Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@18:22:26 GMT

مخالف خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش هستم

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۵۸۷۰

مخالف خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش هستم

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابراهیم رضایی، نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی  بعد از ظهر شنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان دشتستان بیان کرد: همه ما زیر بار منت و مدیون تلاش‌ها و زحمات معلمان عزیز هستیم و یکی از مهمترین وظایف ما احترام گذاشتن به مقام معلم است و باید احترام گذاشتن به معلم را در جامعه نهادینه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بر لزوم تلاش همه مسئولان در جایگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات و تامین نیاز‌های معلمان تاکید کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش ارکان مختلفی دارد که معلم مهمترین رکن آن است و باید بیش از پیش به این رکن مهم توجه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه‌کردن در آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری برای رشد و آینده جامعه است افزود: معلمان دغدغه‌های زیادی دارند و همه ما باید کمک کنیم که کاری بزرگ انجام شود و دغدغه این قشر رفع شود.

رضایی عنوان کرد: در کنار مسائل معیشتی و حقوق و مزایای معلمان، امنیت شغلی هم یکی از دغدغه‌های اساسی است که بسیاری از افراد شاغل در این عرصه از وضعیت ناراضی هستند و نسبت به آینده خود نگران هستند و باید با ارائه راهکار مناسب برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش شود.

او با بیان اینکه مخالف خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش و نیز حوزه سلامت هستیم، تاکید کرد: پیمانکار آوردن در دستگاه مهمی، چون آموزش و پرورش صحیح نیست و باید نیرو‌های این حوزه امنیت شغلی داشته باشند تا با آرامش خاطر بیشتری به کار خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید

هزار دانش‌آموز بوشهری از دسترسی به آموزش مجازی محروم هستند

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از مضرات ورود بخش خصوصی ایجاد مدارس خصوصی با هزینه‌های میلیاردی و شهریه‌های چند صد میلیونی و در نهایت ایجاد شکاف آموزشی است که باعث می‌شود تا فرزندان اشراف و افراد ثروتمند نسبت به فرزندان مستضعفین و قشر ضعیف و متوسط جایگاه بهتری از نظر علمی پیدا کنند.

رضایی گفت: تداوم این وضعیت باعث می‌شود تا این افراد که از مزایای تحصیلی بهتری برخوردار بوده‌اند در مناصب تصمیم گیری، مسئولیت‌ها و استخدامی‌ها نیز جایگاه بهتری کسب کنند و به تدریج همه مسئولیت‌ها هم به فرزندان افراد ثروتمند برسد و این یک ایراد اساسی است که آینده فرهنگ، اقتصاد، سیاست و... در دست پولدار‌ها باشد.

او با تاکید بر اینکه بهترین مدارس هر شهر باید مدارس دولتی باشند و کیفیت بالایی داشته باشند تا رقابت علمی برای حضور در این مدارس شکل بگیرد، افزود: باید از حق این دانش‌آموزان که تریبونی هم در اختیار ندارند و چه بسا توانی هم برای دفاع ندارند، دفاع کنیم و جلوی این بی‌عدالتی‌ها را بگیریم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدارس خصوصی شکاف آموزشی خصوصی سازی معلمان نمونه آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی عهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه پردیس کوثر یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، در بازه‌ی زمانی 24 اسفند تا 4 فروردین مصادف با ماه مبارک رمضان و آغاز سال نو، ۱۹ دانشجو از این دانشگاه، برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی،تربیتی و عمرانی در روستای درغک اجرا کردند.

زیباسازی و رنگ‌آمیزی مدارس، اجرای سرود جشن تکلیف برای کلاس سومی ها، سفره افطاری، پخش انیمیشن، آموزش طراحی چهره‌ی شهدا، کاشت ۳۴ اصله نهال به نیت ۳۴ شهید دانشجو معلم استان با حضور دانش‌آموزان و اهالی روستای درغک از برنامه های این اردوی جهادی بود.

همچنین آموزش ریاضی، فارسی،کامپیوتر، زبان‌انگلیسی، مشاوره‌ی تحصیلی، احکام، مجسمه‌سازی، کار با سفال و ... نیز در پایه‌های ابتدایی و متوسطه اول انجام شد.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1225442 برچسب‌ها سازمان بسیج دانشجویی

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی عهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه پردیس کوثر یاسوج
  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • صدور احکام رتبه بندی برای بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش
  • اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳
  • با تمام توان برای برقراری عدالت آموزشی در سیستان و بلوچستان تلاش می‌کنیم
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان