Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش‌بنیان‌ها سیستم سولفورزدایی مواد هیدروکربنی به روش نوین ODS کاتالیستی را راه‌اندازی کردند که آلایندگی حامل‌های انرژی را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت دانش‌بنیان توانست سیستم سولفورزدایی مواد هیدروکربنی به روش نوین کاتالیستی را در مقیاس صنعتی راه‌اندازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هادی نصیری مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان مبتکران پترو پژوه سپاهان گفت: در این شرکت طراحی، ساخت و راه اندازی سیستم سولفورزدایی مواد هیدروکربنی به روش نوین ODS کاتالیستی در مقیاس صنعتی انجام می‌گیرد. این شرکت موفق شد تا این کارخانه سولفورزدایی از نفت و میعانات گازی را راه‌اندازی کند و تا کنون چندین واحد دیگر نیز در شهر‌های مختلف احداث شده است.

 

وی ادامه داد: از نظر قیمت این شرکت دانش‌بنیان توانسته است فاصله خود را با رقبای خارجی حفظ کند و محصول خود را علی رغم کیفیت خوب با نرخ کمتری به مشتری عرضه کند. در پروژه اخیر که توسط این شرکت راه‌اندازی شد، حلال وایت اسپریت بسیار با کیفت، با سولفور ۱۶ پی‌پی‌ام تولید شد که با توجه به کیفیت کار جوانان و مهندسان ایرانی، از سوی مسئولین این بخش مورد استقبال قرار گرفت. با توجه به آمار‌هایی که داریم، قیمت احداث این کارخانه توسط این شرکت دانش‌بنیان، حدود یک چهارم قیمت پیشنهادی دیگر رقبا بوده است.

 

نصیری در توضیح کارایی‌های این محصول، افزود: همانطور که می‌دانیم کاهش سولفور مواد هیدروکربنی در حامل‌های انرژی سبب کاهش آلودگی محیط زیست و همچنین افزایش گرید مواد سوختی و به طبع آن افزایش قیمت می‌شود. حاصل تجربه و تحقیق متخصصین این شرکت، استفاده از روش ODS کاتالیستی است که یکی از نوین‌ترین و کارآمد‌ترین روش‌های سولفورگیری است. سیستم سولفور‌زدایی ابداعی به گونه‌ای طراحی شده است که برای انواع نفتا، میعانات گازی، گازوییل، روغن و مازوت مناسب بوده و میزان سولفور را به صورت قابل توجه کاهش می‌دهد.

 

مدیر عامل شرکت مبتکران پترو پژوه سپاهان همچنین بیان کرد: سرمایه گذاران حوزه صنعت نفت و پتروشیمی و پالایشگاه‌ها از جمله مصرف‌کنندگان عمده این محصول محسوب می‌شوند. شرکت دانش بنیان مبتکران پترو یک شرکت فنی مهندسی در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی واقع در اصفهان است و اعضاء این گروه از نخبگان دانشگاهی کشور هستند.

 

نصیری در توضیح فعالیت‌های شرکت افزود: این واحد دانش بنیان، فعالیت خود را با تأسیس واحد‌های کوچک شیمیایی در سال ۱۳۸۶ آغاز کرد و تاکنون بیش از ۳۰ پروژه صنعتی را با موفقیت به انجام رسانده است. فعالیت‌های این شرکت کلیه خدمات مهندسی در حوزه فرآیند‌های شیمیایی و نفتی از جمله طراحی، ساخت تجهیزات، نصب و راه‌اندازی را شامل می‌شود.

 

وی ضمن تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای گسترش فعالیت در شرکت‌های دانش بنیان، گفت: گسترش صادرات این فناوری به کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله عمان و قطر، احداث واحد‌های سولفورزدایی در پالایشگاه‌های کشور جهت کاهش سولفور مواد هیدروکربنی سنگین به عدد‌های بسیار پایین و تحقیق و توسعه در زمینه واحد سولفورزدایی مازوت از جمله برنامه‌های کاری است که این شرکت برای تحقق آن‌ها تلاش خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پتروشیمی معاونت علمی و فناوری آلاینده های هوا شرکت های دانش بنیان مواد هیدروکربنی شرکت دانش بنیان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان توسط شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سهیل بیگدلی شامگاه چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ در جلسه مدیران و کمیسیون سرمایه‌گذاری اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: اقداماتی که در استان قزوین انجام می‌شود به نوعی تولید ثروت محسوب می‌شود؛ کل رقبه‌های استان ۱۱۰ هزار مورد است و گاهی با تغییر کاربری به ۱۲۰۰۰۰ رقبه هم می‌رسد که می‌تواند ظرفیتی برای مولدسازی باشد.

وی از تعیین ۷ محور سرمایه‌گذاری در حوزه وقف خبر داد و افزود: این ۷ محور در حوزه‌های انرژی خورشیدی، صنعت، معدن، کشاورزی، آبزی‌پروری و پرورش دام سبک و سنگین مشخص شدند که تمامی ظرفیت‌های یادشده در این استان موجود است.

معاون سازمان اوقاف با اشاره به راه‌اندازی شبکه تولید دام سازمان متبوعش در سرتاسر کشور اضافه کرد: در این شبکه ۲۰۰۰۰ رأس دام سبک داریم و تولید ۱۰۰ تن شیر در روز هم توسط شبکه دامداری و دامپروری موقوفات رقم می‌خورد.

بیگدلی به مرز آبی ۴۰۰۰ کیلومتری در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: با همه مشکلات آبی که وجود دارد، محصولی که در آب داریم ۱۵۰۰ تن ماهی و در مقیاس ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم است و در حال حاضر در تولیدات این سازمان، حدوداً ۲۵۰۰ تن ماهی در داخل آب وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه انرژی خورشیدی هدف گذاری‌ها ۱۱۰ مگاوات است که در حال حاضر تولید ما ۱۰ مگاوات است و با هدف‌گذاری مورد نظر فاصله زیادی داریم؛ در موضوع معدن هم ظرفیت فوق‌العاده‌ای در سازمان اوقاف وجود دارد و جهت نوع بهره‌وری از این ظرفیت برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان توسط شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف خبر داد و گفت: حدود ۲۰ شرکت دانش‌بنیان ایجاد کردیم و ۱۹ شرکت دیگر هم پیشنهاد شده که نمونه‌ای از آن‌ها در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر سازمان اوقاف ۲۰ محصول با گردش مالی بالا از طریق همین شرکت‌ها تولید می‌کند.

کد خبر 747669

دیگر خبرها

  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم