Web Analytics Made Easy - Statcounter

آشناگربا اشاره به اینکه وضعیت و روند تزریق واکسن به‌گروه‌های سنی بر اساس سند ملی واکسیناسیون کرونا، در استان سمنان بالاتر از میانگین کشوری است گفت:با تحویل سهمیه واکسن‌های بیشتر، سرعت روند این مهم افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علیرضا آشناگر» در نشست ستاد مقابله با کرونای استان سمنان با اشاره به ضرورت رعایت مسائل و محدودیت‌های بهداشتی و کرونایی گفت: تا به این لحظه رنگ‌بندی شهرستان‌های استان در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا و ابتلاء به این بیماری تغییری نداشته و ابلاغیه رسمی‌از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار سمنان با بیان اینکه کماکان محدودیت‌های هوشمند کرونایی بر اساس رنگ‌بندی های قبلی در حوزه اصناف، مشاغل، دورکاری و سایر موارد، اعمال می‌شود اضافه کرد: بر اساس رنگ‌بندی قبلی، سه شهرستان سرخه، میامی و آرادان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان استان اعم از سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار و مهدی‌شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت و روند تزریق واکسن به‌گروه‌های سنی بر اساس سند ملی واکسیناسیون کرونا، در استان بالاتر از میانگین کشوری است اظهارداشت: با تحویل سهمیه واکسن‌های بیشتر، سرعت روند این مهم افزایش خواهد یافت.

 

آشناگر با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی همچون فرمانداری‌ها که متولی برگزاری انتخابات هستند، به ناچار مجبور به استفاده از توان نیروی انسانی بیشتری بوده که امری اجتناب ناپذیر است، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان، موظف به اجرای محدودیت‌ها و ابلاغیه‌های سازمان امور استخدامی در خصوص مدیریت مقابله با کرونا هستند و نباید هیچ‌گونه تخلف و کوتاهی در این زمینه صورت‌گیرد.

 

استاندار سمنان نقض محدودیت‌های هوشمند کرونایی از سوی شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در شرایط فعلی شیوع کرونا در سایه ورود به فاز تبلیغات انتخاباتی را تخلف آشکار دانست وافزود: به هیچ عنوان نباید فراموش کنیم که در کنار برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری آحاد اقشار جامعه، سلامت مردم همواره در اولویت قرار داشته و این مقوله باید تضمین شود و نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها نیز به این‌مهم‌توجه جدی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها موظف هستند تا مانند سایر اقشار جامعه و مردم بلکه بیشتر از آنها، نسب به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته و از هرگونه تجمع خارج از ضوابط اعلامی خودداری کنند، ابراز داشت: اخیراً یکی از شهرداری‌های استان وارد فاز تبلیغاتی انتخابات شوراهای اسلامی شهر شده و به این واسطه و با عنوان افتتاح پروژه‌ها، زمینه تجمع و حضور مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا را فراهم کرده است.

 

آشناگر افزود: در مورد اخیر، نقض مقررات اعمالی منع رفت و آمد شبانه و عدم برگزاری تجمع که هر دو از موارد محدودیت‌های هوشمند کرونایی و مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا است، صورت گرفته که تخلف آشکار بوده و نیاز است تا ضمن ارائه توضیحات و گزارش مبسوط توسط فرماندار شهرستان در این خصوص، با ورود دستگاه بازرسی استان، با شهردار برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: وضعیت و روند تزریق واکسن استاندارسمنان دستگاه های اجرایی مقابله با کرونا استان سمنان شهرداری ها محدودیت ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند

حسین فرشیدی درخصوص تزریق واکسن «گارداسیل»، وضعیت شیوع بیماری HPV درکشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد: عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالیانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور، واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان، صرفه اقتصادی دارد. بنابراین در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم؛ به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.  

وی ادامه داد: به‌طور مثال ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات، لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، اظهار کرد: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند؛ اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در خصوص ضرورت استفاده از این واکسن گفت: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد که تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان خاطرنشان کرد: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی شش ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • تزریق واکسن مننژیت ۱۲۰ نفر از زائران حج در استان ایلام