فرارو- آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با ثبت نام محسن هاشمی و علی لاریجانی در اولین دقایق آغاز ثبت نام ها شروع شد، روزی که به احتمال زیاد با حضور چهره های سیاسی بیشتری نسبت به چهار روز گذشته همراه خواهد بود.

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در ۴ روز گذشته ۳۰۴ نفر در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کردند.

در روزههای گذشته چهرهایی همچون محمدحسن نامی، سعید محمد، حسین دهقان، رستم قاسمی، صادق خلیلیان، محمود احمدی نژاد، محمود صادقی، علی مطهری، محسن مهرعلیزاده، رامین مهمانپرست، محمد عباسی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محمدحسن قدیری ابیانه، حسن سبحانی، زارع فومنی و قدرتعلی حشمتیان، مصطفی تاج‌زاده در انتخابات ثبت نام کرده اند.

قرار است امروز (شنبه) تکلیف اصلی‌ترین چهره‌های انتخابات و آرایش جریانات سیاسی کشور برای رقابت در ۲۸ خرداد ماه، مشخص شود.

بیشتر بخوانید:

اخبار روز اول انتخابات ریاست جمهوری
اخبار روز دوم انتخابات ریاست جمهوری
اخبار روز سوم انتخابات ریاست جمهوری

اخبار روز چهارم انتخابات ریاست جمهوری

گزارش روز پنجم ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری را می‌خوانیم:

رئوفیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۸:۰۳

سید ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

درهای وزارت کشور بسته شد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۸:۰۳

ساعت ۱۸:۰۰ امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت، زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و درهای وزارت کشور به روی داوطلبان بسته شد.

ناطق نوری کاندیدای انتخابات 1400 می شود؟ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۷:۲۶

در حالی که به ساعات پایانی ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم خبرها از کاندیداتوری چهره هایی مانند ناطق نوری حکایت دارد.

گفته می شود ناطق نوری در حال حرکت به سمت ستاد انتخابات کشور است. البته این خبر تاکنون توسط هیچ منبع معتبری تائید نشده است. 

حق‌شناس هم ثبت نام کرد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۷:۲۴

محمد جواد حق شناس عضو شورای شهر تهران با حضور در وزارت کشور نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی شریعتمداری: شورای نگهبان رد صلاحیتم کند، بیمه همه‌شان را قطع می‌کنم! ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۷:۰۷

 محمد شریعتمداری وزیر کار پس از ثبت نام گفت:

من می‌آیم حاکمیت قانون را پاس بدارم و سیاست را با زندگی مردم آشتی دهم.

 مردم رئیس‌جمهوری نمی‌خواهند با طرح مطالبات غیرممکن و انحرافی، به اختلافات دامن بزند.

 من دولت گفتگوی اجتماعی فراگیر، اصلاح‌گر و کارآفرین تشکیل خواهم داد.

 داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمده‌ام هم میدان و هم دیپلماسی را در خدمت زندگی مردم قرار دهم.

 حقوق وزرا ۱۰ میلیون تومان خالص است و در سال ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون رسیده است اما آقای روحانی و زمانی آقای خاتمی در برخی مناسبت‌ها، سکه بهار آزادی هم به وزرا هدیه کردند.

 شریعتمداری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکنش شما درصورت رد صلاحیت توسط شورای نگهبان چیست؟ گفت: من هیچ دلیلی برای رد صلاحیت خودم نمی‌بینم ولی اگر شورای نگهبان رد صلاحیتم کند، چه کاری می‌توانم بکنم؟ شاید بیمه همه‌شان را قطع کنم.

 

پاتک رضایی به لاریجانی و کنایه به جهانگیری ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۷:۰۵

محسن رضایی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما مسئولان کشور باید شرمنده ملت ایران باشیم. با اینکه من تاکنون در مجلس و قوه قضائیه و دولت نبودم، اما من هم شرمنده ملت ایران هستم.

 او افزود: امروز روز شعار دادن و وعده دادن نیست بلکه روز عمل کردن است.

 به عقیده این نامزد انتخابات: تکرار دولت های گذشته سم مهلک آینده ایران است‌.

رضایی با اشاره بغض جهانگیری پس از ثبت نام و حرف های لاریجانی گفت: یک عده اینجا زیر گریه زدند؛ یک عده گفتند نه چکش نه کلید! پس شما کجا بودید؟ شما عامل بدبختی مردم بودید؛ اگر مجلس و دولت گذشته درست عمل می‌کردند آیا امروز گرفتار می‌شدیم؟

او افزود: اقتصاد پادگان یا دادگاه نیست اما جای فلسفه‌بافی هم نیست. اقتصاد از فلسفه‌بافی آسیب جدی دیده است. اقتصاد یک علم است اما متاسفانه علم اقتصادی ندارند.

سعید جلیلی هم آمد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۴۲

سعید جلیلی «عضو مجمع تشخیص مصلحت» و  «نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی» برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست وار وزارت کشور شد. 

رسول منتجب نیا هم نامزد انتخابات شد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۴۱

رسول منتجب نیا قائم مقام سابق دبیرکل حزب اعتماد ملی با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی شریعتمداری هم نامزد انتخابات شد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۰۹

«محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

او وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی متولد ۱۳۳۹، دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت بازرگانی است.

شریعتمداری وزیر بازرگانی دولت هشتم بود و وزیر صنعت معدن تجارت، معاون رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

ثبت‌نام «عبدالناصر همتی» ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۰۸

«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی برای ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری در ساختمان وزارت کشور حضور یافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی غول چراغ جادو وارد گود انتخابات شد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۰۶

رضایی هم آمد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۵:۴۲

«محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی محسن رهامی ثبت‌نام کرد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۵:۴۰

حجت الاسلام «محسن رهامی» فعال سیاسی و دبیر کل پیشین انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها برای ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.

ثبت نام نامزد انتخابات با گوش پاک‌کن! ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۵:۰۰

یکی از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری با نماد گوش پاک کن برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کرده بود.

عارف از کاندیداتوری انصراف داد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۲۳

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس دولت اصلاحات که در مظان کاندیداتوری قرار داشت، با انتشار بیانیه‌ای از کاندیداتوری انصراف داد.

بغض جهانگیری هنگام خواندن بیانیه انتخاباتی ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۱۱

جهانگیری، معاون اول رئیس‌‌جمهوری، زمانی که داشت درباره سختی مردم در شرایط کنونی و فقر جامعه و مشکل کسب‌وکار حرف می‌زد، بغض کرد.

بغض جهانگیری موجب شد تا کمی در لحن صحبت کردن او تغییر ایجاد شود و در بخشی از صحبت‌های بعدی او ادامه داشته باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جهانگیری: به‌دلیل نیامدن ظریف کاندیدا شدم ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۱۰

جهانگیری پس از ثبت نام گفت: به دلیل نیامدن برادر خوبم آقای دکتر ظریف و تعدادی دیگر از کسانی که می‌توانستند این مسئولیت را بپذیرند و اینکه جبهه اصلاحات ایران از من خواستند، برخلاف میل شخصی از قبول مسئولیت شانه خالی نکردم.

محمد خوش‌چهره در انتخابات ثبت نام کرد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۰۹

محمد خوش‌چهره اقتصاددان، استاد دانشگاه و نماینده پیشین مجلس با حضور در تالار وزارت کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

رضایی هم آمد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۰۹

«محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

بیانیه انتخاباتی جهانگیری ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۰۲

بیانیه اسحاق جهانگیری، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، بعد از ثبت‌نام:

می‌دانم که چه شرایط سختی پیشِ روی رئیس جمهوری آینده است. اما نمی‌شد راه عافیت پیش گرفت. به مردم هم نمی‌توانم وعده‌های ناممکن دروغین بدهم. ما به خون شهدا و هم‌وطنانی که اسیر فقر و رنج و کولبری و سوخت‌بری و تبعیض‌اند مدیونیم. آینده را باید با هم بسازیم.

امروز خوشبختانه زمینه احیای مجدد برجام و رفع تحریم‌ها که مقدمه‌ای برای گشایش در وضعیت کشور و معیشت مردم است فراهم شده است و نباید در این مسیر مانعی ایجاد کنند. گشودن گره‌های ناشی از تحریم‌های شدید سه ساله که ضربات سنگینی بر پیکر اقتصاد کشور وارد کرده است کاری بسیار دشوار و سنگین است. ادامهٔ مسیر رفع عزتمندانهٔ تحریم‌ها را باید مدبرانه پی گرفت و البته بعد از پایان تحریم‌ها نیز بازسازی اقتصاد کشور دشواری‌ها و پیچیدگی‌ها و الزامات زیادی دارد.

بیکاری، فقر و نابرابری فزاینده، توقف بسیاری از کسب و کارها، کاهش مداوم سرمایه‌گذاری‌های نو، خشکسالی و بحران آب، تخریب‌های جبران‌ناپذیر محیط زیست، کاهش اعتماد عمومی به نهادهای حکمرانی، کاهش امید به اثربخشیِ رای مردم، افزایش فساد، مشکلات ناشی از ساختار بودجه و نظام بانکی و مالیاتی کنونی و مشکلات در تولیدِ صنعت، کشاورزی و خدمات کشور از جملهٔ مسائل مزمن کشورند.

بحران کرونا و ضرورت سازماندهی قوی‌تر واکسیناسیون رایگانِ همگانی و سریع‌تر هم در صدر اولویت‌ها قرار گرفته است. همهٔ این‌ها تصویر نگران‌کننده را مقابل نامزد ریاست جمهوری که به عمق مشکلات توجه دارد قرار می‌دهد. آنان که در کارنامهٔ طولانی کاری‌شان کمتر اقدام واقعی و موثری برای حل عملی مشکلات مردم دیده می‌شود، چنان شعار می‌دهند که قادرند مشکلات پیچیدهٔ کشور و مردم را یک‌شبه حل کنند. من واقعاً نگران سنگینی بار این مسئولیت‌ام. با این‌حال، مبتنی بر شناخت وسیع و عمیق از ظرفیت‌های انسانی، مادی، طبیعی و‌ قدرت زیرساختی ایران باور دارم با افزایش ظرفیت و کیفیت حکمرانی و همیاری دولت و جامعه می‌توانیم بر این مشکلات فائق بیاییم.

اسحاق جهانگیری نامزد انتخابات شد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۴۹

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور برای ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری در ساختمان وزارت کشور حاضر و وارد گود انتخاباتی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی زریبافان ثبت نام کرد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۳۲

«مسعود زریبافان» رئیس پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در ستاد انتخابات در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.

انصراف صالحی و خرازی ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۳۱

علی اکبر صالحی و صادق خرازی از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری انصراف دادند. صالحی در بیانیه خود نوشت: حضور در این عرصه برای بنده، مقبول و ممدوح نیست.

کنایه رئیسی به رقبای انتخاباتی ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۵۷

سید ابراهیم رییسی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری:

بیکاری، گرانی، سفره مردم و وضعیت اقتصادی دغدغه جدی برای انسان ایجاد می‌کند
این ناامیدی‌ها در یک دولت قوی می‌تواند به امید تبدیل شود
حضور بنده در این عرصه اجابت به دعوت مردم و نخبگان است
اگرچه تشکل‌های سیاسی بسیار دعوت کرده‌اند اما حضور من مستقل است و حضور من نافی هیچ کس نیست
همه در انتخابات مشارکت کنند حتی کسانی که ناامید هستند
من خود را رقیب فساد و اشرافی‌گری می‌دانم نه گروه و حزبهای سیاسی
هیچ بن‌بستی در کشور وجود ندارد
بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییردهنده وضعیت فعلی باشند
من بنای برپایی ستادهای انتخاباتی آنچنانی را ندارم؛ مردم خانه‌هایشان را به ستاد تبدیل کنند

هواداران رضایی در وزارت کشور ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۲۲

پیش قراول‌های بختیاری در حمایت از محسن رضایی به ستاد انتخابات رفتند. در میان انها افرادی با لباس های عربی و ترکمنی هم دیده می شوند.

 

 

 

ابراهیم رئیسی ثبت نام کرد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۱۶

ابراهیم رئیسی رییس قوه قضائیه با حضور در ستاد انتخابات کشور نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ضرغامی: با کفش کوهنوردی زیر میز مرفهین می‌زنم ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۵۷ کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کواکبیان: اختصاص کارت رفاهی به جای پرداخت مستقیم یارانه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۵۳

مصطفی کواکبیان پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وظیفه شرعی خود دانستم که در این عرصه حاضر شوم و بر این باور هستم اگر کسی دیگری را بالاتر بداند و خود را عرصه کند، خیانت کرده است. حضور در انتخابات را وظیفه ملی خود دانستم تا باری از دوش ملت بردارم. حضور را وظیفه انقلابی خود دانستم تا از دستاورد انقلاب حراست کنم. حضور من در انتخابات هم یک تکلیف حزبی از سوی حزب مردم سالاری بود.

وی ادامه داد: سه مشکل اساسی در کشور می بینم و برای حل این سه مشکل برنامه دارم. مشکل اساسی مردم، مشکلات معیشتی و اقتصادی است. باورم این است که بزرگترین ضربه ای که خورده ایم، کاهش ارزش پول ملی است که برای حل این مشکل برنامه دارم و معتقدم باید با استقلال بانک مرکزی بیندیشیم تا بانک مرکزی تابع رئیس جمهور نباشد. رشد نقدینگی مشکل دیگری است که اختصاص کارت رفاهی به جای پرداخت مستقیم یارانه را در برنامه دارم. 15 برنامه تفصیلی اقتصادی دیگری هم دارم که بزودی رونمایی می شود.

دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به اینکه مشکلات ساختاری و بن بست های قانونی وجود دارد، تصریح کرد: صادقانه به مردم بگوییم برخی مشکلات حاصل بن بست های ساختاری و موازی کاری است و برای حل این مشکل، جمهوریت سوم را مطرح کرده ام. رئیس جمهور به صورت مستقیم مسئول بازنگری در قانون اساسی نیست اما می تواند این مطالبه را نمایندگی کند.

کواکبیان در پایان گفت: باید مسائلی مثل داوطلبی زنان در انتخابات ریاست جمهوری، حضور نظامیان در انتخابات، جوان گرایی، شرایط اضطراری کشور، اختیارات رئیس جمهور، پاسخگویی نهادهای زیرمجموعه رهبری و ایجاد رادیو و تلویزیون خصوصی حل شود.

زاکانی علیه لاریجانی ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۵۰

علیرضا زاکانی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری با بیان اینکه عدالت، استقلال، آزادی، پیشرفت در سایه معنویت و عقلانیت باید به معنای حقیقی کلمه محقق شود، تصریح کرد: تصمیم اینجانب تا دیروز، نیامدن بود و همه تلاش خود را معطوف به تبیین شرایط سخت کشور و انسجام جبهه انقلاب نمودم اما آرایش جدیدی در صحنه رقابت شکل گرفته است و تمام نمادهای فساد، اشرافیت سیاسی و ناکارآمدی به صحنه آمده اند.

زاکانی ادامه داد: مسببین وضع اسفبار فعلی و حامیان آنها طلبکارانه به عرصه آمده اند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می پرورانند و در پاسخ به نیاز جبهه انقلاب و با اهتمام به منطق وحدت، پذیرفتم به میدان بیاییم تا ان شاالله با زمین زدن شبکه فساد و نفوذ، ایران قوی و پیشرفته محقق شود.

وی تاکید کرد: کشورداری و تحول اقتصادی نه با قانون شکنی، نه با حرف درمانی، نه با سستی و بیگانه پرستی، نه با غفلت از ظرفیت های داخلی و نه با تصمیمات ۲۰ دقیقه ای میسر نخواهد شد.

این سخنان زاکانی نشان می دهد او برای تقابل با لاریجانی وارد عرصه شده و احتمالا کاندیدای پوششی ابراهیم رئیسی است. 

ثبت‌نام «عباس نبوی» ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۳۴

سید «عباس نبوی» رئیس مؤسسه تمدن و توسعه ایران برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با حضور در ستاد انتخابات کشور وارد گود انتخاباتی این دوره شد.

درگیری طرفداران ضرغامی با ماموران امنیتی ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴

حضور ضرغامی در وزارت کشور با حاشیه همراه شده است. تعدادی ازهواداران او مقابل درب وزارت کشور با ماموران انتظامی درگیر شدند. مشخص نیست دلیل این درگیری چیست. وزارت کشور بارها تاکید کرده که نامزدها پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و فقط یک همراه با خود داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ضرغامی هم ثبت نام کرد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۱۳

عزت‌الله ضرغامی صبح آخرین روز از مهلت قانونی پنج‌روزه برای ثبت‌نام با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

آخوندی: می‌آیم تا گلوگاه‌های تجاری ایران را باز کنم ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۰۲

عباس آخوندی پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه من نگران ایران هستم، گفت: من نگران تمدن چندین هزار ساله‌ای هستم که چراغ آن به سبب کُندی توسعه و فرسایش اجتماعی کشور عزیزمان ایران در حال خاموشی است. من نگران این هستم که با کم‌توانی قدرت نرم ایران و ارزیابی اشتباه از موقعیت و قدرت سخت‌مان، گرازان در منطقه چیره شوند و نه تنها ایرانیان که تمام ملت‌های منطقه را بِدَرند. همچنان‌که هر روز شاهد ریختن خون بی‌گناهان و مردمان بی‌دفاع در افغانستان، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سایر ملت‌های واقع در حوزه‌ تمدنی ایران هستیم.

وی با بیان اینکه «من می‌فهمم که شهروندان ایران پدیده‌ چنددولتی یا بی‌دولتی را با تمام رگ و پوست‌تان حس می‌کنند»، خاطر نشان کرد: مردم مشاهده میکنند که دولت مستقر امکان سیاست‌گذاری ندارد و کمتر سیاستی را می‌تواند به نتیجه برساند و اغلب، مشکل‌های مردم حل نمی‌شوند و بر هم انباشته می‌گردند. بسیاری از گرفتاری‌های شهروندان بر روی زمین مانده تا جایی که دولت حتی توان امکان تصمیم‌گیری برای تهدیدی فوری چون بیماری همه‌گیر کرونا را نیز از دست‌ داده‌ است؛ در این پانزده ماه که کرونا شیوع یافته، ده‌ها هزار کسب‌وکار فروپاشیده و حدود سه میلیون نفر بیکار شده‌اند و دولت امکان حفاظت از فعالیت‌های اقتصادی سالم و حمایت از خانوارها را نداشته‌ است.

آخوندی اظهار کرد: مفهوم تفکیک قوا به غلط به تجزیه قوا و شکل‌گیری دولت‌های چندگانه تبدیل شده‌است؛ حال آن‌که دولت مطابق قانون اساسی در ایران یگانه است. رهبری در راس، رییس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی و دو قوه دیگر، همه با هم دولت ملی ایران را شکل‌ دهند. در این وضعیتِ تجزیه‌شده، دولت‌های چندگانه به‌جای پرداختن به درد مردم در پی جنگ و نزاع با یکدیگرند و خود را مستقل از ملت و ملت را مواجب‌بگیر خود می‌دانند.

وی ادامه داد: شوربختانه در این دوره، هیات‌های نظارت منتخب از سوی مجلس شورای اسلامی پا را از حیطه‌ی نظارت فراتر گذاشته و وارد حیطه‌ی اختیارات هیات‌های اجرایی شده‌اند و مانع امکان تحقق خواست مردم در شکل‌دهی نظام حکمروایی شهری و ارتقای شهرداری‌ها به دولت‌های محلی زیر نظر دولت ملی گشته‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: تمرکز و تجمیع پیش‌گفته‌ است که موجب شکل‌گیری پدیده‌ی چنددولتی شده و در حاشیه‌ آن گروه‌هایی شکل‌ گرفته‌اند که منافع‌شان در ادامه وضعیت موجود است. تورم استخوان‌سوز، موجب افزایش ارزش دارایی‌ها آنها می‌شود، لذا، هیچ‌گاه اصلاح سیاست پولی و حل‌وفصل پول‌های سمی در بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری، تعیین تکلیف بدهی دولت و اصلاح نظام بودجه و مالیات به‌طور جدی و غیرقابل بازگشت در دستور کار قرار نمی‌گیرند. افزایش نرخ ارز ثروت آنها را فزونی می‌بخشد، نپیوستن به FATF و ایجاد محدودیت بر تجارت موجب افزایش قدرت کنترل آنان بر کل تجارت ایران، زیرزمینی شدن تجارت و مبادله‌ مالی و وابسته ساختن فعالان اقتصادی به آنان می‌گردد؛ از این رو، می‌آیم تا این بساط را برچینم و گلوگاه‌های تجاری ایران را باز کنم زیرا که مسیر تولید و توسعه اقتصادی تنها از مجرای آزادی تجارت می‌گذرد.

آخوندی گفت: عدالت، آزادی و رقابت منصفانه وجهه های یک حقیقت واحد به نام توسعه‌اند. اگر از حکمروایی خوب سخن به‌میان می‌آید و یا از شفافیت، مبارزه با فساد و مشارکت شهروندان سخن گفته می‌شود، هیچ‌کدام در غیاب این سه اصل قابل دسترسی نیستند. جامعه مدنی، توسعه نهادهای مردم نهاد، فعالیت‌های سیاسی و حزبی و یا حرفه‌ای و صنفی و هم‌چنین سندیکاهای کارگری همه در سایه‌ عدالت، آزادی و رقابت قابل دستیابی هستند و من برای تحقق این سه هدف پا به این میدان گذاشته‌ام و هر سه را در چارچوب قانون اساسی تعهد می‌کنم.

وی افزود: در ایده‌ی ایرانی که من به آن باور دارم، ایران چهار راه جهان و ستون فقرات راهِ ابریشم است. بنابراین، برترین ماموریت ما در جهان بازنگاه داشتن این چهارراه و حفظ امنیت و روانی حرکت در این راه است. بر این باورم که اسرائیل، برهم‌زننده‌ی امنیت و نظم این منطقه است. بنابراین، به‌جای متشتت ساختن توجه‌مان به جهت‌های مختلف باید از هرگونه رقابت درون منطقه‌ای دست برداریم و تنها با این رژیم نژادپرست دست‌وپنجه نرم کنیم. و صلح پایدار منطقه‌ای را برقرار سازیم. می‌آیم تا در مسیر استقرار صلح و رفع تحریم‌های ظالمانه سیاست کشور را با قوت هر چه بیشتر به‌پیش ببرم و اقتصاد را آن‌چنان به تعهدات سیاسی منظمّ کنم که عدم بازگشت تحریم‌ها تبدیل به سازوکاری درونی شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان به معرفی خود پرداخت و اظهار کرد: من عباس آخوندی شهروند ایران، دانش‌آموخته دانشکده فنی دانشگاه تهران و هم‌چنین فارغ‌التحصیل دانشگاه لندن با تجربه‌های آموخته از عضویت در اولین شورای مرکزی جهاد سازندگی و مسئولیت ستادبازسازی پشتیبانی جنگ، معاون سیاسی و اجتماعی وزیر کشور، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزیر مسکن و شهرسازی، قائم قام رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر راه و شهرسازی و اینک عضو هیات علمی دانشگاه تهران، آن‌چه در بالا گفتم را به منزله‌ی قرارداد اجتماعی میان خود و ملت تعهد می‌کنم تا چنانچه مورد استقبال ملت قرار گرفت امانت ایشان را با قوت برگیرم و خداوند را بر این عهد، گواه و ملت را داور قرار می‌دهم.

«علیرضا زاکانی» هم ثبت نام کرد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۵۸

«علیرضا زاکانی» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، برای ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد و با ارائه مدارک لازم در این دوره از انتخابات اعلام آمادگی کرد.

مسعود پزشکیان درباره همسرش چه گفت؟ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۳۹

مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس دهم که امروز برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور رفت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما امروز برای ثبت‌نام با دختر خود تشریف آورده‌اید، برنامه شما برای فعالیت ۵۰ درصد از جمعیت کشور که مشکلات زیادی هم دارند و اصلاح‌طلبان هم به موضوع زنان همیشه اهمیت داده اند اگر تایید صلاحیت شوید و کاندیدای اصلاح طلبان باشید برنامه شما برای این موضوع چیست؟ گفت: به این موضوع باور و اعتقاد دارم و با آن زندگی می کنم.

وی ادامه داد : همسر من ۱۷ سال است که فوت شده است، همان زمان هم که همسرم بودند و هر دو جراحی می خواندیم، باور داشتیم اگر با هم باشیم و علی رغم اینکه چهار فرزند داشتیم اما به هم کمک کردیم تا هر دو به مدارج بالا برسیم.

پزشکیان افزود: من به این موضوع اعتقاد دارم که باید زمینه فعالیت زنان در کشور به عنوان ۵۰ درصد از جمعیت کشور اهمیت ویژه دارد و اگر به قدرت برسیم حتما یکی از برنامه‌های ما مهیا شدن زمینه این فعالیت خواهد بود.

حسینی: صنعت نفت را مردمی می کنم ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۳۱

سید شمس الدین حسینی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور بویژه در عرصه اقتصادی خدمت ملت اعلام آمادگی کرده ام. حتما جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای زیادی داشته است، ولی کاستی های فراوانی هم وجود دارد که بیشترین کاستی ها در بخش اقتصادی است.

وی ادامه داد:من سی سال است عمر خود را صرف آموختن علم اقتصاد کرده ام. مقامات سیاسی که عمدتا فاقد دانش لازم در عرصه اقتصادی بوده اند با نگاه های سیاسی امور را اجرا کرده اند که شرایط موجود حاصل آن اقدامات است.

وی ادامه داد: هر سال کشور را با بدهی بیشتر و قرض از سیستم بانکی و مردم اداره می کنیم و هر سال قرض دولت بیشتر می شود. شاهد رشد نقدینگی هستیم. ما هیچ گاه در این سال ها از رکود خارج نشده ایم و شاهد تورم نقطه به نقطه پنجاه درصدی هستیم. درآمد سرانه ملی 34 درصد کاهش یافته است و این یعنی کوچک شدن سفره مردم. نابرابری هم در این سال ها افزایش یافته است.

وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد همچنین با بیان اینکه وقتی مشکلات کشور، اقتصادی است پس باید مردم به اقتصاددان مراجعه کنند، تصریح کرد: مسایل اقتصادی کشور را درک می کنم. تجربه زیادی زمینه مسایل اقتصادی دارم و هدف اصلی من اصلاح امور اقتصادی است. نظام حکمرانی اقتصادی کشور باید تغییر کند. مردم باید در ثروت و درآمد کشور سهیم باشند. من صنعت نفت را از ملی شدن به مردمی شدن تبدیل می کنم. مردم باید سهامدار شرکت ملی نفت باشند تا مردم از افزایش قیمت نفت بهره مند شوند. صندوق ثروت ملی را ایجاد می کنم.

حسینی در پایان گفت: برای اصلاح سیستم تامین مالی کشور ، تکمیل طرح هدفمندی یارانه ها، تامین مالی مسکن مهر برنامه دارم.

ثبت‌نام نماینده سابق مجلس ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۲۷

«مصطفی کواکبیان» برای ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام حضور کرد.

فیروز آبادی هم ثبت نام کرد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۱۹

«ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی صبح امروز (شنبه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

ابراهیم رئیسی بیانیه حضور صادر کرد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۰۲

رییس قوه قضائیه که تاکنون برای ثبت نام به وزارت کشور نرفته است دقایقی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نامزد انتخابات می شود. 

در این بیانیه آمده است: «در طول چند ماه گذشته، گروه‌ها و اقشار و اصناف مختلف، اینجانب را دعوت به نامزدی در انتخابات می‌کردند و البته برخی دلسوزان نیز با دلایل مختلف، خیرخواهانه، می‌خواستند در برابر این مطالبه مقاومت کنم. آنچه من را با این استدلال همراه می‌ساخت، مسؤولیت سنگین قوه قضائیه و برنامه‌های تحولی بود که به پشتوانه تجربه و آشنایی به مسائل و چالش‌های دستگاه قضایی و به یاری طیف وسیعی از نخبگان، و همراهی و امیدآفرینی قاطبه مردم، با جدیت دنبال می‌کردم و بحمدلله ارکان استقرار مسیر تحول فراهم گردیده بود؛ اما لطف مردم به این خدمتگزار کوچک تا سر حد مطالبه‌ای فراگیر و عمومی گسترش یافت. اگر این خواست عمومی نبود، برای ادامه مسیر تحول در قوه قضائیه، آسوده‌خاطر بودم.»

او افزوده است "اینجانب فرزند ملت بزرگ ایران و سرباز کوچک انقلاب اسلامی، با استعانت از خداوند قادر متعال و توسل به امام عصر (عج) و ارواح طیبه شهیدان برای ایجاد تحول در مدیریت اجرایی کشور، و مبارزه بی‌امان با فقر و فساد، تحقیر و تبعیض، با احترام به همه نامزد‌ها و گروه‌های سیاسی، به صورت مستقل به صحنه آمده ام و تنها در برابر ذات اقدس الهی و پیشگاه ملت ایران، خود را متعهد و مسؤول میدانم. "

در ادامه این بیانیه رئیسی بخشی از برنامه های خود را بیان کرده است. 

متن کامل بیانیه رئیسی را اینجا بخوانید. 

پزشکیان: آزموده را آزمودن خطاست ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۵۷

مسعود پزشکیان پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه من را مصمم به حضور در انتخابات کرده، این است که تصور می کنم تنها راه برون رفت از مشکلات اتکا به علم و انسان هایی است که با این باور اتکا به علم و دانش، می توانند به حل مشکلات کمک کنند و مشارکت همه جانبه ای ایحاد کنند. باید از همه ظرفیت های کشور و ایرانیان داخل و خارج از کشور استفاده کرد.

وی ادامه داد: معتقدم بدون دانش و آگاهی هر تصمیمی منجر به مشکلات امروز کشور می شود. بدون مشارکت مردم و تعامل با مردم امکان برون رفت از این مشکلات نداریم. باور کنیم همه ایرانیان می توانند مشکلات را حل کنند.بدون همه اقوام و با اتکا به یک گروه و دسته و جناح امکان حل مشکلات وجود ندارد. روند تفرقه و اختلافات و تنش داخلی و تنش با همسایگان را حل کنیم ،زیرا با تنش نمی توان به توسعه رسید. با حذف و زندان کردن، جنگ و محروم کردن به جایی نمی رسیم. باید درد و نیازهای مردم را بفهمیم و با تمام وجود باید دردهای آنها را پیگیری کنیم. به جای اینکه مشکل مردم را حل کنیم نباید مردم را بزنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر سیستم را درست کنیم، با فساد و رانت مقابله می شود، تصریح کرد: اگر FATF داخلی را پیاده کنیم، رانت خواران نمی توانند پول خواری کنند. اگر یارانه ها را به افراد راحت طلب و ثروتمند نداده و به نیازمندان بدهیم، مشکلات معیشتی اقشار ضعیف بهبود می یابد. نمی شود با افرادی که سال ها مسئولیت داشته و مسبب مشکلات هستند راه را ادامه داد. باور غلطی است که فکر کنیم این افراد می توانند مشکلات را حل کنند. آزموده را آزمودن خطاست. باید به جوانان و زنان و همه اقوام اتکا کرد.

پزشکیان در پاسخ به پرسش که به نفع چه کسی کناره گیری می کند، گفت: من با قدرت در صحنه هستم اما اگر اقبال مردم در جبهه اصلاحات براساس نظرسنجی های ملی به یک نفر زیادتر باشد، گفته ام به نفع آن فرد کنار می روم. اشتباه است که گفته شود نامزد پوششی جهانگیری هستم.

رایزنی محسن هاشمی با جهانگیری برای حضور در انتخابات ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۴۸

محسن هاشمی در نشست خبری خود پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من با جهانگیری رایزنی کردم، وی بیشترین رای را در جبهه اصلاحات آورد، تجربه زیادی دارند و مشورت کردم ثبت نام بکنم یا خیر که ایشان گفتند ثبت نام کنید. به نظر شورای نگهبان تمکین می کنم، البته اجبار هم هست باید تمکین کرد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه‌ای که آماده کردم در معرض داوری قرار خواهم داد. این برنامه با عنوان «دولت رفاه و عدالت» عرضه شده و هدف آن رفتن به سمت رفاه و مبارزه با تبعیض و فساد است.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای لاریجانی گزینه اصلاح طلب‌ها هستند؟ گفت: اجازه دهید به همان توضیح سخنگوی جبهه اکتفا کنیم که از نامزد‌ها خواسته شد اقدام به ثبت نام کنند و وضعیت نهایی پس از تایید صلاحیت‌ها مشخص می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی عباس آخوندی ثبت نام کرد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۳۷

عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی با حضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

مسعود پزشکیان ثبت نام کرد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۳۱

مسعود پزشکیان نماینده فعلی تبریز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

دختر پزشکیان در وزارت کشور او را همراهی می کرد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سید شمس الدین حسینی ثبت نام کرد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۳۱

سید شمس الدین حسینی رئیس فعلی کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

لاریجانی: اداره کشور نباید در دست افراطیون ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۲۳

علی لاریجانی در نشست خبری گفت: 

هنر آن است که گام ها از طریق وحدت بیشتر و تحمل و مدارا در حول ملی برای حل مسائل کشور باشد

سیاست خارجی کشور هدفش باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد

جهش تولید نیازمند تعادل در صحنه ی بین المللی نه این که اقدامی انجام شود که مردم هزینه آن را از سفره خود بدهند

حکمرانی مطلوب در گرو شعار کمتر و عقلانیت اثربخش و قدرت اجرایی قوی است

حل مسائل پیچیده بین المللی نیازمند افراد کار بلد است که بدون دستپاچگی زمام امور دیپلماتیک را از دست بد اندیشان خارج کنند.

ساده لوحی است که بگوئیم مسائل اساسی کشور می‌تواند با چند اقدام نمایشی و پوپولیستی و یا با کلید جادویی و با سوپرمن بازی و با داغ و درفش قابل حل باشد.

 ملت ایران! عده ای اداره کشور را از مسیر حکمت و عقل خارج کردند. با وارد شدن بر موج احساسات و پناه بردن به مسیرهای انحرافی و فراموشی از آرمان‌های امام هزینه های زیادی برای مردم ایجاد کردند و همبستگی ملت را مخدوش کردند.

 جهش تولید و پرش اقتصادی نیازمند با ثبات سازی و تعادل در صحنه بی المللی است. اداره کشور نباید در دست افراطیون و سازشکاران باشد.

کسی که وعده بهشت در این شرایط پیچیده کشور می‌دهد خلاف می‌گوید. باید اول آتش جهنمِ اختلاف و لجبازی و افراطیگری و کارنابلدی را خاموش کرد.

حوزه اقتصاد نه پادگان است و نه دادگاه که با تشر و دستور اداره شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ثبت نام محسن هاشمی در انتخابات ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۱۴

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

علی لاریجانی ثبت نام کرد ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۱۳

علی لاریجانی رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات ثبت نام کرد.

 

 

 

عضویت در کانال تلگرام خبربان

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت « فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

ستاد ملی مقابله با کرونا: رئیسی ۴۰۰۰ نفر را با اتوبوس از ۲۸ شهرستان خوزستان به اهواز آورده بود

برنده آخرین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری چه کسی بود؟/ شما رای بدهید

بگو مگوی تند همتی، رئیسی و مهرعلیزاده | زاکانی عصبانی شد

الگوبرداری گزینشی اصولگرایان از مدل چینی برای ایران

قیمت پراید امروز بیست و سوم خرداد

خبر بعدی:

تجارت ۷ میلیارد دلاری در اردیبهشت ماه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، سید روح اله لطیفی اظهار داشت: تجارت خارجی غیرنفتی دو ماهه کشور به ۲۲.۲ میلیون تن کالا و به ارزش ۱۲.۸ میلیارد دلار رسید که ۱۱.۹ میلیون تن، به ارزش هفت میلیارد و ۸۳ میلیون دلار آن مربوط به اردیبهشت ماه است.

سخنگوی گمرک ایران افزود: از این میزان تجارت خارجی در ماه اردیبهشت، هشت میلیون و ۵۷۹ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۳۵۲ میلیون دلار مربوط به صادرات کالاهای ایرانی است و مابقی آن به وزن سه میلیون و ۳۲۱ هزار تن، به ارزش سه میلیارد و ۷۳۱ میلیون دلار مربوط به واردات کالا به کشور است.

وی توضیح داد: با وجود رشد ۴۸ درصدی صادرات از لحاظ ارزش در مجموع دو ماه ابتدایی سال نسبت به این مدت در سال قبل، در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه با ۲۷۷ هزار تن کالای بیشتر و ۳۸۴ میلیون دلار فروش بیشتر، رشد ۳.۳ درصدی در وزن و ۱۳ درصدی در ارزش را شاهد بودیم و در واردات نیز یک میلیون و ۲۸۰ هزار تن کالا با ارزشی بیش از ۹۳۷ میلیون دلار نسبت به فروردین ماه، واردات قطعی بیشتری داشتیم که این میزان، رشد ۶۲.۵ درصدی در وزن و ۳۳.۵ درصدی در ارزش واردات نسبت به فروردین ماه به شمار می‌آید.

لطیفی در خصوص تجارت کشور در اردیبهشت ماه افزود: در اردیبهشت امسال در رویه صادرات نسبت به اردیبهشت سال ۹۹، ۷۲۰ میلیون دلار کالا بیشتر صادر شد که معادل رشدی ۲۷.۵ درصدی است و در همین مدت نسبت به اردیبهشت سال قبل در رویه واردات، ۵۹۵ میلیون دلار کالا بیشتر وارد شده که ۱۹ درصد بیشتر بوده است. البته در وزن در هر دو رویه کاهش ۵۳۱ هزار تنی و ۶۱۲ هزار تنی را شاهد بودیم که منفی ۶ درصد وزن صادرات و منفی ۱۵.۵ درصد وزن واردات است.