Web Analytics Made Easy - Statcounter

روژان قادری گفت: بخش شیمی‌درمانی سرپایی بیمارستان امام‌خمینی(ره) سردشت با هزینه‌ای بیش‌از یک میلیون ریال توسط خیرین این شهرستان تجهیز شد.

«روژان قادری» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: بخش شیمی‌درمانی سرپایی بیمارستان امام‌خمینی(ره) سردشت به همت خیرین این شهرستان با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و 285 میلیون ریال تجهیز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرزی سردشت افزود: با توجه به وضعیت این شهرستان و وجود بیماران مبتلا به سرطان تجهیز بخش شیمی‌درمانی در این شهر بسیار ضروری بود.

 

وی با بیان این‌که شهرستان سردشت در زمان جنگ تحمیلی به دلیل بمباران شیمیایی موقعیت مخصوص به خود را دارد، تصریح کرد: خیرین شهرستان سردشت بعد از کسب موافقت اولیه راه‌اندازی این بخش از سوی معاونت درمان دانشگاه در کوتاه‌ترین زمان موجود هزینه تجهیز بخشی از آن را تقبل کردند.

 

 این مسئول اضافه کرد: «منیژه پوری» یکی از اعضای شورای خیرین سلامت این شهرستان هزینه خرید دو تخت فعال فاز اول راه‌اندازی این بخش را تا مبلغ یک میلیارد و 285میلیون ریال متقبل شد که با این مبلغ تجهیزات مورد نیاز خریداری و برای نصب و استقرار آن‌ها تحویل این بیمارستان داده شد.

 

وی با بیان این‌که بیمارستان ویژه بیماران سرطانی یکی از نیازهای اساسی بهداشت و درمان در سردشت است، گفت: نبود بخش شیمی‌درمانی باعث می‌شود که بیماران برای معالجه به مرکز استان و یا دیگر استان‌ها مراجعه کنند که با توجه به شرایط جسمی نامساعد و همچنین هزینه‌های این رفت‌وآمد مشکلات بسیاری را برای این عزیزان بدنبال دارد.

 

 قادری اضافه کرد: امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم تمام بخش شیمی‌درمانی این بیمارستان را تجهیز کرده و خدمات لازم برای بیماران سرطانی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیمارستان سردشت بیماران سرطانی خیرین بخش شیمی درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۷۱ پروژه به مساحت ۴۰ هزار مترمربع با اعتبار ۳۱۸ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، بهرام دلفان، امروز_ چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان اظهار کرد: برنامه‌های هفته سلامت از اول اردیبهشت به مدت یک هفته در استان هم‌زمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی گفت: سلامت خانواده و زمین، سلامت خانواده و فرهنگ سلامت یا سواد سلامت، سلامت خانواده و جوانی جمعیت، سلامت خانواده و غذای سالم و ورزش همگانی از جمله شعارهای این هفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به پیر شدن جامعه، بیان داشت: جامعه نیازمند پویایی است و این مهم موجب رشد و توسعه جامعه می‌شود، از این‌رو در حوزه سلامت باید به جوانی جمعیت بیشتر پرداخته شود.

دلفان، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را از جمله اهداف برنامه‌های هفته سلامت عنوان و تصریح کرد: جلب مشارکت مردم برای داشتن جامعه سالم، جلب حمایت سیاست‌گذاران برای ترویج فرهنگ سلامت، همکاری بین‌بخشی، جلب مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد از دیگر اهداف هفته سلامت در استان است.

وی اظهار کرد: ۷۰ درصد فوتی‌های استان ناشی از بیماری قلبی و عروقی، تصادفات و سرطان‌ها هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به احداث آشیانه بالگرد در جوار بیمارستان نیایش خرم‌آباد، خاطرنشان کرد: هم اکنون سه فروند هلیکوپتر در استان برای انجام عملیات پروازی مستقر هستند.

دلفان با بیان اینکه بزرگترین دستاوردها در حوزه بهداشت و درمان طی دولت سیزدهم اتفاق افتاده است، افزود: توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمانی استان نسبت به سال‌های قبل اصلاً قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تا کنون، ۷۱ پروژه به مساخت ۴۰ هزار مترمربع با اعتبار ۳۱۸ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ۵۰ پروژه عمرانی با متراژ ۱۶۷ هزار مترمربع در دست اقدام داریم، گفت: سه بیمارستان با ۱۱۰۰ تخت در حال ساخت هستند.

دلفان بیان داشت: بیمارستان نیایش اکنون ۶۰ درصد پیشرفت دارد که دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بر اساس پیش‌بینی‌ها سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد، بیمارستان گهر دورود ۲۹ درصد و بیمارستان کوهدشت ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

وی، کمبود پزشک عمومی و متخصص را از جمله چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان دانست و افزود: در برخی بیمارستان‌ها تجهیزات پزشکی لازم وجود ندارد که به‌دنبال پیگیری برای تکمیل آنها هستیم.

کد خبر 745532

دیگر خبرها

  • تجهیز ۴۰ بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد
  • راه‌اندازی ۲ بخش بیمارستانی به ظرفیت ۲۱ تخت در صورت وجود بحران
  • اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی
  • کمک ۳۱۰ میلیارد ریالی خیرین به حساب ۱۰۰ امام (ره)
  • راه اندازی بخش VIP در بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان
  • ۱۶۱ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خواف به بهره برداری رسید