Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 گفت: اقتصاد پادگان یا دادگاه نیست اما جای فلسفه‌بافی هم نیست؛ اقتصاد از فلسفه بافی آسیب جدی دیده است. به گزارش «تابناک»، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در انتخابت ریاست جمهوری با اشاره به اظهارات لاریجانی اظهارکرد: اقتصاد پادگان یا دادگاه نیست ،اما جای فلسفه‌بافی هم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: اقتصاد از فلسفه بافی آسیب جدی دیده است. اقتصاد یک علم است، اما متاسفانه یک عده که علم اقتصادی ندارند در این خصوص اظهار نظر می کنند. داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: مثل دوره های گذشته پرده پوشی نمی کنم و صادقانه همه مسایل را به مردم خواهیم گفت. محسن رضایی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرمنده ملت ایران هستم. این بود میراث امام خمینی(ره) و نتیجه مقاومت چهل ساله مردم؟ چرا اقتصاد مثل بخش امنیت اداره نمی شود؟ وی ادامه داد: در بخشی از اداره کشور نااهلان وارد شده اند. حال کشور خوب نیست. فرودگاه ترکیه و بنادر عمان و امارت، آسمان و سواحل ما را گرفته اند. خیلی از داوطلبان از فساد، تبعیض و ناکارآمدی گفتند ولی چرا به سهم خود اشاره نکردند؟ امروز روز شعار نیست بلکه روز عمل کردن است. امروز باید از سعی و خطا جلوگیری کنیم. تکرار دولت های گذشته سم مهلکی است. به دولت جدید، کارآمد قوی و مردمی نیازمندیم. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تصریح کرد: امروز باید آخرین ریالی که از بیت المال خارج شده است، بازگردد. ببینید چه وضعی برای بورس درست کرده اند. دست هایی در کار بوده است که بورس را به اینجا کشانده است. ما صندوق جبرانی برای مال باختگان بورس ایجاد می کنیم. رضایی با بیان اینکه اقتصاد ایران از فلسفه باقی دولتمردان آسیب جدی دیده است، افزود: اقتصاد علم است ولی نه علم به اقتصاد دارند نه به هشدار اقتصاددانان توجه می کنند. در 92 گفتم کلیدهای بی خاصیت، کاری نمی کنند. امروز دولت نباید در پستوهای پاستور بنشید و مردم را در مبارزه با کرونا رها کند. مقابله با کرونا جهاد می خواهد. دولتی تشکیل می دهیم که کمتر از شش ماه کل کشور را واکسینه کند. وی ادامه داد: آمده ایم سپر شویم نه اینکه ملت را سپر کنیم. ما تغییر را از خود و خانواده های خود آغاز می کنیم. ما آمده ایم که صادقانه با مردم صحبت کنیم.  پنجاه سال ایست که تورم داریم ادامه این وضعیت خیانت است. برنامه هایی داریم که جلو این روندهای منفی را بگیریم و معیشت مردم را بهبود ببخشیم. با 25 کشور اطراف خود اتحادیه شبیه اتحادیه اروپا ایجاد می کنیم. در سطح بین المللی به توازن می اندیشیم. افتادن به دام هر کشور بزرگ برای ما ضرر خواهد داشت. رضایی با اشاره به حضور و سخنرانی داوطلبان انتخابات در وزارت کشور، گفت: یک عده اینجا آمدند و زدند زیر گریه و یک عده گفتند نه چکش و نه کلید. شماها عامل بدبختی ملت بودید. ما اینجا تراژدی  و نمایشنامه کمدی دیدیم. گویی اینها هیچ دخالتی در ایجلاد شرایط امروز نداشته اند. این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما به قیام اقتصادی و اجتماعی مردم نیاز داریم. اگر مشکل اقتصادی را حل می کردند من هیچ گاه به صحنه نمی آمدم. ما تحول ساختاری در اداره کشور ایجاد می کنیم. ایالت های اقتصادی ایجاد می کنیم و اختیارات مرکز را به مردم می دهیم. در کنار مردم سالاری سیاسی، مردم سالاری اقتصادی و اجتماعی برقرار می کنیم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا به نفع کسی کناره گیری می کند، اظهار کرد: در صحنه این انتخابات جبهه انقلاب با قدرت وارد شده است و با قدرت ادامه می دهد. رای مردم برای ما مهم است. من اخلاق و برادری ها را رعایت کرده ولی مثل دوره های گذشته پرده پوشی نمی کنم و صادقانه همه مسایل را به مردم خواهیم گفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 نشست وین انتخابات 1400 غزه محسن رضایی ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری 1400 علی لاریجانی نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 نشست وین انتخابات 1400 غزه انتخابات ریاست جمهوری ایجاد می کنیم فلسفه بافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

دست دادن بایدن با فرد خیالی

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • (عکس) محسن رضایی در جمع اعضای شریان
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد