Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام آنلاین از سمنان؛ مصطفی شاه‌حسینی روز شنبه به رسانه ها افزود: ۶۶ هزار و ۲۹۸ تن کنجاله سویا، ۱۴۱ هزار و ۱۲۵ تن ذرت، ۵۵ هزار و ۱۹۵ تن جو و یکهزار و ۵۸ تن کنجاله کلزا سال گذشته از طریق سامانه بازار گاه خریداری شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: این میزان کنجاله سویا توسط یکهزار و ۴۶۳ نفر، برای ذرت توسط یکهزار و ۹۸۴ نفر، جو توسط ۶۸۸ نفر و کلزا نیز توسط ۷ نفر خریداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تأمین خوراک دام منوط به همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط، تخصیص ارز، تشریفات گمرکی است و حمل‌ونقل باید بدون تأخیر باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه حذف واسطه‌ها و تأمین نهاده و نظارت دقیق‌تر در توزیع از اهداف اصلی راه‌اندازی سامانه بازار گاه است، گفت: در حال حاضر در کشور مشکلی از نظر تأمین نهاده دامی وجود ندارد.

شاه‌حسینی اظهار داشت: فعالیت سامانه بازار گاه توزیع نهاده‌های کشاورزی از ابتدای سال ۹۹ به‌طور رسمی آغاز شد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه بازار گاه با همت معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بود افزود: در گذشته توزیع نهاده‌ها به‌صورت دستی بود و با نامه‌نگاری انجام می‌شد اما از سال ۹۹ توزیع نهاده از طریق این سامانه انجام می‌شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سهمیه نهاده از وزارتخانه در سامانه بازارگاه مشخص می‌شود خاطرنشان کرد: بازارگاه سامانه اصلی توزیع خوراک دام و طیور کشور محسوب می‌شود که در اجرای ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز طراحی شد و هدف از ایجاد سامانه بازارگاه این بود که فعالیت شفاف و قانونمندی برای فعالان بازار نهاده‌ها، از تولیدکننده گرفته تا مصرف‌کننده، فراهم آورد و نهاده‌ها با قیمت و زمان مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

شاه‌حسینی افزود: از مهر ۹۹ وزارت جهاد کشاورزی ابتدا واحدهای مرغ تخم‌گذار را به‌صورت سیستمی در داخل سامانه قرارداد و خود مرغدار به‌صورت مستقیم از بندر نهاده تخصیصی خود را می‌خرد و از این طریق واسطه‌ها حذف شدند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی از نظر تأمین نهاده‌های دامی وجود ندارد گفت: بهره‌برداران با مشکلاتی مانند هزینه حمل‌ونقل، تأخیر در بارگیری، تأخیر در تخصیص ارز به واردکننده‌ها که به دنبال آن تأخیر در ترخیص کالا مواجه هستند و در تأمین خوراک دام‌های خود دچار مشکل می‌شوند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جهاد کشاورزی نهاده های دامی سمنان مصطفی شاه حسینی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان سامانه بازار گاه خوراک دام نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی به کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

صالح محمدی امروز، ۹ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفندماه، ۷۲ هزار و ۹۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه بین ۲۰۰ کارگزار شرکت تعاونی و بخش خصوصی این استان توزیع شده است.

وی افزود: در سال زراعی گذشته توزیع کود شیمیایی از طریق حواله الکترونیکی صورت گرفت که کشاورزان برای دریافت سهمیه کود به مراکز جهاد کشاورزی و مراکز خدمات غیردولتی مراجعه و با ثبت سطح زیر کشت در سامانه پهنه‌بندی از طریق سامانه پایش کود براساس میزان سهمیه ابلاغی نسبت به دریافت سهمیه تخصیصی اقدام کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان یادآور شد: بر اساس توصیه آزمایشگاه، بهره‌برداران باید قبل از استفاده از کودهای شیمیایی، با انجام آزمون خاک، نسبت به تغذیه کودی در مزارع خود اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۲۰ تن کالای اساسی در سراب
  • بیماری دامی در مازندران کاهش یافت
  • صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته
  • توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان
  • توزیع گسترده گوشت منجمد و گرم وارداتی گوسفندی در بازار یزد
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • هیچ گونه افزایش قیمتی برای انواع کود نداریم
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • ۱۵ تن برنج و شکر در جزیره خارگ توزیع می‌شود
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین