Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@04:51:34 GMT

وارث سامسونگ به ثروتمندترین فرد در کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۶۵۲۱

وارث سامسونگ به ثروتمندترین فرد در کره جنوبی

کره جنوبی خانه شماری از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیاست و این شرکت‌ها برای مالکان خود ثروت هنگفتی به ارمغان می‌آورند. «لی جائه-یونگ»، قائم مقام هیئت مدیره و وارث سامسونگ اخیرا با ثروتی در حدود ۱۲.۶ میلیارد دلار به عنوان ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شناخته شده است.

به گزارش برنا؛ طبق اطلاعات شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، لی جائه-یونگ از میان ۵۰۰ میلیارد برتر دنیا در رده ۱۷۳ قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنوان ثروتمندترین فرد کره قبلا به «لی کان-هی»، پدر لی جائه-یونگ تعلق داشت که اکتبر پارسال از دنیا رفت. حالا بخش عمده‌ای از سهام لی کان-هی در سامسونگ به پسرش به ارث رسیده و او را به ثروتمندترین انسان در این کشور تبدیل کرده است.

مجموع سهامی که از سامسونگ الکترونیکس و سامسونگ SDS به لی جائه-یونگ به ارث رسیده، چیزی حدود ۵.۳ میلیارد دلار است. ولی این جابه‌جایی سرمایه برای خانواده لی پرهزینه بوده و آن‌ها را وادار به پرداخت مالیات سنگین ۱۰.۸ میلیارد دلاری کرده، مالیاتی که در تاریخ کره بی‌سابقه بوده است.

خانواده لی این مالیات را در شش قسط در یک بازه زمانی پنج ساله پرداخت خواهد کرد. با این حال مشخص نیست که این مالیات به چه صورتی بین وارثان آقای لی کان-هی تقسیم خواهد شد. اگر لی جائه-یونگ مجبور نمی‌شد چنین مالیات سنگینی به دولت کره جنوبی بپردازد، دارایی او خیلی بیشتر از ۱۲.۶ میلیارد دلار می‌شد و می‌توانست به رده‌های بالاتری در فهرست ۵۰۰ میلیاردر برتر دنیا برسد.

لی جائه-یونگ در حال حاضر در زندان به سر می‌برد. او پارسال به جرم رشوه به ۲.۵ سال زندان محکوم شد. با این حال، چندی قبل شماری از فعالان صنعت کره جنوبی از دولت این کشور خواستار عفو او شدند تا بتواند در این برهه حساس سامسونگ را تحت هدایت مقتدرانه خود بگیرد و از افول جایگاه اقتصادی این شرکت و طبیعتا اقتصاد کره در مناسبات جهانی جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شاخص پدر سهام سامسونگ دلار سرمایه خانواده مالیات کره جنوبی زندان جرم صنعت دولت اقتصاد سامسونگ کره جنوبی ثروتمندترین لی جائه یونگ کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۶۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد

شرکت بین المللی داده (IDC) اعلام کرد که سامسونگ دوباره از اپل پیشی گرفته و جایگاه برترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان را به دست آورده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس داده‌های اولیه که توسط شرکت بین المللی داده (IDC) در روز یکشنبه منتشر شد، سامسونگ دوباره از اپل پیشی گرفت و جایگاه برترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان را به دست آورد.

این غول فناوری کره جنوبی سال گذشته میلادی رتبه اول را به رقیب آمریکایی خود واگذار کرده بود.

داده های شرکت بین المللی داده نشان می دهد که فروش گوشی های هوشمند اپل در سه ماهه اول سال 2024 به دلیل تشدید رقابت از سوی سازندگان آسیایی حدود 10 درصد کاهش یافته است.

فشار صهیونیست‌ها به اپل در پی جنجال پرچم فلسطینسامسونگ رتبه اول تولید موبایل را از دست داد

طبق گزارش IDC، اپل در ژانویه تا مارس سال جاری میلادی 50.1 میلیون دستگاه آیفون فروخته است که در مقایسه با 55.4 میلیون دستگاه فروخته شده در مدت مشابه در سال 2023 کاهش نشان می‌دهد.

به گفته این شرکت، اگرچه سامسونگ شاهد کاهش 0.7 درصدی رشد فروش خود بود، اما به نظر می رسد در مجموع نسبت به دوره‌های سه ماهه اخیر در شرکت خود یا اپل، در موقعیت بهتری قرار دارد.

سهم سامسونگ از بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه اول 2024 به 20.8 درصد رسید، در حالی که سهم اپل 17.3 درصد بود.

به گفته این شرکت تحقیقاتی، برندهای چینی شیائومی، ترنسشن و اوپو به دنبال سامسونگ و اپل هستند تا پنج سازنده برتر گوشی‌های هوشمند را تشکیل دهند.

شرکت بین المللی داده همچنین اعلام کرد به طور کلی، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول 7.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

کاهش فروش اپل پس از عملکرد قوی آن در سه ماهه چهارم سال 2023 اتفاق می‌افتد، زمانی که سامسونگ را به عنوان تولیدکننده پیشروی گوشی در جهان پشت سر گذاشت و به این ترتیب به دوازده سال سلطه این غول فناوری کره جنوبی پایان داد.

با این حال، کاهش فروش شرکت اپل در سال جاری به چالش های آن در بازارهای کلیدی، به ویژه چین نسبت داده شده است.

برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی در چین، به منظور مقابله به مثل با محدودیت‌های دولت آمریکا برای اپلیکیشن‌های چینی، استفاده کارمندان از دستگاه‌های اپل را محدود کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید مانیتور ال جی و سامسونگ
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • samsung s23 fe + قیمت، مشخصات و مقایسه با S23 Ultra سامسونگ (۲۹ فروردین)
  • شاعران از وعده صادق گفتند/ وارث انگشتر سرخ سلیمانیم
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد
  • شاکی جدید: نارضایتی ستاره بایرن از نیمکت‌نشینی
  • دی یونگ: ضربه محکمی خوردیم
  • اپل، سلطنت گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ را به سامسونگ واگذار کرد
  • سامسونگ اپل را شکست داد
  • برنامه سامسونگ برای سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ لو رفت!