Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@20:50:30 GMT

هشدار سفارت آمریکا به شهروندانش در کابل

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۴۳۰۵

هشدار سفارت آمریکا به شهروندانش در کابل

سفارت آمریکا در افغانستان امروز (شنبه) در پیامی با هشدار نسبت به افزایش خشونت‌ها در این کشور، از شهروندان آمریکایی خواست تا مراتب احتیاط را رعایت کنند.

 در هشدار امنیتی سفارت آمریکا در کابل آمده است: در پی اعیاد عموما خشونت‌ها در افغانستان افزایش می‌یابد. بنابراین به شهروندان آمریکایی یادآور می‌شویم که مراتب احتیاط را در اماکنی که عموما مردم تجمع می‌کنند، رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز جمعه دست‌کم ۱۲ تن در جریان وقوع انفجاری در یک مسجد در حومه پایتخت افغانستان کشته شدند و آرامش روز دوم آتش‌بس به مناسبت تعطیلات عید فطر میان طالبان و دولت کابل شکسته شد. ده‌ها تن هم در این انفجار زخمی شدند. هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حمله را نپذیرفته و طالبان هم همدستی در آن را رد می‌کند.

پس از چندین هفته تشدید خشونت‌ها، افغان‌ها تازه شاهد توقف بی‌سابقه خشونت پس از آغاز آتش‌بس سه روزه میان شبه‌نظامیان طالبان و نیروهای دولتی افغانستان هستند که از پنجشنبه شروع شد.

انفجار روز جمعه پس از آن رخ داد که مقام‌های آمریکایی و افغان اعلام کردند، ایالات متحده به طور کامل از یک پایگاه هوایی مهم در قندهار، واقع در جنوب این کشور که سابقا پناهگاه طالبان بود، خارج شده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم

سفیر چین در کابل در دیدار با وزیر خارجه حکومت طالبان اظهار داشت پکن همکاری با کابل برای گشایش کریدور واخان را بررسی می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شینگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان گفت کشورش راه‌ها و امکانات همکاری با طالبان برای گشایش کریدور واخان را بررسی می‌کند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، سفیر چین در این دیدار گفته است دولت پکن تلاش می‌کند تا همکاری نزدیک با حکومت طالبان را ادامه دهد.

متقی با ابراز خرسندی از روابط کابل و پکن افزود طالبان فرصت‌های خوبی را در زمینه سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌ است و «افزایش صادرات انار و جلغوزه به جمهوری خلق چین و تحولات سرمایه‌گذاری در مس عینک، کریدور واخان و برخی مناطق دیگر» نمونه‌های بارز آن است.

کابل: از همکاری چین در احداث کریدور «واخان» استقبال می‌کنیمدولت موقت طالبان: چین در بازگشایی کریدور «واخان» همکاری کند

کار ساخت 50 کیلومتر جاده در منطقه واخان ولایت بدخشان که افغانستان را به چین وصل می‌کند در حکومت پیشین آغاز شده بود، اما ناتمام متوقف شد.

حکومت طالبان پس از به قدرت رسیدن، کار ساخت این جاده را از سرگرفت و اخیراً نیز والی بدخشان اعلام کرد این پروژه به‌زودی تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است