Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: بیش از یک هفته از آغاز دور جدید تحولات در کرانه باختری و نوارغزه می‌گذرد و آنچه که در ابتدا ایستادگی فلسطینی‌های ساکن قدس در برابر تجاوز اشغالگران در محله «شیخ جراح» بود؛ اکنون نه تنها به دیگر شهرهای مستقر در اراضی اشغالی نظیر «لاد»، «عکا» و «حیفا» نیز کشیده شده؛ بلکه شاهد آن هستیم که در گوشه و کنار جهان، به ویژه قاره سبز نیز افکار عمومی از جنایات صهیونیست‌ها به تنگ آمده و خشم گروه‌های مختلف مردمی فوران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دوشنبه گذشته و پس از آنکه محور مقاومت در واکنش به جنایات دشمن صهیونیست علیه ملت مظلوم فلسطین، قدم به صحنه گذاشت؛ حملات هوایی این رژیم غاصب به نوارغزه نیز آغاز شد تا آنجا که امروز شمار شهدا که در میان آنها زنان و کودکان نیز به چشم می‌خورند به ۱۳۹ نفر افزایش یافته و تعداد مجروحین نیز از هزار نفر فراتر رفته است.

در این میان، درحالی که سران اروپایی و آمریکایی می‌کوشند تا بر محور سیاست‌های دوگانه و ریاکارانه خود، دفاع مقاومت فلسطین از مردم ستم دیده این کشور را نامشروع جلوه دهند و حملات نابرابر رژیم صهیونیستی علیه ساکنین غزه را توجیه کنند؛ این گونه به نظر می‌رسد که مردم قاره سبز به نوع جدیدی از بیداری دست یافته اند.

در حالی که سران غربی با ارائه اظهارنظرهای مغرضانه و گرفتن انگشت اتهام به سوی جنبش حماس و مقاومت فلسطین، می‌کوشند شهرک نشینان صهیونیست را قربانی جلوه دهند و در بهترین حالت، بدون کوچک‌ترین اشاره به رفتارهای تحریک آمیز رژیم اسرائیل، هر دو طرف را به خویشتنداری دعوت می‌کنند؛ مردم در شهرهای مختلف جهان از آمریکا گرفته تا انگلیس، آلمان تا اتریش و فرانسه و دانمارک و حتی استرالیا، فریاد اعتراض خود را در محکومیت رژیم صهیونیستی بلند کرده اند به این امید که دولت‌های مصلحت طلبشان از خواب غفلت بیدار شوند.

از همان اواسط هفته گذشته که حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوارغزه آغاز شد؛ شاهد بودیم که حامیان فلسطین در شهر واشنگتن دی سی آمریکا با راهپیمایی در حدفاصل وزارت خارجه و کاخ سفید، خواستار قطع کمک مالی آمریکا به تل آویو شدند.

در شهر نیویورک هم مردم با تجمع در مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی، بر توقف حملات هوایی علیه غزه تاکید کردند حال آنکه جماعتی از صهیونیست‌های ساکن آمریکا که به خلق و خوی اشغال و تجاوزگری عادت کرده اند؛ تجمع مسالمت آمیز آنها را به تنش تبدیل کردند.

سه شنبه هفته گذشته در لندن در مقابل دفتر نخست وزیری و سفارت رژیم صهیونیستی هم در حمایت از فلسطینی‌ها و قدس تظاهراتی برگزار شد.

اما از دیروز جمعه، همزمان با آغاز پنجمین روز از حملات علیه ملت مظلوم فلسطین، مردم کشورهای غربی به ویژه اروپا، در محکومیت اقدامات تل آویو، جوش و خروش بیشتری از خود نشان می‌دهند.

برای مثال، در کپنهاگِ دانمارک، مردم با تجمع در برابر سفارت رژیم صهیونیستی، شعار همبستگی با مردم فلسطین سر دادند حال آنکه پلیس دانمارک در همسویی با سیاستمداران این کشور، با گاز اشک آور از آنها استقبال کرد.

حامیان مردم مظلوم فلسطین در شهرهای مختلف آلمان هم تجمعات اعتراضی علیه جنایات رژیم صهیونیستی برگزار کردند. با وجود ممانعت‌های صورت گرفته از طرف پلیس، حامیان مردم فلسطین در شهرهای کلن، هانوفر، فرانکفورت، هامبورگ، اشتوتگارت، فرایبورگ، گِلزِن کِرشِن، مونستر، بُن، کاسل و برلین دست به راهپیمایی زدند و در برخی از این تجمعات پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد.

در سیدنی استرالیا، شمار معترضان، هزاران نفر اعلام شده- معترضانی که شعار «فلسطین و غزه را آزاد کنید» سر می‌دادند.

شهر «ملبورن» استرالیا هم شاهد اعتراض‌های مشابهی بود.

بیش از ۶۰۰ تن از حامیان فلسطین هم با حضور در برابر مسجدی واقع در توکیو- پایتخت ژاپن- خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی شدند.

این گونه اقدامات که حاکی از بیداری افکار عمومی نسبت به موضوع فلسطین است نشان دهنده بیهودگی تبلیغات دولت‌های غربی است که می‌کوشند رژیم جعلی اسرائیل را ذیل عنوان فریبنده دموکراسی، به مردم جهان قالب کنند.

کد خبر 5212442 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: فلسطین غزه رژیم صهیونیستی اروپا افکار عمومی تظاهرات انتفاضه رمضان 2021 ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی انتفاضه رمضان 2021 ایالات متحده امریکا نوار غزه روسیه قدس اشغالی عراق جنبش حماس اسرائیل عربستان سعودی افغانستان ایران لبنان رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: اسرائیل باید احساس شرم کند

به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امورخارجه ترکیه در پاسخ به یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که استقبال از اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) توسط رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را مایه شرم و خجالت خوانده بود، تاکید کرد که این مقامات رژیم صهیونیستی هستند که باید به خاطر قتل و کشتار حدود ۳۵ هزار فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند احساس شرم کنند و خجالت بکشند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در ادامه افزود تلاش‌های اعضای کابینه رژیم صهیونیستی برای تغییر ماهیت رخدادهای کنونی به نتیجه نخواهد رسید.

به نقل از ایسنا سخنگوی وزارت خارجه ترکیه همچنین گفت: اولویت ترکیه پایان دادن به کشتار غزه و برقراری صلح پایدار در منطقه از طریق تشکیل کشور فلسطین است.

وی تصریح کرد که ترکیه به تلاش و فعالیت خود در این چارچوب و افشای حقیقت جنایت‌های رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور ترکیه و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز شنبه در مورد آخرین تحولات حمله رژیم صهیونیستی به غزه رایزنی کردند.

طبق گزارش ریاست جمهوری ترکیه، دو طرف بر لزوم آتش بس دائم و فوری در غزه تاکید کردند.

اردوغان در دیدار هنیه در آنکارا تاکید کرد: بی‌شک اسرائیل یک روز بهای ظلم به مردم فلسطین را پرداخت خواهد کرد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به ویژه دو استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897768

دیگر خبرها

  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • نماینده کنگره آمریکا : نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • رژیم صهیونیستی حتی نتوانست مدیریت افکار عمومی جامعه خود را به دست گیرد
  • ترکیه: اسرائیل باید احساس شرم کند
  • حملات تلافی‌جویانه الحشدالشعبی در راه است/ اسرائیل رفتنی است
  • عطوان: حملات تلافی‌جویانه حشدالشعبی در راه است