Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز با یادآوری حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص بالاترین صفت‌ها، خدمت به مردم را مصداق خداباوری دانست.

حجت‌الاسلام علی‌رضا حدائق شنبه ۲۵ اردیبهشت در آیین رونمایی از اپلیکیشن «گمگشته» با اشاره به روایتی از مام صادق(ع) اظهار کرد: دو صفت وجود دارد که بالاتر از این‌ها ویژگی و صفتی در منزلت نیست؛ نخست از این ویژگی‌ها اعتقاد به پروردگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه ارزش انسان‌ها به ایمان است، اضافه کرد: متأسفانه نوع آسیب‌هایی که دنیای بشر متوجه می‌شود از ضعف ایمان است، هرجا با تضییع حقوق مردم و دیگر موارد رو به‌رو می‌شویم متوجه می‌شویم که بخشی از آن از بی ایمانی است، هیچ‌وقت خانواده‌ای که دو طرف آن دارای ایمان باشند از یکدیگر جدا نمی‌شوند.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز بیان کرد: دومین موردی که امام صادق(ع) می‎فرماید جزو عالی‌ترین صفت‌ها است رسیدن خیر انسان به جامعه است که بسیار ارزشمند است، ایمان به خدا یعنی تعهد در برابر پروردگار، و خدمت به مردم خداباوری است.

او یادآور شد: اگر انسان‌ها می‌توانند کاری انجام دهند که خیرشان به دیگر افراد هم نوع برسد نباید از آن دریغ کنند، از این رو اپلیکیشن گمگشته نیز از مصادیق کارهای خیر است، اگر مالی را انسان پیدا می‌کند باید تا یک سال آن مال بماند و اطلاع‌رسانی شود که صاحب آن پیدا شود، اگر پس از یک سال صاحب آن پیدا نشد با اذن حاکم شرع می‌توانند آن مال را صدقه دهند اما تا یک سال این مال دارای ارزش، باید حفظ شود، این دستور شرعی و اسلامی اموالی است که انسان پیدا می‌کند، با توجه به گسترش جامعه و پیشرفت تکنولوژی که انسان باید از آن برای رفع مشکلات استفاده کند می‌طلبد که یک کسانی ورود پیدا کنند که از این شرایط موجود بهره‌برداری کند.

مدیرعامل بنیاد مهدویت فارس گفت: باید از فضای موجود برای خدمت‌رسانی استفاده کرد، امیدواریم اپلیکیشن گمگشته حلقه وصلی برای گمشده‌ها و پیدا شده‌ها باشد، این کار بتواند با توفیقات پیش رود و از اتلاف مال و زمان جلوگیری کند، همچنین بتواند مسائل دیون شرعی را رعایت کرد که به صاحبان برگردانده شود، اصل کار بسیار خوب و با ارزش است افرادی که این کار را انجام دادند قطعاً خداوند را در نظر گرفته‌اند، امیدواریم بتوانند به مردم خدمت کنند البته این کار یک نوع خدمت دو طرفه به شمار می‌رود.

او افزود: این نرم‌افزار دو خدمت می‌کند خدمت به فردی که چیزی گم کرده و خدمت به شخصی که دین پیدا شده را از دوش آن برداشته است، خداوند می‌فرماید به مردم خدمت کنید این صرف مال نیست کسی که مال ندارد می‌تواند با قلم خود و آبروی خود به دیگران خدمت کنند.

در بخش دیگری از این مراسم محمد اسدی، مدیر طراحی اپلیکیشن گمگشته با اشاره به اینکه گمگشته یک طرح جامع و کاربردی به‌ شمار می‌رود، اظهار کرد: سایت و اپلیکیشن گمگشته طرحی کامل، جامع و کاربردی است که فقط شامل مدارک و کارت‌هایی نظیر ملی و سوخت نمی‌شود بلکه شامل همه موارد، اسناد، موبایل، حیوانات، پرندگان، لوازم شخصی و غیره.... و حتی انسان‌‎ها از جمله کودکان افراد آلزایمری که ممکن است گم شوند را شامل می‌شود.

او در ادامه با بیان اینکه در اپلیکیشن گمگشته به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از هوش مصنوعی استفاده شده است، اضافه کرد: اپیکیشن گمگشته رابط میان گمشده و پیدا شده است.

مدیر طراحی اپلیکیشن گمگشته اظهار کرد: راه‌اندازی اپلیکیشن گمگشته بسیار خیرخواهانه است، از این‌رو گم‌گشته آمادگی خدمات برای اربعین امام حسین(ع) در امور گمشده‌ها و پیداشده‌ها به‌ صورت کاملاً رایگان به عنوان نوکری زائران را دارد که با بازگشایی راه کربلا این خدمت به تمامی هموطنان سراسر کشور قابل ارائه است.

او با بیان اینکه تمام هموطنان برای دانلود برنامه «گمگشته» می‌توانند از طریق بازار این برنامه کاربردی را دانلود کنند، گفت: امیدواریم آحاد جامعه با تبلیغ و معرفی به دیگران دراین کار خیر و خداپسندانه شریک معنوی ما باشند.

پارسا روستایی، مسؤل کانون دفاتر پیشخوان فارس نیز در ادامه این جلسه با توجه به کاربردی بودن طرح و ایجاد اشتغال برای بسیاری از افراد، ضمن تأیید و اجازه دادن ورود دفاتر استان، گفت: همکاری با این طرح موجب می‌شود که به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تولید، اشتغال و مانع‌زدایی‌ها جامعه عمل پوشانده شود که تأثیر بسزایی در زمان وهزینه برای مردم ودولت دارا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مدرسه علمیه منصوریه شیراز مقام معظم رهبری اربعین اپلیکیشن گمگشته اپلیکیشن گمگشته شده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از طرح پیشنهادی آمریکا به اسرائیل برای تلافی حمله ایران

وبگاه خبری آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی درباره حمله رژیم صهیونیستی به ایران گزارش کرد: ارزیابی ما این است که ایران به هر حمله بزرگ و اعلام شده اسرائیل به خاک خود پاسخ خواهد داد.

همچنین یک مقام آمریکایی به شبکه خبری الجزیره گفت: ما از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که به پیامد‌های استراتژیک حمله به ایران فکر کنند.

به گزارش ایسنا؛ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد وزیران کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وی خواستند در پاسخ به حمله ایران درنگ کند و منتظر تشکیل ائتلافی در منطقه علیه ایران باشد.

این منبع گفت فشار‌های بین‌المللی زیادی بر رژیم صهیونیستی اعمال می‌شود تا از پاسخ به ایران جلوگیری شود.

منبع مذکور در ادامه اعلام کرد: ابتکاری برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران به عنوان جایگزینی برای پاسخ اسرائیل مطرح شده است.

همچنین تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش کرد موضوع انجام یک حمله بزرگ گزینشی علیه ایران به مرور زمان در حال کم‌رنگ شدن است.

در همین رابطه، روزنامه «فایننشال تایمز» هم به نقل از یک مقام صهیونیستی نوشت کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ترس واشنگتن از اغراق در پاسخ به ایران را در نظر می‌گیرد.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای عدم حمله به ایران، به تل‌آویو سفر خواهند کرد.

ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.

«سرلشکر محمد باقری» رییس ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هشدار داده «چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و جای دیگری انجام دهد، عملیات بزرگتری انجام خواهد شد».

tags # اسرائیل سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها به ۵۹ میلیون نفر از جمعیت کشور خدمت‌رسانی می‌کنند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مصداق بارز بنگاه‌داری است
  • (ویدئو) آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در میدان مهارت شیراز
  • رونمایی از طرح پیشنهادی آمریکا به اسرائیل برای تلافی حمله ایران
  • (عکس) فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه رونمایی کرد
  • مدیران ناکارآمد مصداق بارز خیانت به نظام و مردم هستند
  • خداباوری وجه تمایز نیروهای مسلح ایران است
  • نتیجه جلسه مهم شورای عالی کار؛ آیا دستمزد ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد؟