Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،نگار فتحی بیرانوند،معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: همچنین واکسیناسیون ۵۱ نفر کادر این مراکز علیه کرونا انجام شده است و مرحله دوم نیز با توجه به نوع واکسن از ۲۱ تا ۳۰ روز بعد تزریق می شود.

او اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت عمومی همه این افراد مساعد است و پروتکل های لازم برای مراقبت آنها همچنان اعمال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی بیرانوند تصریح کرد: همچنین ۲ مرحله واکسیناسیون ۸۰ نفر از سالمندان و ۴۶ نفر کادر فعال و شاغل در مراکز نگهداری سالمندان لرستان پایان یافته است.

او با بیان اینکه در مجموع ۱۰ درصد جمعیت حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری لرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند عنوان کرد: مرحله دوم واکسیناسیون کرونای سالمندان استان به مدت سه روز انجام شد و برنامه های مراقبتی از سالمندانی که به دلایل مختلف واکسینه نشدند همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به فعالیت سه مرکز سرای سالمندان در لرستان تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون تمام خدمات و اقدامات مراقبتی برای جلوگیری از ابتلای سالمندان به این ویروس انجام شده و تاکنون موردی از ابتلا در این افراد گزارش نشده است.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه هیچ گونه پذیرش یا ملاقات خانواده‌ سالمندان و یا برای معلولان در مدت شیوع کرونا انجام نشده است اظهار کرد: از آنجا که امکان ابتلای این افراد با ملاقات‌های حضوری افزایش می‌یابد به همین منظور دیدارها به صورت ویدئویی است و ملاقات‌های مواقع اضطرار با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در محیط باز و با فاصله چند متری انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی لرستان واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله

شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به پای کار بودن ۵۰ اکیپ بخش دولتی و خصوصی برای انجام واکسیناسیون دام‌های سبک استان علیه بیماری آبله، گفت : انتظار داریم دامداران استان با اکیپ‌های واکسیناسیون همکاری کنند.

وی با بیان اینکه کار واکسیناسیون دام‌های سبک استان علیه بیماری آبله به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز در این مرحله انجام شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: سال گذشته تمامی جمعیت گوسفند و بز استان کرمانشاه علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه آبله یک بیماری ویروسی است که بیشتر در فصل بهار و پاییز دام‌های سبک را درگیر می‌کند، گفت: بیماری آبله در صورت شیوع می‌تواند خسارات اقتصادی زیادی را متوجه بخش دامداری کند و از این حیث مقابله با شیوع بیماری اهمیت دارد.

یارویسی با بیان اینکه بیماری آبله خطری برای انسان ندارد و جزو بیماری‌های قابل انتقال به انسان نیست، تصریح کرد: این بیماری با علائمی مثل تب و ایجاد حالت افسردگی در دام همراه بوده و در نقاط کم مو و سرو صورت دام نشانه ضایعات پوستی ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری در جمعیت بالغ گوسفند و بز بین پنج تا ۵۰ درصد است و بین دام‌های نابالغ تا ۹۰ درصد هم می‌رسد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست