Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@04:04:17 GMT

آغاز هفته فرهنگی سمنان با رونمایی از تمبر و پوستر ویژه

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۴۳۶۷

آغاز هفته فرهنگی سمنان با رونمایی از تمبر و پوستر ویژه

شهردار سمنان گفت: سمنان شهری با ظرفیت های ویژه فرهنگی است و این موضوع بر همگان مشهود و قابل درک بوده و البته این موضوع فراتر از مرزهای استان نیز قابل مشاهده است.

یه گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد ناظم رضوی امروز (شنبه) در نخستین روز از رویداد هفته فرهنگی سمنان در مراسم رونمایی از تمبر و پوستر ویژه این هفته اظهار کرد: هدف از نام گذاری این هفته به نام هفته فرهنگی در سمنان به دلیل شرایط اقلیمی آب و هوایی در ماه اردیبهشت و تعامل بین کوهپایه و کویر در شهرستان سمنان است که شکوفایی و تمایز را می‌توان در طبیعت شهر مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین تصمیم گرفته شد تا این هفته را به نام هفته فرهنگی نام گذاری کنیم.

وی افزود: شهر سمنان شهری با ظرفیت‌های ویژه فرهنگی است و این موضوع بر همگان مشهود و قابل درک است البته فراتر از مرزهای استان نیز این موضوع قابل مشاهده بوده بنابراین نیاز به تاکید فراوان بر هم افزایی فرهنگی و انتقال و ارسال رخداد فرهنگی در عرصه‌های داخلی و فراتر از مرزها است و این مهم باید در دستور کار قرار بگیرد.

شهردار سمنان اظهار کرد: پیش نیاز برگزاری چنین نشست‌ها و مراسم با پیشنهاد برخی از افراد که در حوزه‌های فرهنگی فعالیت دارند صورت گرفته که امید است در سال‌های آتی نیز بر نام گذاری هفته‌های فرهنگی بیشتر در شهر تاکید و این امر به صورت متداول تکرار شود.

ناظم رضوی تصریح کرد: همه شهروندان به واسطه انتخابات پیش روی در آستانه مشاهده تحولات مهم اداری در سطح ملی، استانی و شهرستانی قرار دارند که امیدواریم این تحولات به روی کار آمدن نیروهای کار آمد ختم شود تا موضوع نهادینه کردن فرهنگ و هفته‌های فرهنگی در سطح کشور و همچنین استان و شهر سمنان نهادینه شود و چنین رویدادها و هفته‌هایی در تقویم رویدادهای شهری و حتی ملی جایگاه داشته باشند.

وی از برگزاری ۲۱ برنامه در هفته فرهنگی سمنان خبر داد و گفت: نقش صدا و سیما و اصحاب رسانه در معرفی این هفته و برنامه‌های پیش روی برای شهروندان بسیار حائز اهمیت است و شهروندان باید در حوزه‌های فرهنگی از مسئولان مربوطه مطالبه گر باشند و دغدغه‌های خود را در این حوزه بیان کنند.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: این شهر سمنان توانسته ظرفیت‌های ویژه‌ای را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و … داشته باشد، اما نتوانسته در جمع شهرهای دیگر خود را مطرح کند و این موضوع دلایل مختلفی دارد.

وی افزود: اگر به ظرفیت‌های فرهنگی شهر و استان اعتقاد و باور داشته باشیم قطعاً همراهی شهروندان، مشارکت سازمان‌های مربوطه، حمایت سازمان‌های مردم نهاد مختلف و سرمایه گذاری سرمایه گذاران را خواهیم داشت و اگر اعتقاد و باور وجود نداشته باشد این موضوع به فراموشی سپرده می‌شود.

ناظم رضوی هدف این رویداد را بستر سازی و آماده سازی زندگی بهتر و با کیفیت عالی برای شهروندان عنوان کرد و گفت: نگاه فعلی مدیریت شهری هم نگاه فرهنگی و تاریخی است و هم به نوعی آزمون است زیرا نگاه‌ها به شهر نباید چالشی باشد بلکه باید نگاه توسعه محور بوده و فعالیت‌ها خاصه برای شهروندان باشد.

وی اظهار کرد: باید به شهر سمنان بالید، زیرا تراز این شهر تا جایی پیش رفته که اتفاقات خوبی در راه است.

به گزارش ایمنا، هفته فرهنگی سمنان با مشارکت شهرداری سمنان، خبرگزاری ایمنا، سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان و سازمان‌های مردم نهاد شهر سمنان است.

کد خبر 493639

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رویدادهای فرهنگی سازمان های مردم نهاد پوستر رونمایی از تمبر شهرداری سمنان شهر سمنان شهروند شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هفته فرهنگی سمنان شهر سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمانی اصفهان | در هفته اصفهان چه خبر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار اصفهان با بیان اینکه ۲۴ نمایشگاه صنایع‌دستی و ۸۵ برنامه فرهنگی و ورزشی همزمان با هفته فرهنگی اصفهان در این کلانشهر برگزار خواهد شد، اعلام کرد که بخشی از این برنامه‌ها با مشارکت مردم و مجموعه‌های فرهنگی با رویکرد محله‌محوری، بخش دیگر در سطح مناطق و بخش نیز به‌عنوان برنامه های شاخص در سطح شهر و ویژه عموم شهروندان برگزار می‌شود. علی قاسم‌زاده مهم‌ترین برنامه‌های این هفته را ویژه برنامه‌ای با حضور هنرمندان مطرح که آثاری درباره اصفهان خلق کرده‌اند، آیین اختتامیه مسابقه بین‌المللی «نقاشی پوپک» و زنگ انشا با موضوع «من در اصفهان ۱۴۱۰» معرفی کرد.

شهروندمحوری

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و مسئول هفته فرهنگی اصفهان نیز به همشهری گفت: «مقام معظم رهبری تعریف جالب و زیبایی از اصفهان داشتند با این مضمون که القاب اصفهان یکی دو تا نیست و این شهر، شهر علم و ایثار است و شهر هنر و زندگی. به همین دلیل هم بود که برای هفته فرهنگی اصفهان در سال جاری، شعار اصفهان، شهر زندگی را انتخاب کردیم.»

کمال حیدری از اجرای بیش از 300 برنامه در مناطق 15گانه و همچنین محدوده طبیعی ناژوان خبر داد و افزود: «این برنامه‌ها برای گروه‌های مختلف طراحی می‌شود. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های امسال هفته فرهنگی اصفهان با سال‌های گذشته توجه به محله‌ها و جلب بیشتر مشارکت مردم بوده است. بر همین اساس، گروه‌های هدف از دانش‌آموزان تا دانشجویان، ورزشکاران، هنرمندان، کودکان کار، بیماران خاص و همه اقشار مردم در این برنامه‌ها دیده شده‌اند.»

هفته سلامت نیز با هفته فرهنگی اصفهان هم‌زمان شده است که به همین دلیل، شهرداری اصفهان ویژه‌ برنامه‌هایی را هم در این زمینه تدارک دیده که در منطقه ناژوان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
هفته فرهنگی اصفهان گرامیداشت یک جهان شهر

بازگشایی کارخانه ریسباف

ریسباف، سال ۱۳۱۱ در سمت جنوب شرقی سی‌وسه‌پل با مشارکت جمعی از سرمایه‌داران در اصفهان راه‌اندازی شد و یکی از ٨ کارخانه ریسندگی اصفهان است که شناسنامه ورود صنعت مدرن به ایران به شمار می‌آید؛‌ کارخانه‌ای که دهه 1380 به صورت کامل تعطیل شد. این کارخانه که در سال 1381 ثبت ملی شده است، همزمان با هفته فرهنگی اصفهان برای احیاء و عملیات نجات‌بخشی در اختیار شهرداری قرار گرفت و طبق گفته علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان به عنوان بزرگترین موزه اصفهان بازگشایی خواهد شد.

کد خبر 846374 برچسب‌ها استان اصفهان تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • ۵۰ اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • مهمانی اصفهان | در هفته اصفهان چه خبر است؟
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری