Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:58:40 GMT

نزولی‌شدن روند کووید19 در سمنان/ تسریع در واکسیناسیون مردم

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۵۰۳۵

نزولی‌شدن روند کووید19 در سمنان/ تسریع در واکسیناسیون مردم

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از نزولی‌شدن روند شیوع کووید19 در این استان پهناور خبر داد و با اشاره به عدم اعلام  رنگ‌بندی‌های کرونایی جدید گفت: تاکنون رنگ بندی جدیدی برای وضعیت شهرستان‌های استان اعلام‌نشده و محدودیت‌های کرونایی کماکان بر اساس رنگ بندی قبلی در استان اعمال خواهد شد.

علیرضا آشناگر، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، در جلسه ستاد استانی‌ مدیریت‌ مقابله با کرونا، اظهار کرد: تا به این لحظه رنگ‌بندی شهرستان های استان در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا و ابتلا به این بیماری تغییری نکرده و ابلاغیه رسمی‌از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا اعلام نشده است و کماکان محدودیت های هوشمند کرونایی بر اساس رنگ‌بندی های قبلی در حوزه اصناف،‌ مشاغل، دورکاری و سایر موارد، اعمال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس رنگ‌بندی قبلی، سه شهرستان سرخه، میامی و آرادان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان های استان اعم از سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار و مهدیشهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

آشناگر، از اعمال قانون و اجرای محدودیت های منع رفت و آمد شبانه و کنترل ورودی و خروجی‌ها توسط نیروی انتظامی استان در ایام تعطیلات گذشته و قبل از آن، تقدیر کرد و با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون کرونا در استان و کشور خوب است، اظهار کرد: وضعیت و روند تزریق واکسن به‌گروه‌های سنی بر اساس سند ملی واکسیناسون کرونا در استان سمنان، بالاتر از میانگین کشوری است و انشالله با تحویل سهمیه واکسن‌های بیشتر، سرعت روند این ‌مهم افزایش خواهد یافت.

استاندار سمنان با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی همچون فرمانداری‌ها که ‌متولی برگزاری انتخابات هستند، به ناچار مجبور به استفاده از توان نیروی انسانی بیشتری بوده که امری اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی استان، موظف به اجرای محدودیت‌ها و ابلاغیه های سازمان امور استخدامی در خصوص مدیریت مقابله با کرونا هستند و نباید هیچگونه تخلف و کوتاهی در این زمینه صورت‌ گیرد تا انشالله شاهد تدوام روند نزولی انتقال ویروس و ابتلا به بیماری کرونا در استان باشیم.

نقض محدودیت‌های کرونایی با هدف تبلیغات انتخاباتی، تخلف آشکار است

استاندار سمنان گفت: نقض محدودیت های هوشمند کرونایی از سوی شهرداری‌ها و دستگاه های اجرایی استان در شرایط فعلی شیوع کرونا در سایه ورود به فاز تبلیغات انتخاباتی، تخلف آشکار است.

آشناگر با تاکید بر این ‌مهم که برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری امری حائز اهمیت است، گفت: به هیچ‌ عنوان نباید فراموش کنیم ‌که در کنار برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری آحاد اقشار جامعه، سلامت مردم‌ همواره در اولویت قرار داشته و این مقوله باید تضمین شود و نیاز است تا دستگاه های اجرایی و شهرداری ها نیز به این‌مهم‌توجه جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و شهرداری ها موظف هستند تا مانند سایر اقشار جامعه و مردم بلکه بیشتر از آنها، نسب به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته و از هرگونه تجمع خارج از ضوابط اعلامی خودداری کنند.

آشناگر با بیان اینکه اخیرا یکی از شهرداری‌های استان وارد فاز تبلیغاتی انتخابات شوراهای اسلامی شهر شده و به این واسطه و با عنوان افتتاح پروژه ها، زمینه تجمع و حضور مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا را فرآهم‌ کرده است، از این‌ مهم ‌انتقاد کرده و افزود: در مورد اخیر، نقض مقررات اعمالی منع رفت و آمد شبانه و عدم برگزاری تجمع که هر دو از موارد محدودیت های هوشمند کرونایی و مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا است، صورت ‌گرفته ‌که تخلف آشکار بوده و نیاز است تا ضمن ارائه توضیحات و گزارش مبسوط توسط فرماندار شهرستان در این‌ خصوص، با ورود دستگاه بازرسی استان، با شهردار برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.

استاندار سمنان در ادامه ضمن ‌تشریح وضعیت شکننده فعلی استان در خصوص شیوع ویروس کرونا، بر حفظ سلامت مردم استان تاکید و خاطرنشان کرد: شهرداران و دستگاه های اجرایی استان، افتتاح پروژه ها و طرح ها را به ایام بعد از انتخابات موکول کرده و یا به صورت وبیناری برگزار ‌نمایند و از دعوت و تجمع ‌مردم برای حضور در این مراسم ها، به شدت خودداری کنند.

کاهش سرعت مرگ و میرهای کرونایی در استان

استاندار سمنان گفت: روند سرایت ویروس کرونا و ابتلا به این ‌بیماری در استان نزولی است اما باید از این وضعیت شکننده‌ مراقب کنیم.

وی افزود: خوشبختانه بر اساس آمارهای اعلامی، سیر ابتلا به بیماری و سرایت ویروس کرونا در کل کشور نزولی است و در استان سمنان نیز روند ابتلای به این بیماری، روندی رضایت بخش داشته و سرعت سرایت به شدت نزولی است.

وی با بیان اینکه روند حرکتی و سرعت مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا نیز در استان کاهش پیدا کرده، افزود: وضعیت فعلی شکننده است؛ همگان باید کاملا مراقبت کنیم چرا که در صورت غفلت مدیران و اقشار مختلف و مردم، ممکن است مجددا در روند صعودی قرار بگیریم.

استاندار سمنان با بیان اینکه استان سمنان در حوزه رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در کشور، در رده های بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، از مردم استان سمنان درخواست کرد: همچون گذشته، نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اهتمام ویژه ای داشته باشند تا در آینده شاهد ثبات در وضعیت استان در مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامتی آحاد اقشار مردم باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا استاندار سمنان واکسن کرونا دستگاه های اجرایی مقابله با کرونا استاندار سمنان ویروس کرونا استان سمنان محدودیت ها شهرداری ها رنگ بندی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در جلسه مشترک‌ معاونت با اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور اهمیت رفع ایرادات پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری کلان‌شهر شیراز، تسریع در روند تحویل اتوبوس‌های جدید از محل تسهیلات دولت و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه های فی مابین طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی نیز در بیان جزئیات برگزاری این نشست مشترک اظهار کرد: همکاری‌های لازم در جهت تکمیل فازهای قبلی طرح سامانه سخت افزاری و نرم افزاری طرح مکانیزه ناوگان حمل و نقل مسافر درون شهری مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت و ارتقا سخت افزاری و اتمام شرح خدمات موضوع قرار داد پروژه BMS بررسی گردید.

وی در این نشست با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تسریع در روند ورود اتوبوس‌های جدید که از طریق تعهدات دولت به کلان شهر شیراز اختصاص یافته است و در انتظار تعهدات خودروسازان قرار دارد را در جمع اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور خواستار شد.

در ادامه این نشست مصطفی کیانی رحیمی، عضو ناظر شورا در سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر در جریان این نشست به اهمیت افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر شیراز تاکید و تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی علاوه بر اینکه یک خدمت به شهروندان محسوب می‌شود و در ایجاد شغل و بهبود وضعیت اقتصادی خانوار شهری تأثیر بسزایی دارد. لذا با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری به عنوان یک نهاد خدمت رسان در چرخه رونق افزایی بی‌نصیب نمی‌ماند از این رو همکاری و همراهی اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در جهت سرعت بخشیدن به ورود اتوبوس‌های جدید بر اساس تعهدات دولت و ارتقا هوشمندسازی این ناوگان بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر شیراز در حوزه حمل و نقل به جهت بهتر انجام‌دادن رسالت خود در راستای افزایش خدمات حمل‌ونقل عمومی، ترویج خدمات حمل و نقل و فرهنگ استفاده و بهره‌گیری از خدمات زیرساختی حمل و نقل عمومی، سیاست گذاری‌های کلان و بزرگی را برنامه‌ریزی کرده است که قطعاً با افزایش خدمات دولت به این ناوگان در سال جاری و البته حمایت اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور میسر می‌شود.

به گزارش ایمنا، پیگیری و به اتمام رساندن قرارداد فی مابین شهرداری شیراز و اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در راستای هوشمند سازی و تعیین تکلیف ناوگان حمل و نقل عمومی از اهداف این نشست مشترک به شمار می‌رفت.

کد خبر 747913

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واگذاری سایت دوازدهم آزادشهر به متقاضیان
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند/ تسریع در روند مرگ سلولی