Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@09:06:04 GMT

این مستطیل آبی، ۳۸ میلیون دلار فروخته شد/ عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۶۶۲۰

این مستطیل آبی، ۳۸ میلیون دلار فروخته شد/ عکس

به گزارش مترو، تابلو نقاشی از مارک روتکو، هنرمند مشهور آمریکایی، در حراجی کریستیز واقع در نیویورک، به قیمت ۳۸.۱ میلیون دلار فروخته شد.

ارزش تقریبی این نقاشی در حدود ۴۰ میلیون دلار برآورد شده بود.

این اثر آخرین بار در سال ۲۰۱۴ در حراجی ساتبیز از مجموعه بانی ملون، مجموعه‌دار آمریکایی مشهور، در نهایت به قیمت ۴۰ میلیون دلار فروخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان ارزش تخمینی آن بین ۱۵ الی ۲۰ میلیون دلار برآورد شده بود.

رکورد گران‌ترین اثر فروخته شده روتکو در یک حراجی به سال ۲۰۱۲ و فروش یکی از آثار این هنرمند به قیمت ۸۶.۸ میلیون دلار بازمی‌گردد.

این تابلو نقاشی آبی رنگ بدون عنوان یکی از آخرین نقاشی‌هایی است که توسط روتکو پیش از به پایان رسیدن زندگی‌اش در سال ۱۹۷۰ خلق شد.

روتکو از مهم‌ترین هنرمندان آمریکایی بود؛ او برای خلق نقاشی‌هایی در اشکال مختلف که اغلب آن‌ها مستطیل و مربع بودند، به شهرت رسید.

۵۷۵۷

کد خبر 1515319

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نقاشی هنرهای تجسمی حراجی آثار هنری میلیون دلار فروخته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سینما برای غزه» و کمک ۳۱۶۰۰۰ دلاری به فلسطینیان

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حراجی «سینما برای غزه» تلاشی قابل تحسین از جانب هنرمندان مطرح سینما است که برای ارائه کمک‌های پزشکی و امدادی به فلسطینیان راه‌اندازی شد و در نخستین گام رقم قابل توجهی از کمک‌های مالی در این رویداد جمع‌آوری شد.

در این حراجی که با حضور کارگردان‌های شناخته شده و بازیگران مطرح هالیوودی و همینطور موزیسین‌هایی همچون تیلدا سوینتون، آنی لنوکس، خواکین فینیکس، اسپایک لی و گیرمو دل تورو برگزار شد، حدود ۳۱۶۷۷۸ دلار (۲۵۴۲۹۷ پوند) برای کمک به فلسطینیان (MAP) جمع آوری شد.

خیریه‌ای مستقر در انگلیس که مسئول برگزاری این حراجی بود قرار است پشتیبانی‌های پزشکی مختلفی را برای مردم غزه انجام دهد، از تهیه آب استریل گرفته تا دارو‌های سرطان و آنها را با هماهنگی سازمان‌های بین‌المللی به نوار غزه ارسال کند.

در این حراجی افراد مشهور اقلام شخصی خود را اهدا کردند. اقلامی همچون پوستر‌های فیلم‌های مختلف که توسط عوامل امضا شده بود، چت‌های شخصی زوم، اشعار دست‌نویس هنرمندان عرصه موسیقی و... در این حراجی وجود داشت. به عنوان مثال برگه‌ای از اشعار دستنویس آنی لنوکس (آهنگساز ۶۹ ساله بریتانیایی و برنده جایزه گرمی) بیش از ۲۶ هزار دلار به فروش رسید، که پرفروش‌ترین برگه اشعار لنوکس بود.

جاناتان گلیزر، سازنده فیلم «منطقه مورد علاقه»، که در سخنرانی خود در مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۴ به مناقشه غزه اشاره کرد و پس از آن با واکنش‌های منفی و مثبت فراوانی مواجه شد، در این حراجی حضور داشت. پس از سخنرانی جنجالی گلیزر در مراسم اسکار، گروهی از هنرمندان که خواستار آتش بس فوری در غزه بودند او را ستایش کردند و گروهی از چهره‌های سیاسی و هنری طرفدار اسرائیل بر او تاختند. اما پس از گذشت یک ماه از مراسم اسکار این کارگردان هفت پوستر از فیلم جدیدش را با امضای خود در اختیار حراجی قرار داد و میکا لوی آهنگساز و جیمز ویلسون تهیه‌کننده این فیلم نیز تعدادی پوستر امضا شده به حراجی اهدا کردند. کمک مالی این کارگردان به حراج سینما برای غزه ۱۳۷۰۲ دلار جمع آوری کرد.

حراجی ۱۰ روزه با کمک روزنامه‌نگاران

حراج آنلاین این رویداد در ۲ آوریل به صورت زنده آغاز شد و درست قبل از نیمه شب به وقت بریتانیا در روز جمعه ۱۲ آوریل بسته شد. آمار نهایی حراج ممکن است کمی بالاتر از رقم ثبت شده پس از بسته شدن رسمی باشد.

هانا فلینت، روزنامه‌نگار و منتقد سینمای مقیم لندن که همراه با دوستان صنعت فیلمش، هانا فار، جولیا جکمن، لیلا لطیف، سوفی مونک کافمن، سینما را برای غزه راه‌اندازی کرد، می‌گوید: «ما گروه بسیار متنوعی از زنان هستیم، زنان رنگین پوست داریم، زنان یهودی، زنان مسلمان، مسیحی و غیرمذهبی که همه دور هم جمع شده‌اند. ما فکر می‌کردیم در این حراجی شاید ۲۰۰۰۰ پوند (۲۵۰۰۰ دلار) جمع آوری کنیم.»

فلینت می‌گوید برای بحران انسانی که در غزه در جریان است، ما واقعاً معتقدیم که سینما می‌تواند ابزار قدرتمندی باشد، ابزاری سیاسی برای صحبت درباره جهان، انعکاس و درگیر شدن با آنچه در حال رخ دادن است، و فکر کردیم چه راه بهتری برای ترغیب افراد در صنعت ما برای گرد هم آمدن و متحد شدن وجود دارد؟ ما تلاش کردیم با راه‌اندازی این حراجی به افرادی که این کار را به خوبی انجام نمی‌دهند کمک کنیم.

این حرکت و جنبش در ابتدا به عنوان یک رویداد کاملاً بریتانیایی آغاز شد و اولین گروه اهداکنندگان مشهور به آن همه بریتانیایی بودند، از کارگردان‌هایی همچون کن لوچ، مایک لی، آصف کاپادیا و جوآنا هاگ گرفته تا بازیگرانی مثل برایان کاکس، هریس دیکنسون و آلیسون اولیور، اما این اتفاق به سرعت جهانی شد.

رامی یوسف بلیت‌هایی را برای نمایش زنده خود و همچنین مراسم بعد از مهمانی و دیدار و احوالپرسی با کمدین و بازیگر فیلم «بیچارگان» (Poor Things) اهدا کرد. خواکین فینیکس، برنده اسکار، پوستر امضا شده فیلم جدید «جوکر» را اهدا کرد. دل تورو با شش کتاب امضا شده با این رویداد همکاری کرد و لی با یک پوستر امضا شده و قاب شده از مالکوم ایکس وارد صحنه شد.‌

می‌ایستیم و کمک می‌کنیم

هانا فار یکی دیگر از روزنامه‌نگاران مسئول برگزاری این رویداد نیز گفت: «تنوع اهداکنندگان باورنکردنی بوده است، از افرادی که در فیلم‌های مارول حضور دارند تا جدیدترین فیلم‌سازان بریتانیایی، مردمی از سراسر جهان. لحظه‌هایی بود که باور نمی‌کردم همه چیز در حال وقوع است. مثل زمانی که سوزان ساراندون وارد حراجی شد و یک تی شرت راکی ترسناک امضا شده و همچنین یک چت زوم یک به یک را به حراج گذاشت.

زهرا یاسین، مدیر رویداد‌های اجتماعی و چالش در امدادرسانی به فلسطینیان، که حراج را با سینما برای غزه هماهنگ کرده است، نیز در این خصوص عنوان کرد: «انتظار این تعداد از افراد مشهور را نداشتم. دیدن اینکه چه تعداد از مردم نه تنها اهمیت می‌دهند، بلکه واقعاً می‌خواهند درگیر شوند و تمام تلاش خود را برای کمک کردن انجام دهند، بسیار دلگرم کننده بود. صادقانه بگویم، از نظر مبلغ جمع آوری شده، این رقم غیرقابل باور بود.»

یاسین در بخش دیگری از سخنانش ضمن اعلام این مسئله که تمام پول جمع‌آوری‌شده مستقیماً صرف تلاش‌های واکنش اضطراری سازمان Map (کمک به فلسطینیان) در غزه خواهد شد، گفت: این سازمان تنها سازمان غیردولتی است که در حال حاضر در شمال غزه در شرایط سخت و خطرناک فعالیت می‌کند. این شش ماه واقعاً سخت بوده است، ما هر روز نگران همکارانمان [در غزه]هستیم و آنجا مکان فوق‌العاده خطرناکی است.

هانا فلینت همچنین با اشاره به اهمیت صحبت کردن درخصوص اتفاقات غزه گفت: بلافاصله پس از حملات ۷ اکتبر به اسرائیل و آغاز عملیات نظامی اسرائیل در غزه، در جامعه سینمایی متوجه «ترس از صحبت کردن» در مورد این اتفاق و انتقاد از بمباران غزه یا ابراز همبستگی با فلسطینی‌ها شدم. حتی خیلی از مردم نیز در این خصوص صحبت نمی‌کردند، اما وقتی همه می‌بینند هنرمندانی همچون تیلدا سوینتون، برایان کاکس، رامی یوسف، خواکین فینیکس و... پا به میدان گذاشتند ناگهان همه چیز خوب می‌شود. گاهی اوقات شما به این نوع صدای جمعی نیاز دارید تا به مردم کمک کند احساس شجاعت کنند و بگویند: من می‌خواهم بایستم و کمک کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا قیمت دلار محکوم به سقوط است‌؟
  • جزئیات اولین حراج سکه در سال جدید/ ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
  • جزئیات اولین حراج سکه در سال جدید/ ۷۲۱۸ سکه فروخته شد+قیمت
  • تخفیف ۲میلیاردی یک خودروی آمریکایی
  • بهترین مرکز پخش عمده پلاستیک حراجی در تهران
  • خبرگزاری دولت: آغاز ریزش نرخ دلار در بازار آزاد/ ماجرای شایعه وصول مالیات از مهریه/ قیمت شمش طلای حراجی چند میلیارد تومان شد؟
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۶ فروردین ۱۴۰۳؛ محبوب‌ترین گوشی بازار با چه قیمتی فروخته می‌شود؟
  • حراج ۲ نقاشی کمیاب
  • «سینما برای غزه» و کمک ۳۱۶۰۰۰ دلاری به فلسطینیان
  • کمک ۳۱۶ هزار دلاری هالیوودی‌ها به غزه