Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:18:01 GMT

طالبان مسئولیت تخریب پایه‌های برق را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۴۸۶۱

طالبان مسئولیت تخریب پایه‌های برق را رد کرد

درحالی که طی دو هفته اخیر ۱۳ پایه برق وارداتی به افغانستان تخریب شده است، طالبان دست داشتن در این رویدادها را رد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای با محکوم کردن تخریب پایه‌های برق و قطع کردن سیستم برق در شمال افغانستان گفت که این اقدامات به طالبان ارتباطی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که شرکت برق افغانستان می‌گوید که طی 2 هفته گذشته 13 پایه برق وارداتی در شمال کابل تخریب شده و این اقدام سبب قطع برق در پایتخت و دست‌کم هشت ولایت دیگر شده است.

براساس گزارش تازه اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار»، تنها 30 درصد مردم افغانستان به برق دسترسی دارند که 75 درصد آن وارداتی است.

«عبدالقادر هوتخیل» کارشناس مسایل سیاسی چندی پیش گفته بود که زورمندان محلی در تخریب شبکه‌های برق دست دارند تا از این طریق از دولت باجگیری کنند.

تنها 30 درصد جمعیت افغانستان به برق دسترسی دارند75 درصد برق افغانستان وارداتی استموسسات خارجی تحت عنوان کمک به برق افغانستان 4 میلیارد دلار حیف و میل کردند

هوتخیل گفته بود که مافیای سوخت نیز در کنار زورمندان محلی در قطع برق دست دارند و برای اینکه قیمت سوخت‌شان در بازار افزایش یابد خطوط برق را قطع می‌کنند.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان برق دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان اعلام کرد در پی بارندگی‌های اخیر، بیشتر سدها، از جمله سد کجکی در ولایت هلمند پر از آب شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در سفر به ولایت هلمند از سد کجکی نیز بازدید کرد.

ملا برادر ضمن قدردانی از مسئولان پروژه برق سد کجکی، گفت به دلیل خشکسالی و کمبود آب در سدها، سطح تولید برق نیز کاهش یافته بود اما امسال به دلیل بارندگی پیاپی در افغانستان، سطح آب افزایش یافته و بیشتر سدها مانند سد کجکی پر از آب شده است.

وی افزود بدین ترتیب بخش کشاورزی در سال جاری رشد و سطح تولید برق در کشور نیز افزایش خواهد یافت.

موافقت کابل با بازدید هیئت فنی ایران از ذخایر سد «کجکی»امیرعبداللهیان: درخواست ایران مشخص است؛ افغانستان تا فرصت هست دریچه سد کجکی را باز کندطالبان: به معاهده حقابه ایران متعهد هستیم در صورتی که آب باشد

 سد کجکی از بزرگترین سدهای افغانستان است که در شهرستان کجکی ولایت هلمند در جنوب این کشور قرار دارد و برای مهار نمودن سیلاب‌های موسمی، آبیاری زمین‌های کشاوزی و تولید برق بر روی رودخانه هیرمند ساخته شده است.

ایستگاه آب‌سنجی «دهراود» در بالا دست سد کجکی واقع است که میزان آب وارد شده به رودخانه هیرمند را محاسبه می‌کند. این محاسبه نشان می‌دهد که آیا سد پرآب یا کم‌آب بوده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • برق ۳۶۶ روستای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار شد/ تخریب ۲۷۲ اصله پایه شبکه برق
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان