Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@00:25:58 GMT

تصویری از کمال‌الملک و شاگردانش در ۱۱۰ سال قبل

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۴۵۰۶

تصویری از کمال‌الملک و شاگردانش در ۱۱۰ سال قبل

تصویری از کمال‌الملک و شاگردانش که متعلق به ۱۱۰ سال قبل است، منتشر شد.

خبرگزاری میزان - یکی از کاربران توییتری تصویری از کمال‌الملک و شاگردانش را در توییتر منتشر کرد و نوشت: «کمال‌الملک و شاگردانش حدود ۱۱۰ سال قبل
از چپ نفر سوم: علی‌محمد حیدریان، چهارم: حسنعلی وزیری، پنجم: اسماعیل آشتیانی، ششم: ابوالحسن صدیقی»

علی‌محمد حیدریان یکی از شاگردان کمال الملک و از معلمان مدرسه صنایع مستظرفه و هنر‌های زیبا بود که بعداً به دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن علی وزیری نقاش و پیکرتراش برجستهٔ ایرانی از نخستین شاگردان هنرکده نوبنیاد کمال‌الملک (صنایع مستظرفه) بود. از تابلو‌های بازمانده او تنها چند تابلو در موزه نگهداری و دیگر آثار وی نزد فرزندان و نزدیکانش است که بیشترشان بی امضاء هستند.

اسماعیل آشتیانی متخلص به شعله، شاعر، نقاش و ادیب ایرانی و از شاگردان کمال الملک بود. از برجسته‌ترین آثار آشتیانی «نامه نویس» و «پرنده تیر خورده» را می‌توان نام برد. از آثار ادبی وی نیز می‌توان به دیوان اشعار با تخلص شعله، سفرنامه اروپا و تاریخ حیات کمال الملک اشاره کرد.

ابوالحسن صدیقی نقاش و مجسمه‌ساز برجسته یکی دیگر از شاگردان کمال‌الملک بود. تندیس فردوسی در میدان فردوسی، تندیس یعقوب لیث صفاری در زابل، تندیس خیام در پارک لاله تهران، تندیس نادرشاه افشار در آرامگاه نادرشاه در مشهد و طرح چهره ابوعلی سینا از کار‌های برجستهٔ وی هستند.

بیشتر بخوانید: یکسال در فراغ پدرسالار سینمای ایران/نگاهی به زندگی «محمدعلی کشاورز»

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کمال الملک نقاشان معروف

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کمال الملک نقاشان معروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب ذوب آهن برای بازی با آلومینیوم مشخص شد

به گزارش ورزش سه، ترکیب تیم ذوب آهن در هفته بیست و چهارم لیگ برتر مقابل آلومینیوم اراک مشخص شد و شاگردان محمد ربیعی به دنبال پیروزی در بازی خانگی خواهند بود.

ربیعی در این مسابقه پارسا جعفری جوان را درون دروازه قرار داده و با خط دفاعی سه نفره در این مسابقه به میدان خواهد رفت، فریبرز گرامی، محمد قریشی و چابرادزه مدافعان این تیم هستند و در جناحین شایان مصلح به همراه امیرحسین جدی ایفای نقش می‌کنند.

جلوتر از مدافعان این تیم کمال کامیابی‌نیا باتجربه حضور دارد و مهرداد رضایی در کنار او به میدان خواهد رفت، امید لطیفی و محمدحسین اسلامی دو هافبک دیگر ذوب آهن هستند و در خط حمله این تیم مجید علیاری قرار دارد.

محمدجواد محمدی در این مسابقه در ترکیب اصلی این تیم حضور ندارد و نبود گلزن برتر این تیم در این مسابقه برزگترین تغییر در ذوب آهن است.

ترکیب ذوب آهن در این مسابقه به شرح زیر است:

پارسا جعفری، محمدقریشی، فریبرز گرامی، امیرحسین جدی، گریگول چابرادزه،علی مصلح، امید لطیفی، مهرداد رضایی، کمال کامیابی‌نیا، محمدحسین اسلامی، مجید علیاری

دیگر خبرها

  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • هدیه شمسایی و شاگردانش به مردم افغانستان
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • جواد مجابی: کمال‌الملک شاگردان را به کپیه باسمه‌های فرنگی واداشت/حیدریان: دلش چون بید می‌لرزید که مبادا آن برگ پیش از آن‌که در تابلو ترسیم شود بیفتد
  • سرمربی استقلال به شاگردانش هشدار داد؛ این اشتباه برایمان گران تمام می‌شود!
  • غذای دریایی پیرلو و شاگردانش را مسموم کرد!
  • ترکیب ذوب آهن برای بازی با آلومینیوم مشخص شد
  • حسرت سپاهانی‌ها با درخشش چهره اصفهانی!
  • جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) برگزیدگان خود را شناخت