Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@23:25:34 GMT

آمار کرونا یزد ۲۵ اردیبهشت؛ ۴ فوتی و ۱۷۶ ابتلای جدید

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۶۷۶۸

آمار کرونا یزد ۲۵ اردیبهشت؛ ۴ فوتی و ۱۷۶ ابتلای جدید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در ۲۴ ساعته گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۷۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شدند و طی این بازه زمانی در استان یزد چهار مورد فوتی ثبت شده است.

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۷۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شدند، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در استان یزد چهار مورد فوتی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توضیح اینکه افراد باید برای قطع زنجیره انتقال ویروس از حضور در تجمعات خودداری کرده و باید در منزل بمانند، تصریح کرد: کارشناسان بهداشتی از طریق سامانه ۱۱۱ آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات شهروندان و چگونگی درمان بیماری کووید ۱۹ هستند و افراد باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با توضیح در خصوص بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۸۲ نفر به دلیل شرایط حاد بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: برای کاهش آمار مبتلایان باید تمام افراد همکاری کنند و فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و ضدعفونی کردن را رعایت کنند و از حضور در اجتماعات، مراسم و دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند.‌

کد خبر 493709

منبع: ایمنا

کلیدواژه: یزد کرونا در یزد وضعیت کرونا در یزد ابتلا به کرونا در یزد آمار ابتلا به کرونا در یزد محدودیت های کرونایی در یزد آمار ابتلا به کرونا آمار کرونا آخرین آمار کرونا آمار فوتي آمار ابتلا به کووید ۱۹ آخرین آمار ابتلا به کرونا در ایران آمار روزانه مبتلایان به کرونا آخرین آمار مبتلایان به کرونا آمار مبتلایان به بیماری کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران ابتلا به کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ پاندمی کووید 19 مبتلا به کووید ۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) مردی که چهره دیگران را به‌شکل «شیطانی» می‌بیند

یک مرد ۵۸ ساله آمریکایی دنیا را کمی متفاوت از افراد معمولی می‌بیند. او درواقع از نوعی ادراک‌پریشی و چهره‌کوری به نام PMO رنج می‌برد که باعث می‌شود چهره دیگران را غیرعادی و «شیطانی» ببیند. محققان با بررسی این مورد، سعی داشتند درک بهتری از این عارضه و به‌طورکلی نحوه مکانیسم اعصاب بینایی برای ادراک چهره افراد آشنا کسب کنند.

به گزارش دیجیاتو؛ براساس مقاله منتشرشده در The Lancet، در عارضه پروسپامتامورفوپسیا (Prosopometamorphopsia) یا به اختصار PMO، چهره افراد نزد بیمار مسخ‌شده و غیرعادی هستند. «ویکتور شارا»، فرد مبتلا به PMO، این عارضه را اینطور توصیف می‌کند که چهره افراد شیطانی به نظر می‌رسند.

این عارضه بسیار نادر است و تاکنون تنها ۷۵ مورد از آن گزارش شده. به همین دلیل محققان کالج دارتموث آمریکا با بررسی‌های این مورد خاص، سعی کردند متوجه شوند دقیقاً این افراد چگونه چهره دیگران را می‌بینند.

در عارضه PMO، بیمار چگونه چهره دیگران را می‌بیند؟

ویکتور شارا برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۰ متوجه شد که دچار حالتی عجیب شده است؛ او متوجه مردی بدشکل در آپارتمانش شد که چهره عجیب‌وغریبی داشت؛ بعداً معلوم شد که آن مرد عجیب درواقع هم‌اتاقی او بوده است. شارا سپس دریافت که چهره همه افراد را مسخ‌شده و کج می‌بیند. او می‌گوید:

«اولین فکر من این بود که در دنیای شیطانی از خواب بیدار شدم.»

ویکتور شارا اظهار داشت که شیار‌های عمیقی روی پیشانی، گونه‌ها و چانه افراد می‌بیند؛ همچنین این عارضه تنها در چهره افراد رخ می‌دهد و ظاهر اشیا، خانه‌ها یا خودرو‌ها عادی است. همچنین با اینکه چهره اشخاص غیرعادی شده بود، اما شارا می‌توانست هویت اشخاص را تشخیص دهد. نکته جالب اینکه این چهره‌های ترسناک تنها در واقعیت هستند و عکس آن شخص را کاملاً عادی می‌بیند.

خوشبختانه، برای اولین‌بار، محققان توانستند بازنمایی‌های بصری واقع‌گرایانه از تغییر چهره‌ها در اثر PMO به تصویر بکشند. برای انجام این کار، محققان از چهره یک فرد عکس گرفتند و سپس آن را روی صفحه نمایش به بیمار نشان دادند، همچنین خود آن شخص نیز پیش او حاضر بود. به این طریق محققان توانستند تفاوت ادراک این بیمار را با نرم‌افزار ترسیم کنند.

محققان با انجام این پژوهش امیدوارند که آگاهی جامعه علمی را درباره اختلال PMO افزایش دهند، چراکه معمولاً این عارضه به اشتباه نوعی اختلال روانپزشکی یا حتی اسکیزوفرنی تشخیص داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • (عکس) مردی که چهره دیگران را به‌شکل «شیطانی» می‌بیند
  • کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان گلستان
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی، جان ۹ نفر را گرفت
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید