک دسته امکان اینکه از این وضعیت خارج شویم وجود ندارد.

اولویت اول دولت بعدی اقتصاد باشد

محسن مهرعلیزاده داوطلب انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نام دولت من تحول و عدالت است. تحول در مسائل اقتصادی، معیشت و اجتماعی. برنامه من اقتصاد محور است. برخی از شکاف‌های اجتماعی که در طول چند سال گذشته ایجاد شده شرایطی را به وجود آورده که دولتی که سال ۱۴۰۰ تشکیل خواهد شد دولتی با اولویت‌های اقتصادی خواهد بود. از سوی دیگر اختلاف نظرها و نیز کشمکش‌های بی حاصلی که در عرضه داخلی ایجاد شده و موجب خدشه دار شدن وحدت ملی و ضرر رساندن به منافع ملی کشور و از بین بردن آرایش فکری و آسایش مردم شده است لذا دولتی می‌طلبد که با روحیه عملگرایانه و دارای تعامل بتواند همه مردم نخبگان گروه‌ها و فعالان از گروه‌های مختلف اجتماعی، فکری و اندیشه‌ای در کنار هم قرار گیرند تا راه حل‌های رفع مشکلات اقتصادی، تولید، صادرات و حضور در بازارهای بین‌المللی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

وی گفت: بنده با تکیه بر خدا و بیش از ۴۰ سال تجربه اجرایی و تصدی شغل‌های بسیار و تخصص دکترای مدیریت مالی و تجربه معاونت وزارت صنعت وتجربه اداره دو استان بزرگ خراسان و اصفهان و آشنایی ریز با مسائل مختلف خودم را آماده کردم با برنامه ای منظم که حاصل کار یکساله من است تا بتوانیم بر محور اقتصاد اجتماعی و ایجاد عدالت و از بین بردن رانت و فساد مشکلات را از سر راه مردم برداریم. او سوگند خورد که من در همین جمع با مردم پیمان الهی میبندم پای کار بایستم تا بتوانم در خدمت مردم باشم. نام دولت بنده «دولت تحول و عدالت» است تحول در مسائل اجتماعی و اقتصادی و به ویژه تامین معیشت مطلوب برای زندگی ایرانی. برنامه من براساس یک تحول اقتصادی است و اولویت من عدالت اجتماعی و تامین معیشت مطلوب برای زندگی مردم است از این رو با هر گرایش سیاسی و هویت قومی و اجتماعی در این مسیر همراهی خواهیم کرد.

تلاش بنده و دوستان ارایه طرح‌هایی است که می تواند فاصله طبقاتی را جبران کند

رامین مهمانپرست از نامزدهای ریاست جمهوری پس از نام نویسی در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: تلاش بنده و دوستان بنده ارائه طرح هایی است که می تواند فاصله طبقاتی را جبران کند. طی روزهای اخیر شاهد موجی از تهمت و توهین نسبت به عنوان بنزین ۲۰ هزار تومانی بودیم اینکه این تخریب چرا صورت گرفته چه جریانی پشت این تخریب‌ها بوده و منافع چه کسانی پشت تقریبا بوده تا دروغ هایی را نسبت دهند مردم باید قضاوت کنند. اصولاً ما این طرح را برای دولت وحدت ملی آماده کردیم به عنوان یک جریان فراجناحی و ملی که هدف اصلی آن تامین منافع مردم است و هدف اصلی آن رسیدگی به اقشار ضعیف برای بهتر شدن وضعیت مردم و  بهبود معیشت آنها است مردمی که گرفتار مشکلات شدند.

وی گفت: چرا نباید جوانان ما که نگران سربازی خود هستند با این طرح، نگرانی شان برطرف شود؟ جوانان می توانند کار کنند و برای جامعه مفید باشند و آموزش های اولیه نظامی را بیاموزند اما از محل این صندوق وام بگیرند و سربازی خود را بخرند. چرا نباید از کشاورزان حمایت و به آنها رسیدگی کنیم؟ چرا نباید کالاهای صادراتی خود را انبار کنیم تا تولید رونق بگیرد؟ کشورهایی که هیچ کدام درآمد نفتی و گازی نداشتند اکنون از کشورهای توسعه یافته هستند. چرا ساختار خود را اصلاح نکنیم و چرا بهترین روابط را با کشورهای اطراف خود نداشته باشیم؟ چرا بخش خصوصی نباید فعال شود؟

ایران کشور ظرفیت های بی پایان انسانی است

محمود صادقی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها، پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من با اتکا به فضل و مدد الهی و با امید به اینکه بتوانم در این عرصه اعتماد مردم را جلب کنم به میدان انتخابات آمدم امروز کشور ما در دو سطح ملی و بین المللی درگیر چالش های فزاینده‌ای بوده که  کارآمدی  و معیشت مردم را مختل و پر هزینه کرده است. من باور دارم که ایران کشور فرصت ها و ظرفیت های بی پایان و بی نظیر انسانی است که اگر با سیاست‌ها و روش‌های درستی اجرا شوند منشا امنیت، ثبات و توسعه پایدار و بهبود معیشت مردم خواهد بود.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قانون اساسی به رغم کاستی های امروز از ظرفیت های لازم برای تعمیق و دموکراسی و برون رفت از وضعیت موجود برخوردار است. امروزه رنج مردم بیش از همه رنج‌ها این است که بسیاری از مسئولان خود را در مقابل مردم پاسخگو نمی‌دانند و هر کس مسئولیت مشکلات را به عهده دیگری می‌گذارد. بنده با اصل شفاف سازی سیستماتیک، سامان یافته و مبتنی بر دولت الکترونیک، تشکیل در واقع سامانه ‌های هوشمند در همه بخش‌های اداری، اقتصادی، بانکی، گمرکی و همه در بخش‌های اداری و اقتصادی کشور نور شفافیت را به اجزای حاکمیت خواهم تاباند. شفافیت را از خود و دولت شروع خواهم کرد و با پیشگام شدن در مسیر شفافیت و پاسخگویی سایر بخش‌های حاکمیت را به همراهی و پاسخگویی وادار خواهم کرد. اگر مردم بدانند که منابع سرشار کشور کجا هزینه می‌شود آن‌ها برای همکاری آماده می‌شوند و اعتماد مردم جلب می شود.

با انتخابات می توانیم به ۸۰ درصد خواسته‌های خود برسیم

علی مطهری نماینده سابق مجلس پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ممکن است با انتخابات به همه مشکلات خود نرسیم اما می‌توان به ۷۰ تا ۸۰ درصد خواسته های خود برسیم. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و به نظر من میزان مشارکت مردم در این انتخابات پیام بسیار مهمی برای دنیا دارد. انتخابات و میزان مشارکت، پیام رسایی برای کشورهای همسایه و همچنین چین و روسیه دارد و احیای برجام و بهبود وضع معیشت موثر خواهد بود. ممکن است به همه مشکلات خود نرسیم اما با انتخابات می توان به ۷۰ تا ۸۰ درصد خواسته های خود برسیم بنابراین مشارکت فعالی از سوی مردم خواهیم داشت و مردم هر وقت احساس کنند انقلاب نیازمند کمک به حضور آنها است وارد می شوند.

وی ادامه داد: بنده به صورت مستقل وارد رقابت های انتخاباتی شدم و ساز و کار نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان توجهی به ما نداشتند و باید ۱۰ حزب اصلاح طلب کاندیدا را معرفی می کردند بنابراین بنده هم خودم هیچ اقدامی نکردم. اینکه در آینده و در آستانه انتخابات چگونه شود بستگی به کاندیدا دارد.آمدیم رقابت کنیم و تا آخر هم خواهیم بود. امیدوارم این اتفاق نیافتد و شورای نگهبان در رویه خود تغییر دهد و اظهار نظر را دلیلی بر التزام عملی به نظام تلقی نکند. اگر کسی نظری مخالف نظر رهبری داشته باشد دلیلی بر التزام عملی به نظام نیست و رهبری گفتند که ممکن است کسی نظری مخالف من داشته باشد. اگر مبنا قانون و رهبری است طبق آن عمل شود و کاسه داغ تر از آش نشوند. 

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان اخبار کنکور سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری گفت برون رفت از مشکلات ریاست جمهوری ثبت نام اصلاح طلبان احمدی نژاد وجود ندارد برنامه ها ظرفیت ها دولت ها گروه ها راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود

به گزارش خبرنگار مهر، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه حجاب و عفاف، اظهار کرد: ما عملاً نمی‌توانیم در مساله اجرا وارد شویم اما در تلاش برای فرهنگ‌سازی برای آن هستیم.

وی افزود: یکی از مسایلی که توسط معاونت امور زنان ریاست جمهوری در این زمینه در سال گذشته انجام گرفت، آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود که آن‌ها برای والدین برنامه‌های الگوی و کارگاهی برگزار خواهند کرد و در پنج استان این کار انجام شده و برای ۱۰ استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می‌شود.

خزعلی گفت: طبق گزارش بهزیستی استان تهران، با ترمیمی که در دستورالعمل فرزندخواندگی صورت گرفته، برخی شیرخوارگاه‌ها به دلیل ایجاد صف فرزندخواندگی جمع‌آوری شده‌اند و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شده‌اند.

وی افزود: در سال اول دولت سیزدهم، بسیاری در شهرها از این موضوع ناراحت بودند که در نوبت هستند اما به آنان فرزندی سپرده نمی‌شود و گاهی این انتظار دو تا سه سال طول می‌کشید.

کد خبر 6087590

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد