Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:06:06 GMT

واکسیناسیون ۸۰ سال به بالا در خراسان جنوبی رو به اتمام است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۴۴۷۸

واکسیناسیون ۸۰ سال به بالا در خراسان جنوبی رو به اتمام است

محمد دهقانی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: گفت: خراسان جنوبی ششمین استان سالمند کشور است و نیاز است سهمیه بیشتری به استان اختصاص یابد تا روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری در گروه‌های سنی اعلام شده، انجام شود.

وی اظهار داشت: با توجه اینکه به‌زودی باید جمعیت زیادی را زیر پوشش واکسیناسیون کرونا قرار دهیم، لازم است مراکز تجمیعی در مرکز استان و شهرستان‌های بزرگ استان راه‌اندازی شود و جزو مصوبات ستاد ملی است که دانشگاه علوم پزشکی از امکانات و فضاهای سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها، مراکز انتظامی و نظامی استفاده کند که امیدواریم در این زمینه دستگاه‌های استان همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه در بیرجند به سه تا چهار مرکز تجمیعی نیاز است گفت: طی هفته آینده حداقل ۲ تا سه مرکز باید راه‌اندازی شود که سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی یکی از این فضاها خواهد بود.

وی بر همکاری دستگاه‌های استان برای فراهم کردن تجهیزات لازم در زمینه ثبت‌نام واکسن کرونا و سایر موضوعات برای شدت بخشیدن به اجرای این برنامه تاکید کرد.

دهقانی همچنین از روند نزولی تعداد بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا از هفته گذشته در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: براساس آخرین رنگ‌بندی که امروز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، پنج شهرستان این استان در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: شهرستان‌های بیرجند، قاینات، فردوس، طبس و سرایان به رنگ نارنجی (پرخطر) و نهبندان، سربیشه، بشرویه، درمیان، زیرکوه و خوسف دارای رنگ زرد (خطر متوسط) هستند و در حال حاضر هیچ نقطه آبی (کم‌خطر) در استان خراسان جنوبی نداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: اما هنوز آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان نزولی نشده است و طی هفته گذشته ۲۱ مورد فوتی داشتیم که مشابه هفته‌های قبل پیک چهارم بود.

وی گفت: معمولا روند نزولی فوتی‌ها چند هفته بعد از کاهش بستری‌ها رخ می‌دهد.

دهقانی افزود: طبق اعلام مصوبات ستاد ملی کرونا، وضعیت برخی استان‌های کشور در پیک چهارم کرونا طوری بود که پیک‌های قبلی را هم شکست اما برخی استان‌ها به پیک قبلی نرسید و اعلام شد ناشی از مدیریت خوب بیماری بوده است که در خراسان جنوبی هم این وضعیت رخ داد.

وی گفت: در اوج پیک سوم کرونا، ۴۵۱ بیمار بستری مثبت و ۹۲ فوتی را طی یک هفته در استان داشتیم در حالی که در اوج بستری پیک چهارم ۱۸۷ بستری مثبت و ۲۴ فوتی را در یک هفته شاهد بودیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: با توجه به بازدیدهای انجام شده از رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک توسط اصناف استان ۹۲ درصد، رعایت فاصله‌گذاری حدود ۸۸ درصد و تهویه مناسب حدود ۹۰ درصد است و استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری در ادارات حدود ۹۷ درصد و تهویه مناسب ۹۴ درصد است.

وی با اشاره به اینکه نماز عید فطر در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی برگزار شد گفت: اما در برخی شهرستان‌های پروتکل‌ها در برگزاری نماز رعایت نشد به‌طوری برگزاری نماز در فضای بسته و با توزیع مواد خوراکی بوده است.

برچسب‌ها بیرجند ویروس کرونا سالمندان خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی واکسن کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند ویروس کرونا سالمندان بیرجند ویروس کرونا سالمندان خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی واکسن کرونا اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی

دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس برای کودکان زیر یکسال طی ماه جاری در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی افزود: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی و همچنین واکسن پنوموکوک در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • اعزام ۲۶ کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی