Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:01:23 GMT

روند نزولی ابتلای کرونا در استان خراسان جنوبی شکننده است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۴۱۶۱

روند نزولی ابتلای کرونا در استان خراسان جنوبی شکننده است

گروه استان‌ها-طبق آخرین رنگبندی شهرها همه شهرستان‌های خراسان جنوبی در وضعیت زرد و نارنجی هستند و شهرستانی با رنگ قرمز کرونایی نداریم، اما وضعیت کل استان شکننده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، با انتشار آمارهای رسمی از موارد ابتلای جدید کرونا در سراسر کشور امیدهای تازه‌ای در میان مردم و البته مسئولان ایجاد شد که نفس‌های پیک‌چهارم کرونا به شماره افتاده و احتمالاً به زودی این معضل هم از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این نگرانی همچنان وجود دارد که در شرایط فعلی نباید هموطنان با عادی انگاری دوباره شرایطی را فراهم کنند که شاهد خیز جدیدی از ویروس منحوس در سراسر کشور باشیم.

به این‌ترتیب شاید بهترین راهکار در شرایط فعلی رعایت کامل و سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور و البته وسایل نقلیه عمومی و مراکز ارائه خدمات به مردم است که ضامن موفقیت این موضوع نیز خود هموطنان هستند که باید در روند اجرای این پروتکل‌ها جدیت داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ظهر امروز در ستاد کرونای استان گفت: بر اساس آخرین نقشه وضعیت کرونا همه شهرستان‌های خراسان جنوبی در وضعیت زرد و نارنجی (سفید، زرد، نارنجی و قرمز) شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس، فردوس و سرایان در وضعیت نارنجی (پر خطر) و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی (خطر متوسط) قرار دارند.

محمد دهقانی افزود: پیش از این شهرستان‌های نهبندان و قاینات در وضعیت قرمز، زیرکوه، بیرجند، فردوس و طبس در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های خوسف، درمیان، سربیشه، سرایان و بشرویه در وضعیت زرد کرونا قرار داشتند.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا در خراسان جنوبی سیر نزولی دارد و پیش‌بینی می‌شود در صورت رعایت همه جانبه پروتکل‌های بهداشتی از موج چهارم کرونا عبور کنیم، بیان کرد: طبق بررسی وضعیت بیمارستان‌ها و مراکز پذیرش بیماران کرونایی در استان شاهد کاهش ثبت موارد بستری کرونا مثبت و سرپایی در خراسان جنوبی هستیم.

دبیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین به بازدید‌های انجام شده از اصناف و ادارات در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: در اصناف میزان استفاده از ماسک 92 درصد، رعایت فاصله گذاری اجتماعی 88 درصد و استفاده از تهویه مناسب 90 درصد و در ادارات استفاده از ماسک 97 درصد، رعایت فاصله گذاری 97 درصد و استفاده از تهویه 94 درصد است.

بستری‌های کرونایی افزایش یافت / آمار بیماران "بدحال" وخیم شدبستری‌‌های کرونا در استان بوشهر به 70 نفر در روز رسیدتبلیغات انتخاباتی بدون توجه به محدودیت‌های کرونایی تخلف است

دهقانی ضمن گلایه از از مردم به خصوص مناطق شهرستان درمیان برای رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در نماز عید سعیدفطر، برگزاری نماز در محیط بسته و پذیرایی در این روز افزود: در بیشتر مناطق استان این دستورالعمل‌ها رعایت شده بود.

 افزایش فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی به 870 نفر 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی با ثبت 2 مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته به 870 نفر افزایش یافت.

کامبیز مهدی زاده اظهار کرد: در شبانه روز گذشته همچنین 108  آزمایش مولکولی از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته شده که 35 بیمار جدید شامل 7 بیمار بستری و 28 بیمار سرپایی شناسایی شد.

وی افزود: 23 نفر از بیماران جدید شناسایی شده مربوط به شهرستان بیرجند، 3 نفر قاین، درمیان و طبس هر کدام 2 بیمار، خوسف و سرایان هر کدام یک بیمار و طبس 2 نفر است.

وی گفت: هم اکنون نیز 203 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که 112 نفر آنان مبتلا به کرونایند و از این تعداد 18 نفر در بخش‌های آی سی یو نگهداری می‌شوند که حال 8 نفر از بستری‌های آی سی یو وخیم است.

 شهر قرمز نداریم، ولی رعایت پروتکل‌ها همچنان الزامی است 

استاندار خراسان جنوبی نیز در ستاد استانی بیماری کرونا گفت: شهر قرمز در استان نداریم، ولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان الزامی است.

حمید ملانوری خاطرنشان کرد: با تلاش‌های همه حوزه‌ها، کادر بهداشت و درمان، بسیج، هلال احمر، اصناف، رسانه‌ها و ... سیر صعودی بیماری در پیک چهارم، در حال حاضر متوقف شده و در بحث کنترل بیماری به وضعیت مناسبی رسیده ایم و خوشبختانه در شرایط موجود، میزان ابتلاها و مرگ و میرها کاهش پیدا کرده و امیدواریم  در روزهای پیش رو، شرایط بهتری داشته باشیم.

وی با تأکید بر این که بر اساس آخرین گزارش‌ها، رنگ بندی شهرهای استان تغییر کرده، گفت: طبق این گزارش شهرستان‌های بیرجند، قاینات، فردوس، طبس و سرایان نارنجی و بقیه شهرستان‌های استان به رنگ زرد  هستند و بر اساس این تغییرات، حضور در ادارات، برگزاری کلیه جلسات و میتینگ‌ها، بازگشایی اصناف و ... تابع رنگ بندی‌های جدید است. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم به شکل حضوری، تصریح کرد: آموزش و پرورش، حوزه‌های امتحانی را تا دو برابر افزایش داده تا هم از ازدحام جمعیت کاسته شود و هم این که فاصله بین دانش آموزان بیشتر شود و با وجود تمهیدات اندیشیده شده در حوزه‌های امتحانی، پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت می شود.

وی با تشکر از اصناف و بازاریان در همراهی با مصوبات ستاد کرونا، گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی و ادارات باید به صددرصد برسد تا میزان شیوع بیماری همچنان کاهش یابد.

ملانوری به موضوع مرز و مصوبه ستاد مبنی بر کنترل ورودی‌های استان اشاره و بیان کرد: بر اساس مصوبات قبلی ستاد کرونا، ورود مسافر از مرزهای استان به عمق سرزمینی ما ممنوع است و به جهت اهمیت موضوع و بحث کنترل مرزها به جهت عدم ورود ویروس هندی، همه دستگاه‌های متولی باید نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی دقت لازم را داشته باشند.

 کنترل و پایش یک هزار مسافر در مرز 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز از کنترل و پایش یک هزار و 82 مسافر ورودی از ابتدای سال جاری تا کنون در مرز ماهیرود توسط امدادگران جمعیت هلال احمر استان خبر داد.

محمدرضا رضایی با اشاره به اینکه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا طرح غربالگری کرونا و تب سنجی در مرز ماهیرود انجام می شود، اظهار داشت: این طرح از 25 اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد.

وی بیان کرد: مجموع مسافران ورودی از ابتدای فروردین ماه جاری در پایانه مرزی ماهیرود یک هزار و 82 نفر بوده که همه این مسافران مورد غربالگری قرار گرفته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه  277 تست سریع و 13 مورد تست pcr  طی این مدت انجام شده که خوشبختانه مورد مشکوکی مشاهده نشده است، گفت: در صورت مشاهده بیمار مبتلا به ویروس کرونا  اجازه ورود به داخل کشور داده نمی شود و در همان محل قرنطینه می شوند.

رضایی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش، ماده ضد عفونی کننده و محصولات آموزشی در این مرز، عنوان کرد: در همین مدت 590 مورد کالا اعم از ماسک، دستکش و ماده ضد عفونی کننده بین مسافران توزیع شده است.

انتهای پیام/253/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی خراسان جنوبی دستورالعمل ها وضعیت زرد شهرستان ها پروتکل ها هلال احمر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، همزمان با ۲۹ فروردین، روز ارتش، رژه صلابت نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.
در این مراسم از دو سلاح جدید رونمایی و گوشه‌ای از توانمندی‌های نیرو‌های مسلح به نمایش گذاشته شد.

                                                                    کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور/ از وصل شدن برق تا روند امدادرسانی
  • رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • پیگیری وضعیت پاکبان حادثه دیده شهرداری مشهد
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار
  • لغزندگی اکثر محورهای خراسان جنوبی
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی