Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازهنرآنلاین، سیدامیر سیدزاده تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خانه شیشه‌ای» به کارگردانی امیر پورکیان در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ساخت این اثر گفت: ما برای ساخت این فیلم هفت ماه پیش درخواست مجوز دادیم که پس از گذشت این زمان و انجام پاره‌ای اصلاحات مجوز ساخت فیلم صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: موضوع فیلم پرداختن به مسائل مافیای موسیقی است که با ساخت این فیلم دست عده‌ای از افراد سودجو که  در درون فضای موسیقی این روزها مشغول به کار هستند و از این طریق درآمدزایی می‌کنند، رو خواهد شد.  افرادی که با رفتارهایشان موسیقی اصیل و سنتی ما را تحت شعاع قرار داده و حتی در مقطعی از بین بردند. ما در این فیلم به دنبال آسیب شناسی این جریان هستیم که در پشت صحنه چه اتفاقی رخ می‌دهد.

این تهیه‌کننده سینما همچنین درباره بازیگران این فیلم توضیح داد: در تلاش هستیم تا از تعدادی از خواننده‌های خوب موسیقی کشور در کنار بازیگران شاخص سینما دعوت کنیم  تا با آن‌ها این موضوع را کالبدشکافی کنیم و این روزها در حال مذاکره هستیم.

سیدزاده در ادامه به چرایی پرداختن به این موضوع اشاره و اظهار کرد: امیر پورکیان به همراه خانم رضایی صانع روی این موضوع مدت‌ها کار کردند و پس از یک سال و نیم تحقیق و پژوهش فیلمنامه نوشته شد و حدود هشت بار بازنویسی روی آن انجام شد تا به نسخه نهایی رسیدیم. فکر می‌کنم این فیلم بتواند جزو آثار پرمخاطب سینما باشد که کمک موثری در شناخت موسیقی صواب از ناصواب در ایران می‌کند. قهر مخاطب با موسیقی سنتی بخاطر فراوانی موسیقی پاپ و مدرنیته‌ای است که شاید 50 درصد آن فاقد هویت و اعتبار و اصالت باشد. از سوی دیگر افرادی وارد این حوزه شدند که براساس احساسات و ظواهر و نه تخصص موسیقایی و علمی در این عرصه به فعالیت می‌پردازند و عمدتا افراد کم سوادی هستند که فضای موسیقی را به قهقهرا کشانده‌اند. نکته سوم که به چرایی پرداختن به این موضوع برمی‌گردد صدور مجوز کنسرت‌های بی رویه‌ای است که تا پیش از کرونا انجام می‌شد و ما این روند را به بوته نقد کشیده‌ایم.

او در ادامه با بیان این که منتظر بهتر شدن شرایط هستند، افزود: تقریبا کارهای اداری را  آغاز کرده‌ایم و این روزها در حال مذاکره با عوامل هستیم و با بهترشدن وضعیت کرونا پیش تولید اجرایی را  آغاز خواهیم کرد.

تهیه‌کننده «ریست» درباره آثار آماده‌ای که در صف اکران دارد نیز گفت: فعلا برای فیلم «ریست» تصمیم اکران نداریم و حضور در جشنواره‌های معتبر جهانی را پیش رو داریم، برای سایر آثاری که آماده اکران دارم نیز دست نگه داشته‌ام تا شرایط کمی آرام شود و سالن‌های سینمایی باز شوند و بعد برای نمایش آنها اقدام خواهم کرد.

کد خبر 601220 برچسب‌ها سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار واحد طرح نهضت ملی استان همدان در حال ساخت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مجید صالحی امیر با اشاره به اینکه در راستای تحقق اهداف دولت سیزدهم در حوزه مسکن و راهسازی به مردم خدمات ارائه می‌دهیم، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هدف ما ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان است که شامل ۴۸ هزار واحد روستایی و ۸۲ هزار واحد شهری می‌شود.

برنامه چهارساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در سطح استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد.
او با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی نیز در حوزه بازآفرینی شهری ساخته می‌شود، گفت: در حوزه مسکن حمایتی تاکنون ۵۵ هزار داوطلب تایید نهایی شده‌اند و شرایط لازم از جمله سبز بودن فرم (ج)، جهت بهره‌مندی از مزایای دولتی را دارند.

صالحی‌امیر گفت: ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال ظرفیتی است که در طرح نهضت ملی مسکن به استان همدان اختصاص داده شده که تامین زمین مهمترین بخش و کار اصلی آن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه ۸۶ درصد از متقاضیان مسکن استان، در شهر‌های همدان و ملایر مستقر هستند، گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن به سرعت در حال اجرا است گروه‌های کاری در همه بخش‌ها با پویایی همه جانبه فعال هستند.

صالحی امیر گفت: هم‌اینک اسکلت بندی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهرک جدید پرواز به پایان رسیده است و یک هزار و ۲۰۰ واحد آن در مرحله نازک کاری قرار دارد.

او گفت: تا تیرماه سال آینده ۶ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: زمین‌های مورد نیاز این واحد‌های مسکونی به طور رایگان به متقاضیان واگذار شده و ۵۰ درصد تخفیف پروانه ساخت و نظام مهندسی برای آن لحاظ شده است.

صالحی امیر با بیان اینکه تاکنون برای ۱۲ هزار و ۹۹۱ واحد مسکونی زمین‌هایی رایگان برای ساخت خانه‌های گروه ساخت واگذار شده است، گفت: به ۱۳ هزار و ۷۳۱ واحد مستقیم ساخت دولت نیز زمین رایگان اختصاص داده شده است و هدف دولت این است زمین‌هایی رایگان برای ساخت واحد‌های گروه ساخت به مردم واگذار کند.

دیگر خبرها

  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • ۳۳ هزار واحد طرح نهضت ملی استان همدان در حال ساخت است
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر
  • ۵ فیلم‌نامه مجوز ساخت گرفتند/ رسول صدرعاملی «زیبا صدایم کن» را می‌سازد
  • «زیبا صدایم کن» صدرعاملی مجوز ساخت گرفت
  • صدور پروانه ساخت برای ۵ فیلم‌ سینمایی
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت با ۵ فیلم‌نامه/ صدرعاملی مجوز گرفت
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ۵ فیلم‌نامه