Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران گفت: برای تکمیل کلیه خطوط متروی تهران چیزی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه لازم است و ما اگر با روند فعلی جلو برویم تا ۲۰ سال آینده هم خطوط متروی تهران تکمیل نمی شود.

به گزارش ایسنا، محمد علیخانی عصر امروز در مراسم افتتاح ایستگاه های اقدسیه و مرزداران در خطوط سه و شش مترو از نحوه پوشش خبر آغاز ساخت قطعه اول خط ده مترو توسط صداوسیما انتقاد کرد و گفت: ثمره زحمات همکاران من در مدیریت شهری تکمیل و توسعه چهل کیلومتر از خطوط متروی ما در این دوره بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حدود ۳۰ ایستگاه مترو افتتاح شده است که به نرخ امروز ۲۰ هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی افزود: برآورد ما در کمیسیون عمران و حمل و نقل برای تکمیل کلیه خطوط متروی تهران چیزی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه لازم است و ما اگر با روند فعلی جلو برویم تا ۲۰ سال آینده هم خطوط متروی تهران تکمیل نمی شود؛ لذا هم کمک دولت لازم است و هم اقداماتی مانند تی او دی در ۳۰۰ متری ایستگاه ها که می توان تراکم را افزایش داد و درآمد آن را صرف خطوط کرد که رقم بزرگی را شامل می شود.

وی ادامه داد: یکی از روش هایی که می توان به تکمیل متروی تهران سرعت داد بازنگری در طرح تفصیلی است و شورای عالی شهرسازی می تواند در این موضوع ورود کند و اصلاح طرح تفصیلی در این راستا در برنامه سوم شورا آمده است.

این عضو شورای شهر تهران درباره مناسب سازی معابر و ناوگان حمل و نقل برای معلولان گفت: بحث مناسب سازی برای استفاده افرادی که معلولیت جسمی دارند و قبلا استفاده آنها از امکانات شهری مشکل بود در دستور کار شورای شهر بوده است و یکی از کارهای خوب این دوره احداث آسانسور در ایستگاه ها است، هیچ ایستگاهی بدون آسانسور بهره برداری نشد و اتوبوس ها و مینی بوس های جدید به تجهیزاتی که تردد معلولان را تجهیز کنند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، علیخانی بر تحقق خرید ۶۳۰ واگن مترو که دولت وعده آن را داده بود تاکید کرد و گفت: اگر از ابتدا پیگیری این خرید به عهده شهرداری بود قطعا می توانستیم زودتر شاهد زحماتی باشیم که کشیده شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/003I1n

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خطوط متروی تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از پیشرفت ۸۵ درصدی تولید قطار ملی تولید داخل کشور خبر داد و گفت: این قطار طی یکی، دو هفته آینده به صورت رسمی وارد خطوط حمل و نقل مترو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی با اعلام این خبر با بیان اینکه، پنج شرکت دانش بنیان با تشکیل یک کنسرسیوم در کنار جهاد دانشگاهی، وزارت صمت، وزارت کشور و شهرداری تهران این قطار ملی را طراحی کرده اند، اظهار کرد: این قطار ملی هفته گذشته همه آزمون‌های کیفی و استاندارهای ایرانی و اروپایی خود را با موفقیت گذراند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور تاکید کرد: قطار ملی ایرانی اکنون آماده ورود به ایستگاه‌های مترو برای خدمات رسانی به شهروندان است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه اکنون ۸۵ درصد تولید قطار ملی تولید داخلی است، افزود: این قطار ظرف یکی دو هفته آینده به‌صورت رسمی وارد خطوط حمل و نقل مترو خواهد شد.

وی با بیان اینکه این قطار طی هفته‌های آتی وارد چرخه خدمت رسانی به مردم می‌شود، اظهار امیدواری کرد که با تولید انبوه این قطار، درصد داخلی سازی آن به ۹۲ درصد افزایش یابد.

کد خبر 745589

دیگر خبرها

  • قطار ملی ساخت ایران به زودی وارد خطوط مترو می شود
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • نصب ۶۰ دستگاه پله برقی در سه ماه آینده
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران