Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@10:57:17 GMT

کلاه‌برداری‌های انتخاباتی در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۴۲۴۵

کلاه‌برداری‌های انتخاباتی در فضای مجازی

مراقب کلاهبرداران که با ترفند پویش انتخاباتی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کنند، باشید.

به گزارش برنا؛ کلاهبرداری از فضای مجازی به طروق و شیوه های مختلفی انجام شود و اخیرا کلاهبرداراران به بهانه پویش های انتخاباتی کاربران فضایی مجازی را به نصب اپلیکیشن ها ترغیب می کنند.

 چرا که بسیاری از کلاهبرداران با ترفند ایجاد اپلیکیشن های انتخاباتی در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه های اجتماعی گوناگون و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران سایبری راه‌اندازی گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای افزودن مخاطب و جذب فالور می‌باشد، در این گروه‌ها که با عنوان "اد بزن، پول بگیر"  نیز شناخته می‌شوند این طور به کاربران خود القاء می‌شود که در ازای دعوت تعداد مشخصی کاربر به گروه، مبالغی به حساب آنان واریز می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فضای مجازی پوشش شبکه های اجتماعی پول کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال ادعای عکس دختر نیمه‌برهنه در خیابان‌های تهـران!

گشت ارشاد چند روزی است با تغییر نامش دوباره در خیابان‌ها ظاهر شده است. در این مدت کوتاه انتشار ویدئوهایی از نحوه برخورد با برخی زنان موجب انتقادات فراوانی شده تا جایی که مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب به این گونه رفتارها واکنش نشان داد و از تذکر رهبری به برخی مسئولان به دلیل انجام کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب خبر داد. 

در فضای مجازی هم عکس‌العمل‌های متفاوتی از کاربران مشاهده شد. در همین زمینه کاربری به نام «حسن عباسی» با انتشار عکسی از «یک دختر نیمه برهنه در تهران» نوشت: «‌مخالفان گشت ارشاد، مقلّدان مهدی فضائلی بفرمایید با این دختر برهنه چه کنیم؟»

اما انتشار این عکس کافی بود تا مردم کنجکاو در فضای مجازی با یک تحقیق ساده، دست این کاربر خاص را رو کنند و مهسا جزینی (روزنامه‌نگار) منبع واقعی این عکس که از سایت Pinterest برداشته شده و در ایران گرفته نشده را، افشا کرد.

این حرکت باعث شد تا کاربران با انتشار تصاویر مختلفی مربوط به خارج از کشور به اسم نقاط مشخصی از ایران، اقدام این کاربر را به سوژه طنز خود تبدیل کنند.

دیگر خبرها

  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • جنجال ادعای عکس دختر نیمه‌برهنه در خیابان‌های تهـران!
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان
  • واکنش کاربران فضای مجازی به ادعای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست
  • واکنش کاربران فضای مجازی به حضور ریز پرنده‌ها در اصفهان + فیلم
  • واکنش کاربران فضای مجازی به حضور ریز پرنده‌ها در اصفهان