Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به محل استقرار خبرنگاران در غزه، شبکه الجزیره قطر عصر شنبه در بیانیه‌ای از سازمان ملل متحد خواست که از روزنامه نگاران حمایت کند.

به گزارش ایمنا، الجزیره همچنین تخریب دفتر رسانه‌ای خود در غزه توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: تخریب دفتر ما توسط اسرائیل در تضاد با همه حقوق بین‌الملل و تمدن بشری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجزیره افزود، مهلتی که ارتش رژیم صهیونیستی پیش از حمله به برج "الجلاء" برای تخلیه آن داده بود بسیار اندک بود.

شبکه الجزیره اعلام کرد: رفتار وحشیانه اسرائیل سلامتی روزنامه‌نگاران ما را هدف قرار داده است و با این کار مانع آشکار شدن حقیقت [جنایت‌های آن] می‌شود.

این شبکه قطری رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل این اقدامات اعلام کرد و افزود: اقدامات حقوقی مقتضی را [برای پیگیری این حمله] انجام خواهد داد.

الجزیره با وجود تخریب دفتر خود در غزه به بینندگان خود وعده داد که حقایق جاری در غزه و اراضی فلسطینی را برملا خواهد کرد و اخبار این مناطق را پوشش می‌دهد.

براساس این بیانیه، این اقدام اسرائیل برای ساکت کردن رسانه‌های آزاد برای سرپوش گذاشتن حقیقتی است که علیه ملت فلسطین صورت می‌گیرد.

رژیم صهیونیستی روز شنبه در اقدامی جنایتکارانه و برخلاف قوانین بین‌المللی و به منظور جلوگیری از پوشش جنایات خود، «برج الجلاء» در غزه را که شماری از دفاتر رسانه‌های بین‌المللی در آن استقرار داشتند، هدف قرار داد.

بر اساس این گزارش، برج الجلا مرکز استقرار خبرنگاران خارجی در غزه توسط هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی از سه شنبه گذشته حملات وحشیانه‌ای را به نوار غزه آغاز کرده که تاکنون صدها غیرنظامی که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد، به شهادت رسانده است.

نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین در غزه نیز اقدام به پاسخگویی به جنایات رژیم صهیونیستی کرده و صدها موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 493711

منبع: ایمنا

کلیدواژه: الجزیره فلسطین اسرائیل فلسطین اشغالی خبرنگاران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد

سازمان همکاری اسلامی گزارش کمیته مستقل بررسی درباره آنروا را پاسخی روشن به برخی اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینیدانست.

به گزارش ایسنا، کمیته مستقل بررسی عملکرد آنروا به این نتیجه رسید که آژانس به اصل انسانی بی‌طرفی پایبند بوده و نقش محوری در حمایت از امدادرسانی‌ها و اقدامات انسانی برای میلیون‌ها پناهجوی فلسطینی ایفا می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن استقبال از نتیجه گزارش کمیته مستقل بررسی درباره عملکرد آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، تاکید این گزارش بر این نکته که آنروا مکانیزم‌ها و اقداماتی موثری را برای تقویت ارزش‌های سازمان ملل و اصول انسانی در پیش می‌گیرد، به منزله پاسخی روشن به برخی اقدامات از جمله تحریک اسرائیل علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینی است که اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر به اتخاذ آنها عادت کرده است.

به گزارش سایت «النشره»، سازمان همکاری اسلامی در ادامه بیانیه خود، ضمن تقدیر از موضعگیری کشورهایی که از کمک‌های مالی جدیدی به آنروا خبر دادند، از تمامی کشورهایی که توقف حمایت‌های مالی‌شان از آنروا را اعلام کردند، خواست در تصمیمات خود تجدیدنظر کرده و کمک‌ها را از سر بگیرند تا تضمین شود آنروا می‌تواند به انجام وظیفه خود در ارائه خدمات اساسی به میلیون‌ها فلسطینی ادامه دهد.

همچنین این سازمان بار دیگر تاکید کرد، وجود آژانس آنروا و تداوم نقش آن با اولویت امداد و کمک گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی و یکی از عناصر ثبات در منطقه است.

سازمان همکاری اسلامی در پایان بار دیگر بر پایبندی‌ به حمایت کامل از نقش آژانس آنروا بر اساس موضعگیری ثابت خود در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت، حق تشکیل کشور مستقل‌شان بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • ضربه راهبردی ایران به رژیم صهیونیستی از نگاه عباس عبدی
  • تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی
  • حمایت از رژیم صهیونیستی برای حکومت اردن امری حیاتی است 
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • پاسخ ایران برای هشدار به اسراییل محدود بود!
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان