Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@05:50:40 GMT

درخشش دانش آموزان قزوین در لیگ علمی پایا

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۴۴۰۵

درخشش دانش آموزان قزوین در لیگ علمی پایا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین سرهنگ محمد سرباز با اشاره به درخشش دانش‌آموزان قزوینی در لیگ علمی پایا اظهار کرد: مسئله علم و دانش یک مبحث بسیار مهم بوده که همواره به عنوان بزرگترین محورهای راهبردی و اجرایی بسیج به ویژه بسیج دانش‌آموزی قرار گرفته است چرا که لازمه پیشرفت و تعالی یک کشور در تعلیم و تربیت گره خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین اذعان کرد: سازمان بسیج دانش‌آموزی طی سال‌های متمادی برای شناسایی نخبگان علمی استان و کشور مسابقات علمی لیگ پایا را در سطح جهان اسلام برگزار می‌کند تا دانش‌آموزان با تشکیل گروه‌های پنج نفره در کنار یکدیگر به تبادل مباحث علمی پرداخته و در مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: سال گذشته دانش‌آموزان بسیجی استان قزوین در این مسابقات بزرگ شرکت کردند و با کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز افتخار آفرینان استان قزوین شدند.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا چهاردهمین دوره مسابقات لیگ علمی پایا با رعایت کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی و ورود ۷۲ تیم به مرحله نیمه نهایی همراه شد د.

وی ادامه داد: پانزدهمین دوره لیگ علمی پایا در استان قزوین با شرکت بیش از هزار دانش‌آموز در ۲۱۸ تیم پنج نفره برگزار شد که در این دوره از مسابقات ۷۷ تیم به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند.

سرباز تصریح کرد: در میان ۱۹ حوزه شرکت کننده حوزه‌ی بسیج دانش‌آموزی ام ابیها با ۳۸ تیم، حوزه شهید فهمیده یک با ۳۱ تیم و حوزه زینب کبری (س) با ۲۴ تیم شرکت کننده بیشترین میزان شرکت کننده را در استان قزوین را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: دربین تیم‌های منتخب لیگ علمی پایا حوزه شهید فهمیده یک با ۲۷ تیم، حوزه ام ابیها (س) با ۱۸ تیم و حوزه زینب کبری (س) با ۱۱ تیم بیشترین آمار برگزیده استانی را از آن خود کردند.

این مسئول در پایان تاکید کرد: اگرچه تا کنون استان قزوین جزو پیشگامان و برگزیدگان مسابقات علمی بوده اما انتظار می‌رود در سال آینده با توجه به ظرفیت خوب دانش‌آموزان استانی حداقل ۴۰۰ تیم در مسابقات لیگ علمی پایا شرکت کنند.

کد خبر 5212547

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد سرباز مسابقات دانش آموزی بسیج دانش آموزی ویروس کرونا عید سعید فطر نماز عید سعید فطر انتخابات 1400 بوشهر آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها فطریه واکسن کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ اردبیل گرگان ماه مبارك رمضان بسیج دانش آموزی لیگ علمی پایا دانش آموزان استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان

مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه استان کرمان از ۲۶ تا ۲۹ فروردین ماه به مدت چهار روز در کرمان برگزار شد و تیم دانش آموزان سیرجانی بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم‌های نرماشیر و ماهان به ترتیب دوم و سوم شدند.

 رضا رضایی در آیین اختتامیه این مسابقات گفت: توجه به ورزش و فعالیت‌های تربیت بدنی لازمه تربیت نسلی سالم و توانمند برای آینده کشور است.

وی با اشاره به کسب رتبه اول کشوری آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه حضور دانش آموزان و فرهنگیان در مسابقات ورزشی از رشد ۶۹ درصدی سرانه فضای ورزشی درون مدرسه‌ای مدارس استان در دو سال اخیر خبر داد.

رضایی با اشاره به ساخت و بهره برداری از بیش از ۸۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان افزود: استفاده بهینه از فضای‌های ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب طرح آزاد سازی فضای‌های ورزشی برای استفاده دانش آموزان و اولیای آنها رویکرد اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه امام علی علیه السلام مقتدا و الگوی ورزشکاران است، تاکید کرد: ورزشکاران باید منش پهلوانی را علاوه بر قهرمانی در دستور کار خود قرار دهند.

 رضایی با اشاره به شرکت دانش آموزان برگزیده این مسابقات در مسابقات کشوری دانش آموزان سراسر کشور بر آماده سازی این تیم‌ها برای حضور موفق در مسابقات کشوری تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان
  • برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • خراسان جنوبی در جایگاه چهارم طرح مسطورا
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم